rv 17-masukoko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miina

Vieras
olen rv 17+1, ja kyselenkin nyt teiltä samassa rv-ajankohdassa olevat, että joko teillä masu näkyy?

mulla ei vielä oikeestaan kovinkaan paljoo näy, ihan hiukan se on kasvanut, mutta siksi oonkin huolestunut, että jos kaikki ei ookaan normaalisti kun vatta ei kasva.

sykettä kuunneltiin vko sitten neuvolassa, ja maha-asukin syke oli 150, eli sydän ainakin sykki iloisesti. Kunhan vaaveli vain kasvaisi normaalisti. tyhmää olla asiasta huolestunut, mutta mistäs ensiodottaja ei olis toisaalta huolestunut...ihan kaikesta ja kokoajan.

Kyllä varmasti kaikki on normaalisti vaikkei maha vielä ole tossa vaiheessa kasvanutkaan:)

Mullakin alkoi näkymään ulkopuolisille vattan kasvu vasta joskus rv 23. Eli rv 17 mulla oli melkein normaalin kokoinen maha. Nyt rv 28+2 ja maha on parissa viikossa tullut yhtäkkiä aika isoks. Eli odottele rauhassa, kyllä se siitä vielä ehtii kasvamaan:)

Mulla raskausviikkoja nyt 21+2 ja vasta nyt alkaa maha kasvamaan, kovasti liitoskipuja. Ihan kuin puukoniskuja, auts. Normaalistikkin ensiodottajilla alkaa näkymään vasta tossa rv 20 jälkeen, eiköhän kaikki kunnossa :). Ja riippuu kovastikkin sun vartalon rakenteesta, kohdun sijainti ja missä sun vauvalin istukka sijaitsee, että milloinka näkyy. Malta vielä tovi niin eiköhän se kohta näy, mutta tiedän että odottavan aika on pitkä:).

Moi! Mulla alko tänään just rv 17 ja masu näkyy jo jos on tiukka paita päällä. Ennen raskautta maha ei tälleen pullottanu koska olen muutenkin hoikka. Notko selkä vaan meinaa olla ongelma kun rasittuu tosi äkkiä, mikähän olis avuks?? Onko tietoa? Masu muuten alko näkyy joskus rv 15. sitä ennen pullotus oli varmaan vaan turvotusta koska eihän kohtukaan ole kovin iso vielä silloin eikä sikiö.. =)

Mulla masu alkanut näkyyn reilu viikko sitten. Nyt miehen mielestä vauvamasusta ei voi kuulemma enään erehtyä;)... viikkoja siis tasan 19 ja bmi ennen raskautta 19.

Yhteistyössä