rv 36+2 ja tappaja selkäkipu

En ole kahteen yöhön saanut nukuttua, kun ei voi olla missään asennossa ja koko ajan vain pahenee tuo selkäkipu. Melkeen tuntuu, että makoileminen on pahinta mitä voi tehdä vaikka ei tuo kyllä missään muussakaan asennossa helpota. Kipu tuntuu ihan pakaralta ehkä puoleen väliin selkää ja on huomattavasti voimakkaampi oikealla puolella. Kuvailisin kipua ehkä jomottavaksi ja välillä se voimistuu.

Onko kellään ollut samanlaista tai onko jotain vinkkejä mitä kannattais koittaa?

Olisin hyvin kiitollinen jos jollain ois jotain vinkkiä. Alkaa hieman turhauttamaan tämä olo, kun ei saa enää nukuttuakaan ja sen lisäksi olen jo saanut oksentaa koko raskausajan. Tulee pitkä viimenen kk jos olo on tämä loppuun asti. Syntyispä jo!
 
"molli"
Ootko koittanu tukivyötä? Vois auttaa. Neuvolan kautta vois varmaan saada sellasen? Täällä ainakin neuvolasta saa lähetteen tarvittaessa fysioterapeutille josta saa noita vöitä sit lainaan.
 
"Malva"
Vinkkejä ei ole :( Itse kärsin samasta. Kun olin saanut esikon nukkumaan, istuin keittiön pöydän ääreen itkemään kipeää selkääni. Vaivaa kesti muutama viimeinen viikko. Vasta synnytys vapautti tuskista. Toivottavasti joku osaa sinulle vielä helpottavia vinkkejä antaa!
 
Mulla oli elämääkin kamalammat selkäkivut esikoista odottaessa ja olin puoli vuotta niiden takia sairaslomalla ennen äitiysloman alkua. Minulla näiden selkäkipujen lisäksi oli vielä endometrioosi kipuja vatsassa kun vauva venytti ja painoi pesäkkeitä. mä olinkin ahkerasti naistenklinikalla ja siellä useamman lääkärin voimin mietittiin miten mua hoidetaan että selviäisin jotenkin niiden kipujen kanssa ja ne vaan paheni kun raskaus eteni. Alkuvaiheessa mulla oli käytössä Panacod lääke joka oli suht hyvä ja toimiva ratkaisu. Se vaan ei enää toiminut rv 30 jälkeen ja tällöin mulle aloitettiin kipukynnyksen nosto lääkäitys mikä oikeastikin auttoi siihen kivun määrään mitä tunsin. Tosin jonkun ajan jälkeen jouduin siirtymään kipulääkkeissä Tramaliin jotta pystyin jotenkin olemaan. Jouduin muutamia kertoja naistenklinikan päivystykseen jossa sitten petidiiniä piikillä mikä katkaisi nuo kivut aina päiväksi.

Suosittelen että pyydät lähetettä synnytyssairaalasi erikoislääkärille jonka kanssa voitte miettiä lääkkeellistä helpotusta oloosi. Tässä raskauden vaiheessa et enää pysty saamaan mitään kehityshäiriötä lapsellellesi vaikka söisitkin kipulääkkeitä niin että voisit vähän paremmin. Tiedän kuinka kamalaa tuon kivun knassa eläminen on :( Myös fysioterapiaan on mahdollista saada lähete neuvollasta joka voi olla avuksi jossain määrin noihin selkäkipuihin. Minä ostin Hemtexiltä sellaisen tukityynyn mitä pidin ahkerasti polvien väliss kun makasin kyljelläni jalat 90 asteen koukussa eteenpäin. Tämä asento oli ehdottomasti paras ja siinä osui väihten painetta alaselkään.

Voimia ja jaksamisi loppuraskauteen!
 
Kiitos imppu! Niin itsekkin olen miettinyt, että nyt varmaan ei enää ole lääkkeillä niin suuria riskejä vauvalle, vaikka lääkäri kyllä vakuuttikin panacodin olevan turvallinen vauvalle niin eihän lääkkeet ikinä täysin ole.

Eilen pääsin käymään tosiaan neuvolan lääkärillä ja hän määräsi juurikin tuota panacodia. Ei se kipua vie pois ehkä vähän muuttaa sitä, mutta noin tunnin jälkeen lääkkeen ottamisesta on sellainen olo kuin olisi ihan aineissa ja silloin pystyn nukahtamaan hetkeksi. Tuntuu vain, että se janottaa hirveästi ja että se lisäisi päänsärkyä (tai sitten se on vain tämä kertyvä unenpuute)

Joo itsellänikin tuo asento on ollut paras muiden vaivojen kanssa, mutta nyt tuntuu että kaikki makoileminen vain lisää selkäkipua ja vähän ajan päästä on pakko nousta.
 

Yhteistyössä