RV 22 ja hengittäminen hankalaa,onko muilla ollu tälläistä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ellen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ellen

Vieras
Kun tuntuu että tätä olis vasta loppuraskaudessa.Minulla ollut jo viikon verran semmoista että hengittäminen ei ole jotenkin normaalia,vaikka ei rasittunut olekaan.Yöllä se ei haittaa eikä ulkoillessa.No pääsin eilen käymään neuvolalääkärillä joka kyseli kovasti kun oli itsekin ihmeissään.Mitään erikoisia kipuja minulla ei ole,vauva liikkuu normaalisti.Tänään minulla oli myös ultra jossa kaikki oli kunnossa vauvankin osalta.Kiva niin.Neuvolalääkärin toimesta otettiin verikoe josta näkee jos jotain tukoksia olisi,jonka lääkäri aamulla soitti olevan negatiivinen,eli sekin huolesta pois.
Mutta tosi ihmeellinen ja ärsyttävä vaiva kun ei ennen ollut tälläistä muissa raskauksissa.Yksi asia oli että Hb oli laskenut 109,mutta ei sekään kovin alhainen vielä.Rautalääkityksen aloitin eilen.Mutta hengittäminen on edelleen samanlaista.Onkos muita jolla ollu tälläistä samanlaista.
Kiitän jos joku jaksoi lukea ja vielä vastaillakin:)

Mulla oli astma raskauden aikana,loppui, kun synnytin.
En usko, että oli oikeaa astmaa, mutta astmalääkkeet auttoi. Jouduin käyttämään infektioiden aikana kortisonilääkitystäkin, muuten pärjäsin avaavalla suihkeella.

Alkuperäinen kirjoittaja Aaka:
Alkuperäinen kirjoittaja rv40:
No haloo!!! EIhän se nyt mitään vakavaa ole! Hyvin yleistä, että vauva painaa keuhkoja ja tiäs mitä palleaa sun muuta ja hengittäminen vaikeaa.

no ei se nyt niin paljoo vielä noilla viikoilla keuhkoja paina

no ei varmaan ookkaan, mutta kait sitä nyt saa olla myötätuntonen!!!! ja ite kans oon tota mieltä ettei se nyt noilla vkoilla viä keuhkoja paina!?tietty kaikki on yksilöitä, mutta mulla tuli ainakin tollaset vaivat ja muutenkin huohottaminen ;) loppupuolella...28-30->

Mä kärsin täällä myös kyseisestä vaivasta. Joudun välillä avaamaan ikkunaakin että saan hengitettyä raitista ilmaa. Mua vaivaa tuo välillä makuulla, välillä seisaaltaan ja sit on vielä sellainen ärsytys että hengästyn ihan naurettavan pienestä (esim. puhumisesta) ja tuntuu etten saa happea kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Mä kärsin täällä myös kyseisestä vaivasta. Joudun välillä avaamaan ikkunaakin että saan hengitettyä raitista ilmaa. Mua vaivaa tuo välillä makuulla, välillä seisaaltaan ja sit on vielä sellainen ärsytys että hengästyn ihan naurettavan pienestä (esim. puhumisesta) ja tuntuu etten saa happea kunnolla.
Kannattaa pyytää lääkäriltä ventolineresepti ja kokeilla sitä. Mulle auttoi.

aika normaalia, jolliakin se voi johtua siitä että kohtu painaa palleaa ja keuhkoja kasaan tai sitten jostain muusta.

Mulla ainakin kun vauveli oleili kohdun yläosassa oli lievästi sanottuna tukala olla.

Alkuperäinen kirjoittaja minä itte:
En usko, että oli oikeaa astmaa, mutta astmalääkkeet auttoi. Jouduin käyttämään infektioiden aikana kortisonilääkitystäkin, muuten pärjäsin avaavalla suihkeella.

Mielenkiintoista jos olis tämmöisestä kyse.Meillä ei ole astmaa kuin lapsilla.Hihhih,mutta neuvolalääkäri käski kyllä ottaa yhteyttä jos kauaa jatkuu,oli oikenkiva lääkäri ja vähän huolissaankin minusta.(Hänellä itselläänkin oli vauvamaha)Se kivasti piti kättään masunsa päällä kun juteltiin.Itselle tämä on niin outoa kun aina on raskaudet mennyt hyvin.on niitä kuitenkin takana viisi kappaletta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ellen:
Alkuperäinen kirjoittaja minä itte:

Mielenkiintoista jos olis tämmöisestä kyse.Meillä ei ole astmaa kuin lapsilla.Hihhih,mutta neuvolalääkäri käski kyllä ottaa yhteyttä jos kauaa jatkuu,oli oikenkiva lääkäri ja vähän huolissaankin minusta.(Hänellä itselläänkin oli vauvamaha)Se kivasti piti kättään masunsa päällä kun juteltiin.Itselle tämä on niin outoa kun aina on raskaudet mennyt hyvin.on niitä kuitenkin takana viisi kappaletta.
Jos sun lapsilla on astmalääkkeet, niin ota niiden ventolinea kokeeksi!

Alkuperäinen kirjoittaja butukka:
Alkuperäinen kirjoittaja Aaka:
Alkuperäinen kirjoittaja rv40:
No haloo!!! EIhän se nyt mitään vakavaa ole! Hyvin yleistä, että vauva painaa keuhkoja ja tiäs mitä palleaa sun muuta ja hengittäminen vaikeaa.

no ei se nyt niin paljoo vielä noilla viikoilla keuhkoja paina

no ei varmaan ookkaan, mutta kait sitä nyt saa olla myötätuntonen!!!! ja ite kans oon tota mieltä ettei se nyt noilla vkoilla viä keuhkoja paina!?tietty kaikki on yksilöitä, mutta mulla tuli ainakin tollaset vaivat ja muutenkin huohottaminen ;) loppupuolella...28-30->

Eiköhän se painaminen riipu paljolti jokaisen omasta kropasta.

Yhteistyössä