rv 19+3 vauvan syke 180

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sykkeellä ei ole mitään tekemistä vauvan sukupuolen kanssa. Yleensä sanotaan että tytöllä olis korkeemmat sykkeet. Meillä ollu kokoajan sykkeet vauvalla 150-164, poikaa odotetaan.

Meillä pojalla korkeat sykkeet 150-160, vaikka sanonta kuuluiskin et tyttövauvasta korkeemmat.
Lääkäri muinoinaan valisti että vauvan sykkeet heijastaa omaa sykettä aika pitkälti,eli jos itsellä korkea,niin vauvallakin siinä mittaustilanteessa.

Vauvan syke voi tilapäisesti heittää 200 astikkin ilman et on mitään vialla. Mulla oli esim.tilanne et terkkaharjoittelija runno mahaa sen verran huolella,et vauva veti herneet nenukkiin ja syke käväs 200,mut tasaantu sit pienen odottelun jälkeen.
Ymmärtääkseni siinä vaiheessa jos syke on aina kauheen korkee vaikka vauva olis paikoillaankin,asiaa aletaan tutkia,näin ainakin meilläpäin =)

Sykkeen suuruus johtuu vain siitä, että vauva on hereillä ja aktiivinen. Hän on ehkä liikkunut paljon juuri silloin mittaushetkellä. Kyllähän sinulla itselläsikin syke nousee, kun pidät jumppatuokion.

Mulla on itsellä normaali syke noin 85-95. Eli korkeahko. Että en tiedä vaikuttaako tämäkin vauvan korkeaan sykkeeseen. Toki rv 16 syke oli tuon 150. Ja nyt tosiaan 180. Pitäiskö tosta huolestua. Lääkäri ei kyllä sanonut mitää...

Mulla on itsellä normaali syke noin 85-95. Eli korkeahko. Että en tiedä vaikuttaako tämäkin vauvan korkeaan sykkeeseen. Toki rv 16 syke oli tuon 150. Ja nyt tosiaan 180. Pitäiskö tosta huolestua. Lääkäri ei kyllä sanonut mitää...

180 on liian korkea syke. Voi johtua esim siitä, että äiti on nälkäinen. Jos toistetusti (esim. puolen tunnin kuluttua ja syömisen jälkeen) syke edelleen korkea, pitäisi laittaa päivystyksenä äitiyspolille.

Sykkeellä ei ole väliä lapsen sukupuoleen. Meillä neljä lasta joista osa tyttöjä osa poikia. Kaikilla ollut syke 150.
Kerran olen ollut päivän tarkkailussa kun olin järkyttävän nälkäinen ja väsynyt ja laittoivat korkean verenpaineen takia seurantaan ja siellä todettiin vauvan korkea syke. Lopulta sain käydä syömässä ja niin syke laski, sekä vauvalla että minulla.