RV 20 ja pitäisikö liikkeitä tuntua miten usein??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras

Olen toista kertaa raskaana, ja jotenkin sitä koko ajan" kuulostelee", että tuntuuko liikehdintää.. NYt on vaan tuntunut hiljaiselta.. Voisiko flunssani vaikuttaa??

muistelen että kerran vuorokaudessa pitää liikkeet havaita ja varmasti netistä löytyy jotkut ohjeet, miten tarkkailla. taisi olla niin, että juo tuoremehua, jolla oma verensokeri nousee nopeaan, niin pitäisi vauvan liikkua.

Kaikki ei tunne liikkeitä vielä ollenkaan noilla viikoilla, eli esim. sitä liikelaskentaa ei kannata vielä alkaa tekemään. Itse en tuntenut läheskään joka päivä, nyt viikkoja 30 ja edelleenkin hiljaisempia päiviä.

Ei noilla viikoilla pidä vielä tuntea mitään määrää liikkeitä vuorokaudessa. Se ettet tunne liikkeitä ei tarkoita ettei vauva liikkuisi. Noina viikkoina oli päiviä silloin tällöin kun en tuntenut mitään.

Liikelaskentaa sitten vasta loppuraskaudessa.

Kuudetta kun odotin, niin viikolla 15 tunsin ekat liikkeet.Jossain vaiheessa tuntui ettei liikkeitä havainnut samaan malliin kuin aiemmin, mutta ajattelin etten vain ole huomannut, eikä niitä samalla tavalla vielä tunnukaan kuin myöhäisemmillä viikoilla.Mutta tuli sitten ultran aika rv 20+4 ja siellä sitten havaittiin pikkuisen menehtyneen.
Jos kovin huolettaa, niin käy tarkistamassa tilanne jo ihan oman mielenrauhasi vuoksi.Uskoisin että siellä kuitenkin on kaikki hyvin :hug:

mulla oli 1. raskaudessa istukka kohdun etuseinämässä ja tunsin liikkeitä ekaa kertaa vasta ehkä juuri noilla viikoilla.

TÄssä tokassa raskaudessa istukka on takana ja olen tuntenut likkeet tosi tosi varhaisesta vaiheesta. Nyt menen viikolla 23. ja liikkeitä tuntuu ihan jatkuvasti, paljon enemmän kuin ekasta. Eli varmaankin istukan paikka vaikuttaa tosi paljon.

Onko sulla istukka kohdun taka- vai etuseinämässä?

Yhteistyössä