rv 36+3, menkkamaista jomotusta alavatsalla ja kovia vihlaisuja kohdunsuulle sekä lisääntynyt vuoto - enteileekö hyvää?

• Viestiketjun aloittaja ensisynnyttäjä
  • Ensimmäinen viesti
ensisynnyttäjä
tuossa se siis tulikin. menkkamaista jomotusta ollut toissapäivästä saakka, nyt tänä aamuna lisääntynyt. lääkäri tutki tuolloin toissapäivänä. jomottaa välillä kovempaa ja välillä on kivutonta.

kohdunsuulle viiltää tosi kovasti aina välillä, varsinkin liikkuessa sekä jomotus että vihlonta lisääntyy. vuotoa on reilummin kuin aiemmin, mut en ole mitään limatulppaa bongannut. varmaan valkovuotoa vaan.

voiko tää olla varhaista valmistautumista synnytykseen? vai mitäköhän lie? :)

vieras
Tämä vastaus varmaan ärsyttää sua, mutta vauvan ois hyvä olla kohdussa vielä muutama viikko ainakin.

Varmaan on valmistautumista synnytykseen, kun noita sun viikkoja katsoo! heh
Oikeasti, ihan mahdoton sanoa. Mulla oli viiltelyä tosi pitkään ja laskettuna syntyi.

vihloo varmaan siitä syystä että vaavi painuu alemmas ikään kuin poraa itteensä alaspäin. runsas valkovuoto voi johtua kohdunsuun pehmenemisestä. menkkamainen jomotus supistuksista. mulla on noita oireita ollu jo kohta 3 viikkoa kun vaan tää tajuis jo tulla ulos :headwall:

ensisynnyttäjä
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Mulla oli noita moooonta viikkoa. Ja saishan sullakin se vauva pysyä vielä jonkin aikaa siellä =)
niin no ei tää todellakaan tunnu siltä, että synnytys olis KÄYNNISTYMÄSSÄ. ajattelin että jos tää vaikka alottaa harjotella, että parin viikon päästä pääsis jo tositoimiin :)

ensisynnyttäjä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä vastaus varmaan ärsyttää sua, mutta vauvan ois hyvä olla kohdussa vielä muutama viikko ainakin.

Oikeasti, ihan mahdoton sanoa. Mulla oli viiltelyä tosi pitkään ja laskettuna syntyi.
muutama viikko AINAKIN? naurattaa nyt kyllä muakin :D ens ma on 37vkoa täynnä ja raskaus täysiaikainen. lapsi ei ole aina keskonen jos se syntyy ennen laskettua aikaa. ja kuten jo sanoinkin, en oletakaan että just huomenna on syntymässä.

varmaan on tämä sitä laskeutumista. :)

anne
Paljonpa auttaa sun pohdintaa, mutta voi olla käynnistymässä piankin tai sitten ei... Itsellä nyt 2 päivää laskettuun aikaan ja 2 KUUKAUTTA sitten lääkäri sanoi, että vauva voi syntyä minä hetkenä hyvänsä ja joka tapauksessa syntyy ennen aikojaan... Itsellä ollut kuutisen viikkoa noita samoja oireita, mutta siis vauva on mahassa edelleen. Ja voin sanoa, että on ollut tosi raskasta odottaa kun asennoiduin jo aikoja sitten ettei kauan tarvi enää kärvistellä. Tsemppiä!

muuttanut
Alkuperäinen kirjoittaja ensisynnyttäjä:

muutama viikko AINAKIN? naurattaa nyt kyllä muakin :D ens ma on 37vkoa täynnä ja raskaus täysiaikainen. lapsi ei ole aina keskonen jos se syntyy ennen laskettua aikaa. ja kuten jo sanoinkin, en oletakaan että just huomenna on syntymässä.

Voi tulla pitkä aika loppuviikot jos odotat syntyväksi minä päivänä tahansa 37 viikosta asti. Voihan olla että tulee vaikka huomenna, mutta useimmitenhan se menee sinne lähelle laskettua aikaa.
Jaksamisia loppuajaksi ja hyviä vointeja!

Alkuperäinen kirjoittaja Nellah:
vihloo varmaan siitä syystä että vaavi painuu alemmas ikään kuin poraa itteensä alaspäin. runsas valkovuoto voi johtua kohdunsuun pehmenemisestä. menkkamainen jomotus supistuksista. mulla on noita oireita ollu jo kohta 3 viikkoa kun vaan tää tajuis jo tulla ulos :headwall:
sama homma...nyt rv 38+2 ja jomottelee ja kiristää ja vuotaa vähän välii ties mitä..mut sisukkaasti ovat aijemmatkin pysyneet pitkälle päälle lasketun...ja uskon että niin tekee myös tämäkin neitonen =)

ensisynnyttäjä
Alkuperäinen kirjoittaja anne:
Paljonpa auttaa sun pohdintaa, mutta voi olla käynnistymässä piankin tai sitten ei... Itsellä nyt 2 päivää laskettuun aikaan ja 2 KUUKAUTTA sitten lääkäri sanoi, että vauva voi syntyä minä hetkenä hyvänsä ja joka tapauksessa syntyy ennen aikojaan... Itsellä ollut kuutisen viikkoa noita samoja oireita, mutta siis vauva on mahassa edelleen. Ja voin sanoa, että on ollut tosi raskasta odottaa kun asennoiduin jo aikoja sitten ettei kauan tarvi enää kärvistellä. Tsemppiä!
kiitos kannustuksesta :) ja tsemppiä itsellesikin! kaverille kävi samoin, lääkäri sanoi kuukausi ennen laskettua että voi syntyä milloin hyvänsä. viikon sisään viimeistään. meni kaksi viikkoa yliaikaiseksikin :D
lääkäreiden ei kannattas sanoa välttämättä mitään, eihän ne voi synnytyksen ajankohtaa tietää. viimeset viikot tuntuu vielä pidemmältä.

