Rv 31+1 ja vatsaa "nipistää" ilkeästi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Huolestunut"

Vieras
Eli ongelmani on tämä. Viikkoja on nyt tosiaan 31+1, ja eilisestä lähtien on vatsaani nipistänyt. Siis pistää, ei kovaa, mutta liikettä häiritsevästi. En siis pysty liikkumaan kunnolla, vaan on pakko olla paikoillaan, ja siltikin tuntuu ikävälle. Tähän päälle vielä muutamaan kertaan iskeneet menkkamaiset kivut. Eli kramppaa kuin menkkojen aikaan, eikä kestä pitkään. Tietääkseni supistuksia on joskus tullut, mutta eivät ne tällaisia ole olleet. Ne ovat olleet harmittomia, ja oikeastaan suht huomaamattomia, nyt en pysty edes koiraani viemään ulos tekemään tarpeita kun tekee pahaa. Lääkäriin en ole mennyt, kun sinne on kovin vaikea päästä niin tulin täältä kyselemään, että mitä luulette, onko vaarallista? Onneksi olen pystynyt lepäilemään, kun olen tällä hetkellä jo valmiiksi muutenkin sairaslomalla.

Kiitos vastauksista!

Oletko varma ettei kyse ole supistuksista? Lähinnä nuo kuvailemasi menkkamaiset kivut kuulostavat supistuksilta. Soita äityispolille ja kysy neuvoa. Sinne pitäisi päästä ihan helpolla, ei "tavalliseen" lääkäriin tuollaisten vaivojen kanssa edes kannata lähteä.

Jos kyseessä on supistelut niin vauvan hyvinvoinnin kannalta asia pitäisi tarkistaa.

Nuo voisivat olla semmoista kohdun venymisestä johtuvaa kipua tai en itse ainakaan muuta syytä keksinyt, kun semmoista jännää vihlontaa oli. Välillä tuntui kuin joku olisi puukon työntänyt vatsasta sisään ja näitä tuli varsinkin liikkuessa. Välillä supisteli samaan aikaan, mutta jälkeenpäin tiedän, että ne oli vain kivuttomia harkkareita, jotka sattui tulemaan samaan aikaan, kun pisteli. Oikeat supistukset ei ainakaan mulla tuntuneet noilta pistoskivuilta. Voithan sinä ottaa lääkäriinkin tia vaikka neuvolaa yhteyttä. Muiden on niin vaikea tietää, mitä kipuja nuo sitten oikeasti on.

Muuten kyllä soittaisin äippäpolille, mutta kynnys on kovin korkea. Anoppini oli paikallisella töissä, ja valitti aina kun äidit soittelivat "turhaan". Kyllähän tämä huolestuttaa, mutta onneksi nyt olen saanut levättyä. :) Ja edla voi toki olla juuri noita kohdun venymiskipuja, mutta aiemmin ne ovat olleet pistäviä hetkellisiä kipuja, nyt tuntuu, että tämä pistäminen vain jatkuu ja jatkuu. :(

Yhteistyössä