RV 30 ja saan mahan vedettyä sisään ???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
Mä ihmettelen että miten mä saan mun mahan vedettyä sisään? Siis jos vedän sitä sisään niin en näytä raskaana olevalta edes (ihan pieni pömppis vaan). SF-mitta on kylläkin normaali mutta mä olen vakuuttunut että vauva on jotenkin kitukasvuinen koska kai sen raskauden pitäisi näkyä? Ärsyttää kun ei pääse ultraan kunnan puolelle (vain np-ultra), pitää varmaan mennä yksityiselle. Ei tuolla mahassa voi olla mikään yli kilon painoinen kaveri, koska ei tunnu missään! Ei supista, kiristä eikä paina. Tekisi mieli oikein ottaa kuvat ihmeteltäväksi mutta en taida viitsiä :D

Niin piti vaan sitä sanoa, että mä kans pystyin vetään mahan sisään vaikka kuinka pitkälle, mutta sitten maha kasvoi yhtäkkiä kahdessa viikossa. Voitte kuvitella mitkä kivut nivusissa:)

No mutta siis ihan normi kolmikilonen sieltä sitten kuiteskin putkahti.

Mitä ne on ollut neuvolassa mieltä?

Hui! Minulla on nyt rv 31 täynnä ja maha on ollut kuin jumppapallo jo kesästä asti. Samanlainen maha oli esikoistani odottaessa ja vauva syntyi silloin rv 38 ja mitat olivat syntyessä 3490g ja 50cm eli etuaikaisenakin oli jo tuon kokoinen, eli ei mikään tavattoman pieni. Minusta on tosi ikävää ettei kaikissa kunnissa ole samaa oikeutta päästä ilmaiseen rakenneultraan.. Esikoistani odottaessa -07 Kuopiossa ei vielä ollut tuota ilmaista rakenneultraa mutta nykyisessä raskaudessa pääsin mukaan uuteen järjestelmään jossa keväällä -08 raskaaksi tulleet saivat ilmasen ultran. Siitä oon ollu tosi kiitollinen! On saanu paljon paremmin yönsä nukuttua kun näki ja kuuli että siellä on mahassa kaikki ok ja vauvalla kaikki jäsenet tallessa. Toivottavasti sinulla on varaa käydä yksityisellä tutkituttamassa asia. Jos itselläni olisi noin pieni masu, en varmaan saisi mielenrauhaa. Kaikkihan voi olla tosi hyvinkin mutta tuntuisi itsestäni oudolta jos saisin masun vedettyä sisään kun oma mahani näkyy kilometrin päähän..:) Mutta pitää muistaa ettei kaikista edes tiedä että ne odottaa vauvaa, ennen kuin ilmoittavat ihmisille, että nyt se vauva sitten syntyi.. ja kaikki on ihan hämillään että häh?! Olitko raskaana? Kaikkea hyvää sinulle! :) Eli ei kannata vielä maalata piruja seinille ennen kuin asiasta saa varmuuden.;D

Neuvolassa ei ole sanottu mitään, ovat vain mitanneet sen kohdun koon. Olen 174cm pitkä mutta äitini on saman mittainen ja hänellä kyllä mahaa näkyi jo joskus rv 24 ihan selvästi. Laskettu aika on joulukuun alussa.

Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mä en saa taas mahaani piiloon vaikka mitä tekisin. Nyt viikkoja 24, mutta tilanne ollut tämä jo useamman viikon ajan. Joskin ihan kiva vaan, että masu näkyy :)

Juur tuollaiset kommentit, ketjusta riippumatta, ovat tosi ärsyttäviä. "Lälläslää, mullapa onkin ja sulla ei!"

Voiko se koko vauva ja kohtu muka piiloutua lantioon? Kiitos varsinkin Pirta84 vastauksesta :) . Olen opiskelija mutta pitää soitella yksityiselle ja kysellä uä-hintoja.

Tietääkö kukaan sellaista tapausta, että pieni mahan koko olisi enteillyt jotain sikiön kasvuongelmia?

Alkuperäinen kirjoittaja aaadf:
Alkuperäinen kirjoittaja sef:
Mä en saa taas mahaani piiloon vaikka mitä tekisin. Nyt viikkoja 24, mutta tilanne ollut tämä jo useamman viikon ajan. Joskin ihan kiva vaan, että masu näkyy :)

Juur tuollaiset kommentit, ketjusta riippumatta, ovat tosi ärsyttäviä. "Lälläslää, mullapa onkin ja sulla ei!"

Niin siis että häh? Mitä mulla on, mitä ap:llä ei ole? Ap kertoi, että hänellä ei näy maha silloin, kun hän vetää sen sisään. Oletettavaa siis on, että hänellä on maha näkyvillä silloin, kun hän ei sitä sisään vedä, eikö?

Tämän perusteella en kertakaikkisesti ymmärrä mitä minulla on, mitä ap:lla ei ole.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Voiko se koko vauva ja kohtu muka piiloutua lantioon? Kiitos varsinkin Pirta84 vastauksesta :) . Olen opiskelija mutta pitää soitella yksityiselle ja kysellä uä-hintoja.

Tietääkö kukaan sellaista tapausta, että pieni mahan koko olisi enteillyt jotain sikiön kasvuongelmia?

Älähän hätäile. =) Mulla oli kans noille viikoille asti tosi pikkanen maha, moni ei ees älynny että olin raskaana, sit ihmettelivät että miten sulla voi olla noin pieni maha.
Ootahan muutama viikko etiäpäin nii johan pompsahtaa. ;) ...tai ainaki mulla pompsahti! :D

Laitappas piruttai kuva massusta ei sisään vedettynä ja sisään vedettynä :D

Ei kaikilla tule isos massua.

Esikoisesta maha oli valtava ja nahka veny ja paukku.
Kuopuksen kohdalla jäi paljon pienemmäksi ja hyvä niin kun pystyi olla paremmin töissä

Siis joo, silloin jos annan mahan röllöttää vapaasti niin kyllä siinä selvä kumpu näkyy, mutta se taitaa olla turvotusta/läskiä ja vain pieni osa sitä kohdun kasvamista, KOSKA saan koko mahan vedettyä piiloon niin, ettei kukaan huomaa raskautta :)

kyllä se varmaan jotenkin sun rakenteesta kiinni, en usko että mitään syytä huoleen =) tai voithan tietty varmistaa, niin saat mielenrauhan. onnea loppuodotukseen =)

aikas hyvin saat sen sisään vedettyä, mutta ihan normaalilta tuo siltikin mun mielestä näyttää =) mullakin oli aikas pieni maha ekassa raskaudessa, ehkä vieläkin pienempi kuin tuo sinun. seuraavissa raskauksissa maha pääsikin nopeasti valloilleen, kun kaikki kudokset antavat helpommin periksi.

Pieni ja sievä maha, ei kaikilla ole mitään valtavaa pömppistä. Itsellä on molemmista ollut todella pieni maha, ja pieniä ovat olleet vauvatkin. Tätä kolmatta odottaessa alkoi näkyäkkin vasta viikolla 25 ihan selvästi.

Kaikkien muiden mahat näillä viikoilla vaan näyttää niin valtavilta. Ja tosiaan tuo mun maha sisään vedettynä näyttää musta vain pieneltä pömppikseltä (kun olen 174cm pitkä) mutta tuollein röllöttämässä se on ihan selvä. Jännä vaan miten nuo läskit saa sitten piiloon kun vähän vetää mahaa sisään :D!

Yhteistyössä