vieras
enkä voisi kuvitellakaan lähteväni lenkille tms. En kyllä ole pitkään aikaan voinut sitä tehdä juuri tuon vihlonnan takia. Ihan mielettömät liitoskivut ja kaiken kukkuraksi lantioon ottaa niin kipeää, vihloo niin että pahaa tekee. Vihlontaa ollut jo pitkää, pahinta se on silloin kun vauva pyöräyttää päätään ja kairaa kohti alapäätä. Ensimmäisessä raskaudessa tällaisista oireista ei ollut tietoakaan, mutta nyt senkin edestä.

vieras

Noh, mun ja monen asiantuntijan mielipide on, että viikolle 39 asti ois hyvä jokaisen pysyä kohdussa. Lapsi on tietenkin täysiaikainen jo ennen, mutta hyvä ois vielä kasvaa ja kehittyä rauhassa kohdussa. Mut ymmärrän, että ois jo kiire saada lapsi syliin.

ensisynnyttäjä

Noh, mun ja monen asiantuntijan mielipide on, että viikolle 39 asti ois hyvä jokaisen pysyä kohdussa. Lapsi on tietenkin täysiaikainen jo ennen, mutta hyvä ois vielä kasvaa ja kehittyä rauhassa kohdussa. Mut ymmärrän, että ois jo kiire saada lapsi syliin.
tässä ei ole nyt kyse siitä, että haluisin tän lapsen jo pihalle. mulla on kyllä aikaa vielä odottaa. kyselin vain näistä oireista koska olen ensimmäistä kertaa asialla, eikä kokemusta ole. siks ottaa päähän ja tuntuu pahalta, kun näyttää siltä että kuvittelet minun istuvan täällä vähintään risiiniöljypullo kourassa.

yks kannanotto

tässä ei ole nyt kyse siitä, että haluisin tän lapsen jo pihalle. mulla on kyllä aikaa vielä odottaa. kyselin vain näistä oireista koska olen ensimmäistä kertaa asialla, eikä kokemusta ole. siks ottaa päähän ja tuntuu pahalta, kun näyttää siltä että kuvittelet minun istuvan täällä vähintään risiiniöljypullo kourassa.
Et varmaan istukaan risiiniöljypullo sylissä,mutta älä suutu jos minäkin vielä puutun asiaan.37-viikkoinen lasketaan kyllä täysiaikaiseksi ja usein on jo ihan vierihoitohoitokelpoinen vauva.Ihan aina näin ei kuitenkaan ole ja siksi hyvä jos pysyy vielä masussa. Ja varsinkin 36-viikkoisista minulla on käytännön kokemusta,että vaikka usein ovat jo reilun painoisia kavereita niin yllättävän usein tulevat vielä keskolan kautta kun ovat sen verran epäkypsiä - syömisongelmia,verensokeriongelmia,lämmönsäätelyongelmia,keltaisuutta jne. Joskus vielä hengitysvaikeuttakin. terveisin keskolan hoitaja

Huom
Alkuperäinen kirjoittaja yks kannanotto:

Et varmaan istukaan risiiniöljypullo sylissä,mutta älä suutu jos minäkin vielä puutun asiaan.37-viikkoinen lasketaan kyllä täysiaikaiseksi ja usein on jo ihan vierihoitohoitokelpoinen vauva.Ihan aina näin ei kuitenkaan ole ja siksi hyvä jos pysyy vielä masussa. Ja varsinkin 36-viikkoisista minulla on käytännön kokemusta,että vaikka usein ovat jo reilun painoisia kavereita niin yllättävän usein tulevat vielä keskolan kautta kun ovat sen verran epäkypsiä - syömisongelmia,verensokeriongelmia,lämmönsäätelyongelmia,keltaisuutta jne. Joskus vielä hengitysvaikeuttakin. terveisin keskolan hoitaja
Varmaan näinkin. Oma poika syntyi 36+2 ihan yllättäen. Painoa oli tuolloin kyllä jo 3310 g eikä ollut mitään hengitysvaikeuksia tms. Keltaisuutta kylläkin, mutta ei se kuolemaksi ole eikä joutunut keskolaan. Eli älä kuitenkaan ensisynnyttäjää viitsi pelotella. Vauva voi pärjätä ihan hyvin, vaikka syntyisi heti.

nn
mulla alkoi samoihin aikoihin samat jutut. Syntyi 41+6. Kannattaa koittaa olla miettimättä tuota, aika käy tosi pitkäks. Mulla ei päivät kulunu millään ja öisin heräilin kuulostelemaan pienimpiäkin tuntemuksia.

Yhteistyössä