rv 21, vauva alhaalla

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eli rv 21 huomattiin ultrassa et vauva on jo nyt tosi alhaalla. Kätilön oli vaikea saada otettua vauvasta mittoja sen sijainnin takia. Varmuuden vuoksi halusi tarkistaa myös kohdunsuun tilanteen, siellä kaikki ok. Onko kellään ollut vastaavaa?
Kolmas raskaus menossa siis, liekkö normaalia uudelleensynnyttäjillä? Edellisessä raskaudessa ei ollut vastaavaa.
Kun juohtui mieleen et voiko vaikuttaa kohdunsuun tilanteeseen, eli syntyisi ennen aikojaan? Jos vauva painaa jo näillä viikoilla tuonne alas? No, sekin selvinnee tulevilla neuvolakäynneillä, mut jos jollakulla kokemuksia niin kertokaa ihmeessä

hoh
No jos vauva ei oo kiinnittynyt, ei silloin mitään hätää ole..
Tuon kokoinen sikiöhän pyörii miten sattuu vielä..

Mun kuopus oli viikolla 28+´6 kiinnittynyt ja laskeutunut. Kohdunsuu auki reippaasti sormelle. Syntyi viikkolla 37+0. Esikoinen syntyi kanssa 37+0

"äiti kolmelle"
Uudelleen synnyttäjälle on ihan normaalia jos kohdunsuu on sormelle auki. Itsella se taisi olla auki jo rv 21 lähtien. Kuitenkin jouduttiin käynnistämään ennekuin ukko suostui tulemaan ulos. Oli kolmas raskaus.
Noin pienihän vaihtaa paikka/hyörii kohdussa moneen kertaan.

Mulla kans vaavi laskeutui alas noilla viikoilla ja pysyi siellä syntymäänsä rv 37 asti. Harmikseni kävi niin, ettei juuri pystynyt rv 25 jälkeen liikkumaan, kun vauva painoi luuta niin kipeästi tuolla alhaalla. Ihmettelivät kovin tilannetta ja myös kohdunsuun aikaista avautumista, koska olin ensisynnyttäjä.

Yhteistyössä