rv 34+3 ja vauva pian tulossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En osaa sanoa, mutta ihanan painava jo nyt. Työkaverin lapsi syntyi täysiaikaisena 2,7-kiloisena ja hyvin selvisi ilman keskoskaappia.

Minun pienoiseni oli painoarvion mukaan 34+3 vasta 2,3 kg ja kuulemma keskikäyrällä, joten ainakin sinun lapsellasi on jo kivasti painoa ja kai sitä kautta mahdollisuuksia selvitä.

Lisättäköön vielä että suurimpia ongelmia tuollaisilla "hyväviikkoisilla" voi olla juuri esim. verensokereiden heittely, ei opi heti syömään ( ts tarvitsee nenä-mahaletkun ) ja hengityskatkokset, alkuun saattaa tarvita hieman lisähappea jos esim naristaa synnyttyään. Useimmiten kuitenkin ongelmat menevät pian ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kaks synnytystä pariin vuoteen ja toinen oli rv 36 ja nyt alkanut avautumaan ja supistelemaan reippaasti. tunnen sen ettei ole lähtö kaukana..

ettet nyt vaan panikois turhaan. Mulla ekojen lasten väli 11kk. Alkoi aikasin suistelee ja kohtu oli jo alkujaan auki. olin varma et mennään pian, mutta niin van kesti 39 viikolle. suosittelen, että vähemmän stressiä, enemmän lepoa. Pitkä aika miettiä koko ajan sitä kohta lähtemistä.

ei anna levätä.

Noh niinkuin sanottu.. mulla kolmas raskaus tässä menossa, että mikä sulle on tärkeää? Onko miehestä apua tai sukulaisista? Järjestä niin, että saat levättyä. Niin minäkin tein. Aikaisemmilta ei ole ollut esim. raskausmyrkytystä tai tukosta jalassa ja nyt on. Joten asioita on vain laitettava tärkeysjärjestykseen. Lepäämällä itsekin olen saanut itseni pysymään kotihoidossa vaivoista huolimatta.

ei anna levätä.

Tee vaan mikä on ihan pakko ja jätä muut hommat miehelles. Hyvinhän sulla on viikkoja ettei sen puolen mutta jos pääsisit vielä pari viikkoa eteenpäin niin aina ois parempi.

Tsemppiä sulle! Ja hatunnosto, sulla on kohta melkonen hulina siellä kun kolme alle 3-vuotiasta talossa :)

Rv 34 oli mulla se raja ettei synnytystä enää estelty, sai tulla jos oli tullakseen. Suppareiden estolääkityksellä ja levossa olin rv 27 lähtien. Tärkein asia ei ole se paino vaan ne viikot. Muutama päivä enemmän masussa tekee jo ihmeitä keuhkoille. Meillä vauvat syntyivät lopulta rv 36+ ja tarvitsivat alkuun lisähappea (varmaan lähinnä rajusta synnytyksestä johtuen). Nenä-maha-letkua ei tarvittu, lisämaitoja kyllä kun imemisrefleksi oli aluksi hakusessa ja olivat niin väsyneitä ettivät jaksaneet syödä. Sinivalohoidossa oltiin myös pari kertaa korkeiden biliarvojen takia, se myöhästytti myös kotiin lähtöä, samoin se ettei vauvojen painot lähteneet nousuun. 12. päivänä synnytyksestä kotiuduttiin.

tekee 12h työpäiviä ja vanhemmat ovat sitä mieltä et itte oon valinnut tilanteeni.. joten eipaljon apua..

No sitten teet vaan pakollisen siellä kotona eikä yhtään ylimääräistä. Onko sulla ketään kaveria joka vois tulla esim. laittamaan pyykkejä narulle ja imuroimaan ym? Luulis, että joku ystävä vois tämän lyhyen ajan tulla auttamaan aina silloin tällöin?

tekee 12h työpäiviä ja vanhemmat ovat sitä mieltä et itte oon valinnut tilanteeni.. joten eipaljon apua..

Niin, onhan se vähän noinkin. Hae sitten neuvolan kautta apua jos ei omasta verkostosta ole siihen. Tosin onko miehesikin sitä mieltä, että et tarvitse lepoa??

ei anna levätä.

Aina kerkeää. Pyöritän arkea paljon yksin. Mulla 10kk, 2v, 4v ja 5v. ja nyt tuplat tulossa. Teen paljon uuniruokaa, eli ei tartte seisoskella liiemmin keittiössä, lapset touhuaa pihassa, mä istuskelen kattelemassa ja silti ennätän vielä sisälläkin oikasta sohvalle. Lapset on silti tyytyväisiä oloonsa ja saamaansa huomioon. Ihan on omasta asenteesta kiinni, mikä on sillä hetkellä tärkeää.

Yhteistyössä