RV 33 ja kotihommat?

10.07.2004
70
0
6
Missä vaiheessa olette höllänneet tahtia kotihommissa tai milloi suositellaan rauhottumaan. Pelottaa että raskaat hommaat vaikuta raskauteen. itse vielä imuroin, pesen lattiat, raivaan 4 vuotiaan lelut ja tavarat, pyykkään, laitan ruoan ja kestitsen vieraat. Tai oikeastaan pakko, mies kun ei hirveesti osallistu. Vaikeaahan tää on ison mahan kanssa mutta pakkohan kotihommat on tehdä.

mä oon ainakin tehny kaikki hommat aina loppuun asti mut kyllä se siinä ihan lopussa on hidasta ja ehkä vähän sinnepäin tekemistä ;) ei sitä isolla mahalla taivu enää joka nurkkaa kunnolla siivoamaan :kieh: en kyllä oo koskaan kuullu etteikö sais kotihommia tehdä ihan loppuun saakka että voinnin mukaan kun tekee nii ei siitä vauvalle haittaa ole. :attn:

niinpä just tossa sain imuroitua ja muutenkin siivoiltua lasten huoneet jotakuinkin järjestyksessä.

Viikot 40+4 :)

Mies kun on töissä niin kukas muu se tänne tulis siivoileen

Itse muutimme raskausviikolla 36, sitä ennen pakkailut ja remontoinnit + siivoukset päälle. Apua kyllä oli mutta kyllä sitä tuli huhkittua siltikin. Vauva laskeutui ja kiinnittyi rv:lla 34 ja supisteli aika ajoin, jolloin pikkasen hölläsin tahtia kunnes jatkoin taas :/

Tyttö syntyi kuitenkin rv:lla 39+3 huolimatta kovasta tohinasta :heart:

asia erikseen jos kipeitä supistuksia alkaa ilmenemään ym.

Tässä asiassa on hyvä kuunnella omaa kehoaan tarkoin ja jos kovasti mietityttää jaksaminen ja on pelkoa, että liika uurtaminen ennenaikaistaa synnytystä niin käy ihmeessä tarkistuttaa tilanne esim. neuvolassa.

Nautinnollista loppuraskautta =)

ja tekis mieli höllätä, vaan en höllää.
Silloin jäis hommat tekemättä. Ja edellisissäkin raskauksissa oon tehnyt kaiken saunan pesusta lähtien itse ihan loppuun asti, lapset on syntynyt viikoilla 42 ja 43!!!! Ainoat, mitä välttelin ja välttelen nyt, on painavien tavaroiden kantaminen tai huonekalujen nostaminen/siirtäminen yksin ja ikkunan pesu, se nyt vaan on muutenkin mulle niin vastenmielistä hommmaa
Tahtia on syytä höllätä, jos kipeästi supistelee (ja lääkäri niin määrää...)

olen jopa siirrellyt huonekaluja (hoitopöytää, pinnasänkyä, lipastoja jne.) raahaamistaktiikalla ja kantanutkin suhteellisen painavia ostoksia eli ainoastaan nostoja olen vältellyt ja raskausviikkoja nyt 38. välillä pidän lepotaukoja ja nostan jalat ylös, mutta muuten elän "normaalisti"...

Just eilen tein neljä tuntia maankääntötyötä puutarhassa isolla lapiolla. viikkoja 32 ja risat, en usko et vaikutti millään tavalla kun olo on mitä loistavin ja jaksaa tehdä raskaita hommiakin.

Jaa-a.. täällä on ollut jo sen pari kk:ta läjä kieltoja päällä, että meillä se on tuo mies-parka joka kaiken tekee. Tottakai koitan jotain järjestellä ja roskat keräillä ym, mutta täällä vaivaa kipeät supparit ja lonkkaluiden toisistaan "eroaminen" (sehän on normaaliakin, mutta mulla kuulemma irtoaa liikaa) ja nyt on muuttohässäkkä käynnissä :/ Toivotaan, että kroppa kestää.

Kyllä mäkin olen sitä mieltä, että ihan oman voinnin mukaan! Ja en ole kuullut, että josta viikosta eteenpäin pitäisi hiljentaa tahtia. Itse kun esikoista odotin, olin koko raskausajan raksalla. Muutimme taloon, kun olin rv 37+ =) Ja esikoinen syntyi äidin kovasta rehkimisesta huolimatta vasta rv 42+1! Mutta olo oli silloin mitä loistavin, eikä maha haitannut tahtia ollenkaan.

Nyt odotan toista rv 34+5 ja olen jo joutunut hiukan tahtia hiljentamaan. Heti kun menee hiukan lujempaa, rupea supistamaan ja selkä kipeytyy todella nopeasti. Mutta kyllä mä siivoukset sun muut perusasiat hoidan silti. Vähän hissukseen vaan ;)

kyl mä teen ihan kaikkee hommia kans ja välillä tuntuu et liikaaki + esikoinen on vasta 11kk ja se tulee samalla hoidettuu ja nosteltuu yms...välillä on kyl veto pois mut kyl se sit siitä. nyt rv 36+2. Esikoisellaki tein loppuun asti kaikkee.

Yhteistyössä