rv 32-35 syntyneet!!!!

Miten meni synnytys?
Vietiinkö vauva heti keskoshoitoon vai oliko mitään mahdollisuuksia saada rinnalle?
kauanko sairaalassa ja mitä toimenpiteitä?
Miten vauva nyt voi/kasvanut?Sairastanut?
Minkä kokoinen syntyessään?

Olen monisynnyttäjä ja ensikertaa tämän "uhan edessä"Nyt viikkoja noin 32 ja supistuksia,kipeitä tulee ja menee.Olen kontrollissa.Mitään estoja eivät ole antaneet vaan käskevät levätä(helpommin sanottu kuin tehty kun on jo monta lasta)Viikosta 34 eivät enää estele vauvan syntymää.
Kohdunsuu on jo avautunut lisää ja kaula pehmeä sekä lyhentynyt.Vauva alhaalla.Kipeästi kaipaan kannustavia vastauksia ja tietoa :flower:

Meidän kaksoset syntyi rv 34+5. Sain pojan rinnan päälle hetkeksi, mutta sekä tyttö että poika vietiin ensimmäiseksi vuorokaudeksi tarkkailuun lastenosastolle. Se on käytäntö naistenklinikalla. Tytön sain vuorokauden jälkeen vierihoitoon, mutta poika tarvitsi sairaalahoitoa 2,5 viikon ajan. Ei kuitenkaan joutunut keskoskaappiin.

maria-79
Meidän poika synty 34+4 ja oli 2240 g ja 44 cm. Sain rinnalle vähäksi aikaa heti sitten vietiin pois ja sain uudestaan tunnin päästä, mutta sitten vietiin keskolaan. Oli sairaalassa melkein 1,5 viikkoa. Ei ollu keskoskaapissa mutta hänellä oli lämpöpatja ja sitten harjoteltiin syömistä.. Muuten terve vähän ollut nuhaa ja kaks korvatulehdusta ikää nyt 11,5 kk. 10 kk neuvolassa melkein 10,5 kiloa ja noin 72 cm.
Mulla oli myös supistuksia ja kohdunkaula pehmeä ja sormelle auki noin viikko ennenkuin synty.. antoivat kyllä lääkkettä päivän ennen synnytystä mutta ei auttanut. Mulla ei selvinnyt syytä miksi synty näillä viikoilla.

Hei. Esikoisemme syntyi myös 34+6 ja painoi 2570g ja oli pitkä 47 cm. (Toinen poika 37+0, kolmas 39+4 ja tyttö 39+3)Synnytys venyi kun annettiin lääkettä, että supistukset loppuisivat, mutta ne vain laimeni. Muuten synnytys oli helppo ja meni hyvin( muihin synnytyksiini verrattuna)Sain heti viereen sitten pestiin ja puettiin ja sain heti takaisin. Osastolla olimme kuin muutkin. Hän sai valohoitoa keltaisuuteen , mutta muuten oli kunnossa. Olimme naisten klinikalla 10 päivää kunnes paino lähti nousuun ja ruokailu onnistui. Syötöt oli kahden tunnin välein , ei jaksanut imeä rintaa vaan annoimme pullosta.Saavutti vuoden sisällä ikätoverinsa pituus ja paino käyrissä. Nyt täyttää pian 14 v. on äitiään pidempi 170 cm, murkku ikä ollut jo vuoden finneineen, äänen murroksineen, karvoineen kaikkineen. ;) Eli hyvin menee.Tsemppiä sinulle! B) (Itselläni laskettu aika 6.2) :whistle:

nnn
Miten meni synnytys? -Kiireellinen sectio vk 34+3
Vietiinkö vauva heti keskoshoitoon vai oliko mitään mahdollisuuksia saada rinnalle? -Heti keskoshoitoon, pikaisesti näin pojan
kauanko sairaalassa ja mitä toimenpiteitä? -Vielä sairaalassa, juuri pääsi teholta lastenosastolle, syntyi 19.1.
Miten vauva nyt voi/kasvanut?Sairastanut? -hyvin voinut koko ajan, vaikkakin raskausmyrkytyksen takia pienikokoinen
Minkä kokoinen syntyessään? -1430g

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2007 klo 08:48 vieras kirjoitti:
Miten meni synnytys?

-HYVIN; normaali alatiesynnytys (RV34+1) supistukset alkoi ilman varoituksia. Kohdunsuu oli 4cm auki joten ei yritetty synnytystä estää.

Vietiinkö vauva heti keskoshoitoon vai oliko mitään mahdollisuuksia saada rinnalle?

- Vauva lähti heti teholle, en saanut rinnalle...

- 2 viikkoa, ei mitään erikoisempia toimenpiteitä, sinivalohoito ei lämpökaappia.

-Kasvanut hyvin ( nyt 4,5kk) 60cm, 5,5kg. Ei ole sairastellut.

2185g, 44cm

Tsemppiä sulle !!

=) <br><br>

Taru82 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.01.2007 klo 08:48 vieras kirjoitti:
Miten meni synnytys?

Olen monisynnyttäjä ja ensikertaa tämän "uhan edessä"Nyt viikkoja noin 32 ja supistuksia,kipeitä tulee ja menee.Olen kontrollissa.Mitään estoja eivät ole antaneet vaan käskevät levätä(helpommin sanottu kuin tehty kun on jo monta lasta)Viikosta 34 eivät enää estele vauvan syntymää.
Kohdunsuu on jo avautunut lisää ja kaula pehmeä sekä lyhentynyt.Vauva alhaalla.Kipeästi kaipaan kannustavia vastauksia ja tietoa :flower:

Meidän poika syntyi 34+2,oli 2 180g ja 44 cm,sain syliini hetkeksi ja sitten vietiin tarkkailuun,ei tarvittu happikaappia,oli sen ajan naistenklinikalla niinkuin minäkin,eli muutan päivän ja sitten siirrettiin Jorviin Lastenosastolle jatkohoitoa saamaan,sai nenämahaletkun,kun ei jaksasnut itse syödä kaikkea ja muutaman kerran valohoitoa keltaisuuteen.Kaikenkaikkiaan oli sairaalassa n. kolmisen viikkoa.ööö...jouduin itse sairaalaan 2 viikkoa ennen synnytystä,lapsiveden menon takia ja jouduin makoilemaan vuoteessa,kävellen en saannut liikkua kun syömään ja vessaan,pyörätuolilla vietiin jos halusin kahvioon :) Synnytys sujui hyvin,tehtiin sektio,poika oli perätilassa,enkä ensisynnyttäjänä uskaltanut/halunnut alateitse synnyttää.Lukas on nyt 2,5kk painoa on jo n. 5 kiloa ja pituutta 52,5 cm,ihan tarkkaa en osaa sanoa,koska viime neuvola oli 19.1 ja seuraava vasta 13.2 .Hyvin on poika voinnut,vielä ei olla sairasteltu mitään.Meillä kaikki sujui hyvin ja nykyään kaikki hoidot on nopeasti saatavilla ja hoitajat ja lääkärit tietävät mitä tekevät.Toki se oli raskasta kun oma lapsi oli sairaalahoidossa ja oli raskasta jättää joka kerta pieni ns.yksin.Onneksi sekin joskus on ohi ja saa perheen kasaan :)
Voimia sinne ja kyllä kaikki kääntyy hyväksi :heart:

Yhteistyössä