rv 29 ja kamalat vihlaisut alapäässä, tuntuuko ponnistusvaihe tuolta samalta kivulta erona että se ei lopu sekunnissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hiirulaisnainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hiirulaisnainen

Vieras
mulla viikkoja on 29 ja en tiiä mitä se vauva tuolla alapäässä myllää, mutta välillä tuntuu aivan järkyttävä "Vihlaisu, kipu" tuolta jostain alapäästä. Onkohan jostain tuolta kohdunsuulta mut sattuu aivan käsittämättömän paljon. Se onneksi kestää vain pari sekuntia ja menee ohi. Sitä vaan mietin että kun ei ole synnytyksestä kokemusta niin onko se ponnistusvaihe tollasta samanlaista kipua erona vaan et se ei mee ohi sekunnissa? Miten sellasta voi kestää, tuntuu et jos kestäis yhtää pidempää nii taju varmaan menis. En oikee osaa selittää miltä se kipu tuntuu mut sellanen toooosi kova vihlasu joka sattuu aiiiivan hirveesti. Mut selkeesti vauva siel alapäässä tekee jotain mikä sen saa aikaiseksi.. :S autsh!

ei oikeastaan ainakaan mulla tunnu vihlaisulta. Just ennen ponnistusvaihetta tuntuu siltä kuin olis keilapallo takapuolessa. Sitten kun varsainainen ponnistusvaihe alkaa, olen tuntenut ainoastaan sellaista painetta. Itse olen kokenut ponnistamisen lähinnä helpottavana. Avautumisen loppu on ollut pahin.

Mulla ponnistusvaihe ainakin tuntui hirvittävänä p**kahätänä, tuntui että tulee huonot housuun justiinsa. Sitten kun aloin ponnistaa, se ei enää sattunut, tuntui vaan helpottavalta. Tosin sitten taas sattui kun lapsen pää alkoi syntyä, tuntui että alapää repeää justiinsa. Mun piti vielä lopettaa ponnistus siihen, kun pää oli puoliksi ulkona ja se oli kyllä hirvein tunne ikinä! Onneksi meni nopeasti ohi.

Mulla on ollut noita järkyttäviä vihlaisuja silloin tällöin joka raskaudessa, tuntuu että jalat lähtee alta. Mutta ne ei ole mitään verrattuna synnytyssupistuksiin! Synnytyssupistukset eivät ole samanlaisia, ja se kipu on ainakin mulla ollut paaaljon suurempaa.

En osaa vastata tuohon, mitä kipusi on, mutta tiedätkö, miten päin vauva on? Oma kuopukseni oli rv 31 jalat alaspäin ja potki kohdunsuulle ja virtsarakkoa päin, niin että oli tulla sekä itku että pissa yhdellä iskulla. Helpotti huomattavasti, kun lapsi kääntyi rt-asentoon.

Ja ei, ponnistusvaihe ei ole kokemukseni mukaan pahin, sen sijaan avautumisvaiheen kipu on samankaltaista kuin kuvailet. Tsemppiä!

Mulla on ollut joitakin tosi kipeitä supistuksia kyllä jo näillä viikoilla, se kipu on tosin niin erilaista kun toi järkyttävä kipu suoraan p*llusta ... tietty ne pahimmat poltot on varmasti jtn tosi järkyttävää mutta siihen ajattelin ottaa kaikki maholliset lääkkeet mitä saa, mut ponnistusvaiheen kipuunkun ei kuulemma kivunlievitykset auta .

mulla oli samanlaisia vihlasuja kun esikoista odotin, ja alko kans joskus 29-30 viikoilla, ja jatku ihan sinne viimeseen asti. : / sohvalta hyppäs aina pystyyn ku sattu se vihlasu niin prkleesti, ja niitä vihlasuja saatto tulla monta peräkkäin.. en tiedä mistä johtu, mut se oli kyl aika kamalaa : /

Vihlaisut alapäässä ja ponnistuskipu tuntuvat täysin erilaisilta. Mulla vihloi myös raskauden aikana ja lapsi syntyi ilman puudutteita. Myös avautumiskipu on täysin eri kuin vihlaisut. Supistuskipu on nousevaa ja laskevaa eikä yllättävää kuten vihlaisut.

Mulla on ollut joitakin tosi kipeitä supistuksia kyllä jo näillä viikoilla, se kipu on tosin niin erilaista kun toi järkyttävä kipu suoraan p*llusta ... tietty ne pahimmat poltot on varmasti jtn tosi järkyttävää mutta siihen ajattelin ottaa kaikki maholliset lääkkeet mitä saa, mut ponnistusvaiheen kipuunkun ei kuulemma kivunlievitykset auta .

Minäkin olen kolmesti ajatellut "ottaa" kaikki mahdolliset lääkkeet ja puudutteet, mitä saatavilla on, mutta vain kerran olen onnistunut puudutteen saamaan :). Synnytystilannetta ei voi etukäteen valmiiksi suunnitella vaikka kuinka mieli tekisi.
Mutta tosiaan ponnistusvaihe ei ole se pahin osa ainakaan itselläni ollut (vaikka sattuu se sekin, ja olen kyllä tuntenut ja kiljunut, että nyt repeän -ja repesin :D). Avautumisvaihe on se tuskallisin. Ja se on minulla ainakin ollut todella kivulias.

Vihlaisut alapäässä ja ponnistuskipu tuntuvat täysin erilaisilta. Mulla vihloi myös raskauden aikana ja lapsi syntyi ilman puudutteita. Myös avautumiskipu on täysin eri kuin vihlaisut. Supistuskipu on nousevaa ja laskevaa eikä yllättävää kuten vihlaisut.

Peesaan. Mä oon synnyttänyt 2 lasta ilman puudutteita, ja toi vihlominen sattui paljon enemmän kuin synnytys :D