rv 33 perätila, vieläkö on kääntynyt?

Kirjottelin tästä tuonne odotuspuolelle jo.... Tänään neuvolassa vauva oli perätilassa rv 32+5 ja terkkari sanoi että on kaksi viikkoa aikaa kääntyä, jos rv 35 ei ole kääntynyt niin sit lähete äitipolille. Onko kellään vauva kääntynyt itsestään näillä viikoilla? JOs on käännetty niin onko kestänyt loppuun asti oikein päin? Onko joku kieltäytynyt kääntöyrityksestä? Oletteko valinneet perätila synnytyksen vai sektion (jos alatie synnytys mahdollinen) ja miks? Kertokaa kokemuksia tästä aiheesta! Tää on toinen raskauteni. Ja sit vielä että miten se synnytystapa arviointi tehdään?
 
Noilla viikoilla vauva ehtii heittää volttia vielä monta kertaa!

Neuvolan terkkarit innostuu vähän liikaakin vissiin tosta perätilasta, koska mullakin viikolla 32 alkoi puhumaan perätilasynnytyksestä ja sen riskeistä. Vauva kääntyi sitten viikolla 36 pää alaspäin ja on siellä nätisti pysynyt :D (Toivottavasti ei pysy enää kovin kauaa, rv 38+4 nyt menossa)

Synnytystapa-arvion teki mulla nuori lääkäri niin, että teki sisätutkimuksen ja sanoi vaan, että hyvin mahtuu isompikin tulemaan. Näin mulla, mutta joillain kai kuvataan lantion luustoa ym.
 
Suski ja perhe
Hei!
Meillä tyttönen oli (toinen raskaus) perätilassa viikoilla 33, mutta kääntyi sitten viikoilla 35 (en ihan varma viikoista mutta suurinpiirtein noin) Ihmeesti siellä tilaa on, koska en muista että olisin koko kääntymistä huomannut (taisin nukkua sikeästi tai jotain) Myös serkkuni joka juuri sai pojan, oli kääntynyt sitten itsekseen. Yrittivät kääntää, eivät onnistuneet ja sitten tämä sankari oli itse myöhemmin kääntynyt.
 
Susanna ja perhe
Olin menossa Jorviin käännökseen tasan viikolla 37. Ja vauva olikin kääntynyt oikeinpäin.Nyt viikkoja 39 ja on pysynyt raivotarjonnassa. Enkä edes ollut itse huomannut kääntymistä... =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2006 klo 22:03 Susanna ja perhe kirjoitti:
Olin menossa Jorviin käännökseen tasan viikolla 37. Ja vauva olikin kääntynyt oikeinpäin.Nyt viikkoja 39 ja on pysynyt raivotarjonnassa. Enkä edes ollut itse huomannut kääntymistä... =)
mulle kävi samaten viikolla 36 vielä poikittain mutta 37 ultrassa oli sitten pää alaspäin
 
Meillä esikoinen oli pt rv36 asti,heti kun alettiin uhkailemaan kääntämisellä niin vauva teki yllätyskäännöksen :) Makasin sohvalla kyljellään katsomassa tv:tä ja sit tuntui kauhea muljahdus,sattui ihan kamalan kipeää ja tuntui et maha repee,onneksi kuitenkin kääntyi ihan itse :D
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2006 klo 22:03 Susanna ja perhe kirjoitti:
Olin menossa Jorviin käännökseen tasan viikolla 37. Ja vauva olikin kääntynyt oikeinpäin.Nyt viikkoja 39 ja on pysynyt raivotarjonnassa. Enkä edes ollut itse huomannut kääntymistä... =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 13.07.2006 klo 05:58 JonnaP kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.07.2006 klo 22:03 Susanna ja perhe kirjoitti:
Olin menossa Jorviin käännökseen tasan viikolla 37. Ja vauva olikin kääntynyt oikeinpäin.Nyt viikkoja 39 ja on pysynyt raivotarjonnassa. Enkä edes ollut itse huomannut kääntymistä... =)
Äh - viesti ehti karata ennenkun ehdin mitään kirjoittaa :whistle:

Mutta ihan samalailla meillä kävi myös, poika oli tosin jalat edessä tulossa eka mutta huomaamattani kääntyi sopivasti käännösyrityskerralle B) Eikä kuulemma kun joku suht pieni prosentti suostu kääntymään kun on vähän tai ollenkaan synnytyksiä takana... Eli vasta monta lasta synnyttäneenä saattaa onnistua tuo käännytysyritys. Näin ainakin meidän lääkäri totesi kun käytiin läpi asiaa.
 
ei kääntynty
Meidän poju oli alkuraskauden poikittain ja sen jälkeen pyllyllään muistaakseni jostain viikolta 30 asti eikä kääntynyt. Kääntämään ei lähdetty koska istukka oli etuseinällä ja ultrassa huomattiin että napanuora on ainakin kerran kaulan ympäri. Poika oli jalkatarjonnassa joten tehtiin sektio.
 

Yhteistyössä