rv 31, menossa. Miten käy synnytyksen jos nyt joudun tyräleikkaukseen? Automaattinen sektioko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv31
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv31

Vieras
Eli siis olen raskaana viikolla 31. Minua on vaivannut jo kuukauden päivät nivustyrä, jota kävin juuri pari päivää sitten näyttämässä lääkärille. Lääkäri sanoi, että jos on päivittäin kipeä niin pitää leikata jo ennen vauvan tuloa, mutta leikkaukseen ryhdytään vasta jos todella tarve on pakottava. No minä siinä sitten nyökyttelin mutta jätin sanomatta, että se tosiaan on ollut joka päivä jo tähän asti kipeänä. Nyt kipu on taas pari päivää ollut niin kovaa, että normaali elämä tuntuu olevan yhtä tuskailua. Joudun kokoajan painamaan tuota tyrää, jotta pystyn tekemään normaalit kotityöt. Kaupassa kun en tohdi kättä pitää jalkovälissä, tekee tosi kipeää.

Mitä siis tapahtuu jos se nyt leikataan? Onko jollain tietoa, miten alatiesynnytys sitten tapahtuu? En kai voi ponnistella, jos esim saisin leikkausajan muutaman viikon päähän.. Tikithän siinä repeää ja suolet pulpahatavat takaisin ulos jos ponnistan vauvaa.. Että voikin tulla kaikkia maailman vaivoja raskausaikana. MUR! Olen miettinyt sitäkin, että miten minä voisin nytkään ilman leikkausta ponnistaa, kun vessassa käymiseen tarvittava ponnistuskin tekee hemmetin kipeää... Olisiko kenelläkään minkäänlaista tietoa tai kokemusta tälläsestä? Kiitos vastauksista etukäteen!

Joo tiedän, mulle toissapäivänä lääkäri antoi ohjeet mistä tunnistaa jos se on kureutunut, eikä se nyt ainakaan vielä ole, vaikka kipeä onkin. Mutta siis joka tapauksessa pakko tässä on jonnekin tutkittavaksi vielä mennä ja kertoa, että tämä vaiva on todellakin näin suuri vaiva. 28 viikko on kuitenkin vähän eri kuin 32, jolloin aivan aikasintaan saisin ajan tuonne leikkaukseen. Voi mennä pidemmällekin..

[QUOTE="Viima";28382017]Mitä äkkiä googlasin ni aika pieni operaatio päiväkirurgiassa. Pistetään tavara paikoilleen ja joku tukiverkko. Eikohän se kahdes kuukaudes parane.[/QUOTE]

Joo eihän se itse toimenpide ole kummoisempi, mutta mietin silti tuota rasitusta synnytysponnistusten aikana. Mutta tosiaan en tiedä, tarvii soitella huomenna varmaan neuvolaan. Toivon vain, että täällä olisi joku jolla olisi ollut jotain kokemusta asiasta..

Musta jotenkin tuntuu, että sä haluat tuosta tyrästä syyn sektion saamiselle, sori vaan. Tyräoperaatiosta saa muutaman viikon sairasloman (tuskin kahden kuukauden) ja saikun jälkeen on kykenevä raskaisiinkin töihin vrt. potilaita nostelevat hoitajat, maatalouslomittajat, raskaat rakennustyöt jne. Eiköhän sitä pystyisi sitten synnytyksessäkin ponnistamaan ihan normaalisti. Enemmän mä pelkäisin sitä synnytyksessä ponnistamista jos tyrää ei olisi korjattu...

Musta jotenkin tuntuu, että sä haluat tuosta tyrästä syyn sektion saamiselle, sori vaan. Tyräoperaatiosta saa muutaman viikon sairasloman (tuskin kahden kuukauden) ja saikun jälkeen on kykenevä raskaisiinkin töihin vrt. potilaita nostelevat hoitajat, maatalouslomittajat, raskaat rakennustyöt jne. Eiköhän sitä pystyisi sitten synnytyksessäkin ponnistamaan ihan normaalisti. Enemmän mä pelkäisin sitä synnytyksessä ponnistamista jos tyrää ei olisi korjattu...

Edellinen lapsi on tullut sektiolla, ja mä en oo mitään niin paljon nyt toivonut, kuin että saisin synnyttää normaalisti. Olen suorastaan masentunut tänmän tyräasian takia, koska HALUAN synnyttää ja en kestä niitä sektion jälkeisiä kipuja, etenkin kohdun painelu pelottaa. Ja nyt siis pelkään, että joudun sektioon jokatapauksessa. Ponnistaminen ei tule olemaan helppoa jos tuota tyrää ei leikata, mutta ponnistaminen on todella pelottavaa jos se on vasta jokin aika sitten leikattu. Eli siis nyt meni todella metsään sinun veikkauksesi. Edellinen lapsi jouduttiin leikkaamaan hätäsektiolla ja nukuin lapsen elämän ensimmäiset tunnit heräämössä. Mikään ei voi harmittaa enempää.

Yhteistyössä