rv 36+3 ja sf-mitta "vain" 29,5cm?

bells
mulla ei ole koskaan mennyt sf-mitta edes sen alimman käyrän tasolla mut silti esikoinenkin oli ihan normaalin kokoinen :) 51 cm ja 3500g :) mut mulla on taaksepäin kallistunut kohtu et johtuu ainakin osittain siitä :)

oon miettiny josko mullakin olis sellanen :) ku paino nousee ja lapsivesi on ok ja sikiön liikkeet ok ja mikää ei viittaa siihen et joku ois huonosti, muutaku toi alhaine mitta. :| ja mun pelot. ku niin toivois ettei tuls mitää ihan pientä rääpälettä joka ei sitte pärjää :/

hmm.en osaa sanoa. muuta kun äitiyskortissa se käyrä on..
http://kehvelit.net/Kuvat/Perillinen/Kohdunpohjakaavio.jpg tollasen löysin, siinä näkyy se norm keskikäyrä ja ylä ja alakäyrät.. tosin tossa on jonkun mitat mutta :)

Alkuperäinen kirjoittaja ----:
no mut voihan sun kohtu olla paljonkin kallistunu taaksepäin jolloin ei sf mitta oo kauheen suuri.
sitä tossa hetki sitten pähkäilinkin. :) ärsyttää kun eivät lääkäri tai neuvolatäti voi mistään tollasista mahdollisuuksista kertoa... -.- et jos ois noin ni en ressais turhaan ja kyselis sitä palstoilla :D

vieras
mulla tuolloin sf 28cm. viimeisen viikon aikana kasvoi sentin ja korkeimmillaan oli sf 30cm(rv40 )
ja käyrillä ei edes pysytty ja normaali kokoinen lapsi tuli.Ja lääkärin toteamana aina normaalisti kehittyvä vauva mahassa.

Okei :) tosiaan kun kasvua on mahassa sekä painonnousua niin ei tässä pitäiskään mikään suuri huoli olla. mutta silti se aina mietityttää :) kiitoksia kun kerroitte omista kokemuksista, toivotaan että saan terveen ja suht norm.painoisen lapsosen :heart:

Yhteistyössä