Rv 17 ja paino on tullut jo melkein 3 kiloa =(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miten eteenpäin?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miten eteenpäin?

Vieras
BMI oli raskauden alussa 25 ja neuvolassa olivat sitä mieltä että jos nyt raskausaikana ei 6 kiloa enempää tulisi. Mutta nyt jo puolet on tullut, kiitos muutaman kuukauden kestäneen pahoinvoinnin johon piti syödä koko ajan ja liikkumaan en kunnolla päässyt.
Nyt paha olo on hellittänyt joten toivoa on etten syö itselleni enää kiloja.

Miten ihmeessä saan painon pysymään kurissa, eikös mun kaiken järjen mukaan pitäisi jopa laihtua ettei tuota 6 kiloa enempää tulisi? Kun vauvakin vasta alkaa kasvamaan nyt.

Edellisessä raskaudessa tuli 11 kiloa mutta ne oli lähtenyt jo kuukauden päästä synnytyksestä. Silloin olin kyllä muutenkin lihavampi, bmi oli jotain 36 luokkaa raskauden alussa.

Onko teille annettu näin tiukkoja rajoja? Tiedän ettei raskaus ole mikään syy lihoa ja en aiokkaan enää syömällä itseäni saada kasvamaan. Syön nyt taas ihan hyvin ja terveellisesti ja normaalisti elämääni kuuluu myös hikiliikunta jossa nyt oli tauko.
Sokeriarvoni ovat hyvät, rdb ei ole uhkana (toistaiseksi).

Siis mitä!? Ethän sä ole edes mitenkään ylipainoinen ollut raskauden alussa ja sais tulla vaan 6kg? :o Nyt en ymmärrä..
Mulla oli bmi jotain 24 ja terkkari sanoi painon olevan hyvä mulle. Ja nyt rv 38 painoa on tullut koko raskaudessa jotain 12kg ja edelleen terkkarit on tyytyväisiä. Ja meillä suvussa on paljon sokeritautia joten voisivat olla paljon tiukempiakin.

Ei mullakaan ekassa raskaudessa paino noussut vasta kuin rv 22 jälkeen. Harmittaa ihan sikana kun paino on nyt jo puolet sallitusta noussut. Ekassa raskaudessa ei ollut pahoivointia ollenkaan.
En osannut varautua ollenkaan tuohon pahoinvointiin ja olin aivan järkyttynyt siitä että piti syödä niin usein. Söin kyllä pääsääntöisesti ihan järkevästi mutta kun syö mitä tahansa liikaa niin nouseehan se paino.

ap.

Sama kai se mitä ne terkkarit sanoo. Jos et halua lisää painoa niin syö vähemmän ja jos haluat niin syö enemmän, ei ne terkkarit mitään jumalia ole vaan itselle se paino kerääntyy tai sitten ei keräänny!!!

Suositukset on suosituksia, ei niitä kannata kauhean kirjaimellisesti ottaa. Minusta sinulla ei niin paljon ylipainoa ole, etteikö saisi tulla kuin 6 kg koko raskauden aikana. Useinhan suurin osa lähtee samantien pois synnytyksen jälkeen. Aika tiukkis terkka sulla.

mulla bmi 24,1. rv 17 mennessä tullu 4 kg. mitään ei puhunu et paljon sais tulla...outo terkka sulla!!!!!!!!!! edellisessä raskaudessa tuli 11 kg. ja silloin bmi oli 23,0.

raskauden aikainen painonlisä:

vauva 3,4 kg
istukka 0,7 kg
lapsivesi 1,0 kg
kohdunseinämä 1,0 kg
rintojen kasvu 1,0 kg
äidin verisuonisto 1,4 kg
ylimääräinen neste äidin kudoksissa 1,5 kg
äidin rasvavarastot 3 kg

yhteensä 13 kg

jos tota ei tule, on äiti itse laihtunut!!!!!!!!!!!!

Älä välitä, mulla bmi raskauden alkaessa 25, sokerirasitukseenkin passitettiin siis automaattisesti. Painoa on nyt tullut 16 kg, rv 39. Aieemista kahdesta ihan samat lukemat ja paino palannut lähtölukemiin parissa kuukaudessa. Itselläkin ollut liikkuminen työn ja tuskan takia tän raskauden aikana, tuntuu että vaikka kuinka kevyesti söisi (ja kesällä sen luulisi vielä olevan helppoa :) ) niin kiloja vaan tulee. Terkka onneksi sanoi vain että painoa on tullut "maltillisesti". Älä stressaa, pääasia että vauva voi hyvin.

Yhteistyössä