Rv 28 neuvolakäynti eilen... raskausdiabetestako? liiallista painonnousua ainakin... :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pullero"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"pullero"

Vieras
Lähtöpaino minulla ollut siis 68 kg ja pituus 170 cm, eli en mikään kukkakeppi ole ollut lähtötilanteessakaan... :D

Ekassa raskaudessa lähtöpainoa oli nelisen kiloa vähemmän, raskauskiloja tuolloin tuli 16 kg ja vauva painoi 3,5 kg. Silloinkin viikossa oli saattanut jossain vaiheessa tulla 800 g joskus jopa lähemmäs kilo...!!

Nyt painoa tullut jo yhteensä noin 11 kg!! Ja neuvolan punnituksessa viikossa 880 g...!!

Sain lähetteen sokerirasitukseen ja sinne meno perjantaina. Nyt kyllä jännittää kauheasti että onko sokereissa jotakin pielessä. SF-mitta oli 27 cm ja sekin kai yläkantissa.

Onko raskausdiabetes itse aiheutettua? Täytyy myöntää että olen kyllä syönyt aika leväperäisesti (sanan varsinaisessa merkityksessä), mutta nyt täytyy laittaa suu pienemmälleen.

Kuulostaa ihan samoilta luvuilta kuin muutkin kauhisteevat tuossa vaiheessa raskautta. Tietty tuo 880 g kuulostaa paljolta, mutta voi ihan hyvin taas tasaantua ensi käynnillä. Lähes kaikki saavat lähetteen sokerirasitukseen, eli oletkos nyt ihan varma että sinua jotenkin henkilökohtaisesti epäiltiin RADIsta?

mahtava tuo sokerirasitus. mulle määrättiin painoindeksin vuoksi. (26). ja en ole mennyt vieläkään, rv. 39+0 nyt :D ja pientä vauvaa on seurattu ultrilla. painoa tullut 13 kilon luokkaa. mullakin noi painolukemat saattanut nousta hurjasti... mutta ei se aina ole todellista. esim mihin aikaan päivästä neuvola, mitä päällä, mitä syönyt edellisenä päivänä (suolaista ruokaa). pyrin menemään samoissa vaatteissa neuvolaan.

ja vaikka ois lähete, ei ole mikään pakko mennä. itseä ärsytti tuo liika tutkiminen. radin luulisi tulevan ilmi muutenkin.

Alkuunsa sanottiin että mulle ei tehdä tuota sokerirasitusta kun en täytä kriteereitä... toinen raskaus, ekassa raskaudessa ei ongelmia tai suurta vauvaa, olen alle 40 v ja lähtöpainoltani olen ollut vielä normaalipainoinen.

Taustalla kuitenkin PCO jonka vuoksi lisänä tietysti hurja painonnousu lääkäri oli sitä mieltä että olisi syytä käydä.

Alko jännittää niin maan perusteellisesti ja tietysti harmittaa tuo kauhea painonnousu. Paino tuskin lähtee samalla tavalla kuin esikoisesta 6v sitten... harmittaa se että olen antanut itselleni "luvan" mässäillä ja tässä tietysti sitten tulos :( Inhottavaa jos siitä vielä sitten seuraa vauvan liiallinen kasvu ja sokeriongelmat. Voi tyhmä minua.

ei ole pakolti raskausdiabetes. mulla tuli yhdessä viikossa painoa 5kg! siis ihan oikeasti 5kg! ihan sairaasti joo. ei meinannut neukkarikaan silmiä uskoa...ja tähän on pakko sanoa, että en ollut mikään mahtimättääjä. samallailla söin koko raskauden, toki välillä herkuttelin, mutta en normaalia enempää. joka tapauksessa sokerirasitukseen mut passitettiin. rv oli 30 paremmalla puolella..en muista enää. mutta ei löytynyt mitään häikkää sokereista. kaikki oli hyvin sokereiden puolesta. että koita olla ihan iisisti. toivotaan ettei löydy sinunkaan sokereista häikkää!

[QUOTE="diipadaa";29588341]ei ole pakolti raskausdiabetes. mulla tuli yhdessä viikossa painoa 5kg! siis ihan oikeasti 5kg! ihan sairaasti joo. ei meinannut neukkarikaan silmiä uskoa...ja tähän on pakko sanoa, että en ollut mikään mahtimättääjä. samallailla söin koko raskauden, toki välillä herkuttelin, mutta en normaalia enempää. joka tapauksessa sokerirasitukseen mut passitettiin. rv oli 30 paremmalla puolella..en muista enää. mutta ei löytynyt mitään häikkää sokereista. kaikki oli hyvin sokereiden puolesta. että koita olla ihan iisisti. toivotaan ettei löydy sinunkaan sokereista häikkää![/QUOTE]

Kiitos lohduttavista sanoista! Minkä verran sulla tuli painoa yhteensä raskausaikana?

Kävin eilen puntarilla painoa oli 77.8 kg, tänä aamuna kanssa toiveikkaana että olis ees sama tai vähän alempi, oli 78.4 kg..!! että näin.

Yhteistyössä