R
rv31
Vieras
Eli siis olen raskaana viikolla 31. Minua on vaivannut jo kuukauden päivät nivustyrä, jota kävin juuri pari päivää sitten näyttämässä lääkärille. Lääkäri sanoi, että jos on päivittäin kipeä niin pitää leikata jo ennen vauvan tuloa, mutta leikkaukseen ryhdytään vasta jos todella tarve on pakottava. No minä siinä sitten nyökyttelin mutta jätin sanomatta, että se tosiaan on ollut joka päivä jo tähän asti kipeänä. Nyt kipu on taas pari päivää ollut niin kovaa, että normaali elämä tuntuu olevan yhtä tuskailua. Joudun kokoajan painamaan tuota tyrää, jotta pystyn tekemään normaalit kotityöt. Kaupassa kun en tohdi kättä pitää jalkovälissä, tekee tosi kipeää.
Mitä siis tapahtuu jos se nyt leikataan? Onko jollain tietoa, miten alatiesynnytys sitten tapahtuu? En kai voi ponnistella, jos esim saisin leikkausajan muutaman viikon päähän.. Tikithän siinä repeää ja suolet pulpahatavat takaisin ulos jos ponnistan vauvaa.. Että voikin tulla kaikkia maailman vaivoja raskausaikana. MUR! Olen miettinyt sitäkin, että miten minä voisin nytkään ilman leikkausta ponnistaa, kun vessassa käymiseen tarvittava ponnistuskin tekee hemmetin kipeää... Olisiko kenelläkään minkäänlaista tietoa tai kokemusta tälläsestä? Kiitos vastauksista etukäteen!
Mitä siis tapahtuu jos se nyt leikataan? Onko jollain tietoa, miten alatiesynnytys sitten tapahtuu? En kai voi ponnistella, jos esim saisin leikkausajan muutaman viikon päähän.. Tikithän siinä repeää ja suolet pulpahatavat takaisin ulos jos ponnistan vauvaa.. Että voikin tulla kaikkia maailman vaivoja raskausaikana. MUR! Olen miettinyt sitäkin, että miten minä voisin nytkään ilman leikkausta ponnistaa, kun vessassa käymiseen tarvittava ponnistuskin tekee hemmetin kipeää... Olisiko kenelläkään minkäänlaista tietoa tai kokemusta tälläsestä? Kiitos vastauksista etukäteen!