kauanko
Jos teilläkellä syntynyt noilla viikoilla niin kauanko on pieni joutunut sairaalassa aikaa viettämään?
Tosiaankin aina yksilöllistä, mutta tutun lapsi syntyi rv32, painoa oli 1200g ja sairaalassa oli aika tarkalleen 2 kuukautta. Nyt jo 8-vuotias terve lapsonen.Jos teilläkellä syntynyt noilla viikoilla niin kauanko on pieni joutunut sairaalassa aikaa viettämään?
kyse itselläni oli raskaumyrkytyksestä ja olimme varautuneet sektioon, eli vauva ei olisi itsestään lähtenyt syntymään. ja tuolla kortisonin laittamisella tarkoitin, että tuon rv 32 jälkeen ei laiteta, aiemmin toki. ja kiitos kun olet noin myötätuntoinen, pidän kyllä itseäni aika asiantuntijana kun "myrkytysvauvoja" olen odottanut jo 3 kpl. ja siis ensimmäisen menettänyt, koska sektiota ei ehditty tehdä. missään tapauksessa en synnyttäisi noilla viikoilla vaan vaatisin sektion, mikäli vaara on todellinen. nopea synnytys voi olla niin raju, että vauvasi saa elinikäiset vammat.No jos sua lohduttaa niin mun vauva on saanut jo rv 28+ kortisonit, eli pari viikkoa sitten. Koska kyseessä on uudelleen synnyttäjä, hänet olisi synnytetty jo tuolloin alateitse ja perätilassa(mulla on nopeat synnytykset), ja tipassa yms. estolääkkeissä on onneksi ollut sen verran tehoa, että synnytys on jo kerran saatu pysäytettyä. Todellinen riski tai ei, luulen, että lääkärit ei huvikseen makuuta...Mutta onneksi on näitä palsta-asiantuntijoita