rv 26 ja tänään vähentyneet liikkeet, huolestunko turhaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Odotan kolmatta lasta, nyt rv 26+2. Vauva liikkuu normaalisti erittäin paljon ja selkeästi. Olin tänään normaalisti töissä 8h, oli kuitenkin kiire, enkä työpäivän aikana liikkeitä juuri tuntenut, teen seisomatyötä. No tulin sitten illalla kotiin, söin ja kävin sohvalle. Tässä vaiheessa yleensä vauva alkaa meuhkaamaan oikein kunnolla kohdussa, ja sitä kestää sitten koko illan. Nyt ei sitten juuri mitään! Oikein kovasti tunnustelemalla saan liikelaskennassa "vaadittavat" liikkeet tuntumaan, mutta en muuta.

Eilen olin gynellä joka teki sisätutkimuksen ja ultrasi vauvan, käyn yksityisellä noi neuvolalääkörikäynnit, siksi siis ultrattiin. Ja kaikki oli oikein hyvin. Siksi en osaakaan nyt oikein huolestua, mutta epänormaalia tämä kuitenkin on.

jos liikelaskenta normit kuitenkin täyttyy, ei varmaan paniikkia ole. Jos liikkeet vähenee alle niide normien niin sit lääkäriin!
Eikös sillä ala kohta jo tilakin ahtautua ja liikkeet vähetä sen takia?

Jos ei huomennakaan liiku niinkuin ennen, pirautu vaikka terveysneuvontaan, sehän päivystää kokoajan.

Mulla oli niin, etten työpäivien 6-8h aikana tuntenut lainkaan liikkeitä, en osaa sanoa miksi. Periaatteessa vauva olisi siis voinut olla sinne kuollut, mutta iltaisin kyllä liikkui, kun sohvalle rauhoituin. Jos susta yhtään tuntuu, että tuo jää vaivaamaan, käy tarkistuttamassa tilanne.

No mulla ainakin on ollut vauvalla hiljaisempia päiviä tuolla mahassa. Kyllä mäkin huolestuin kun 2-3 päivää oli todella hiljaista, välillä ei mitään liikettä. Mutta kyllä se siitä normalisoitui. Mun tietääkseni ihan normaalia, että välillä on hiljaisempaa. Koita juoda jotain makeaa ja makoilla sitten sen jälkeen. No, mutta ei tuon puoleen, kyllä mäkin yritin mutta en saanut silläkään oikein yhtään lisättyä liikkeitä.. Silti kaikki hyvin. Mutta jos sua kovasti vaivaa, niin soita sairaalaan ja kysy. Ja kokeile nyt sitä liikelaskentaa ja makean juontia/syöntiä.

Yhteistyössä