rv 32 ja alapää kutisee..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mamma

Vieras
siitä on aikaa kun on ollu hiivatulehdus,ni en muista miten se oireilee... ei suoranaisesti emätin kutise vaan virtsa-aukon lähettyviltä... yks canesten mulla olis kaapissa, voisinkohan käyttää sen ilman,et mihinkään lääkääriin menisin? maanantaina on kyllä neuvolakin,mut jos ihan sietämättömäks menee kutinat ym...

Onko sulla kotona maustamatonta jogurttia/piimää tai viiliä.. sipase sitä sinne alapäähän..
En nyt muista voiko Canestenia käyttää raskausaikana, varmista terkkarilta.. ja se et montako niitä pitää laittaa

lukasin netistä ni canestenia voi käyttää raskausaikana, mut asetinta ei tulisi käyttää raskauden aikana (onko sulla se 1pv:n kuuri).
Kokeile ensin koti konstein ja jos ei apua ni sit lääkkein

Hiivatulehduksessa tulee kokkareista hieman pahan hajuista valkovuotoa ja kutittaa.. mulla oli tosi paljon just hiivatulehduksii samoilla viikoilla ja kesti koko loppu raskauden kättäriltä kysyin niin ne sano et käytät vaan hiivalääkkeitä mut ilman asetinta. Kuulema makean syönti aiheuttaa niitä niin kandee mielummin pistää vaik hedelmiä poskeen :) Mut jos sullakin menee jatkuvaksi niin kandee sit ottaa yhteyttä lääkäriin...

Just hain apteekista canesten-kuurin. Soittelin aamulla neuvolaan, että voinko omatoimisesti hakea apteekista hiivakuurin, niin th sanoi että voi, koska on selvät hiivan oireet. Mulla siis kutinaa ja arkuutta sekä emättimen suulla että ulkopuolella. Valkovuoto on hajutonta ja muutenkin aika normaalia, hiukan ehkä kiinteämpää. Th sanoi että on voi käyttää joko canestenia tai gyno daktarinia, 3 päivän kuuri (eli kolmen emätinpuikon pakkaus). Asetinta ei saa käyttää.

Canestenia voi hyvin kayttaa, tosiaan ilman asetinta.
Minulla oli monen monta hiivatulehdusta raskauden aikana. Vuoto ei muuttunut miksikaan mutta siita polttavasta kutinasta ei voi erehtya! Canestenia kului...

Jos sulla on Bepanthenia niin kokeile ensin sillä rasvata. Mulla oli kans kutinaa ja olin ihan varma että on hiiva mutta kutina loppui kun muisti rasvata riittävän usein. Raskausaikana voi olla ihan vain ihon ja limakalvojen kuivuuttakin.

Mä sipasin tänä aamuna Ceridalia jota suositeltiin perhevalmennuksessa välilihan voiteluun. Kävin terveyskeskuksessa jossa ottivat näytteen hiivatulehdusta varten(luulin sen saaneen kun päällä on antibioottikuuri) ja juuri sain tiedon että mitään tulehdusta alakerrassa ei ole. Oliskohan niin että alapään limakalvot on niin kuivat ja näin ollen aiheuttavat kutinaa. Mulla on nyt rv. 36+5. Olo on kyllä helpompi nyt kun sipasin tota Ceridalia. Jospa tää tästä helpottas:)

Yhteistyössä