rv 16, ensimmäinen raskaus ja huoli onko kaikki hyvin.

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En nyt sepittele mitään kummempia, mutta ostin verkkokaupasta laitteen jolla voi kuunnella sydänääniä. aluksi en meinannut millään löytää, kunnes opin etsimään ne ja jatkossa löysin ne sitten heti.
Kunnes eilen sunnuntaina ja tänään en vaan löydä. Olen hieman hermostunut aiheesta. Mielessä pyörii onko raskaus mennyt kesken. Raskausoireita on tosin edelleen.
Kysynkin että panikoinko turhaan? onko jollain samanlaista kokemusta? onko joku yhtä vainoharhainen?

Neuvolaan en viitsi nyt ensimmäisenä soittaa.

Kiitän
 
vierailija
Vauva voi olla niin takana ja hassussa paikkaa ettei välttämättä kuulu.

Pidä taukoa, syö jotain makeaa ja kokeile uudestaan. Joskus minulla kuului aivan häpyluun "takaa" eli tosi alhaalta.

Jos et tänään saa kuuluviin (kokeile vaikka päivällä ja illalla) niin sinuna soittaisin neuvolaa.

Toivottavasti saat kuuluviin ja kaikki on hyvin!
 
Hei onneksi olkoon!

Näin aikaisilla viikoilla vauvalla on tosi paljon tilaa liikkua, pyöriä, vaihtaa asentoa ja ja....voi ihan hyvin olla sellasessa asennossa ettei äänet vaan kuulu.
Kuulostele tuntuuko alavatsalla pienenpieniä liikkeitä. Omieni kohdalla ensiksi tuntui niinkun pienen perhosen siivillä olis hivustellut ihoa, joidenkin päivien päästä niinkuin pieni kalaparvi olis menossa alavatsassa ja sitten myöhemmin alkoi tuntumaan yhdeltä isommalta kalan liikkeiltä...
 
vierailija
Mulla oli viikkoja 17+ kun neuvolan lääkäri ei meinannut saada kuuluviin ääniä. Oli tosi huolissaan. Löytyi ne kyllä lopulta.

Taaksepäin kallistunut kohtu vaikutti myös kun oikein painamalla piti painaa että kuuluu. Ja usein neuvolassa kuului vain kaikuna.
 
En nyt sepittele mitään kummempia, mutta ostin verkkokaupasta laitteen jolla voi kuunnella sydänääniä. aluksi en meinannut millään löytää, kunnes opin etsimään ne ja jatkossa löysin ne sitten heti.
Kunnes eilen sunnuntaina ja tänään en vaan löydä. Olen hieman hermostunut aiheesta. Mielessä pyörii onko raskaus mennyt kesken. Raskausoireita on tosin edelleen.
Kysynkin että panikoinko turhaan? onko jollain samanlaista kokemusta? onko joku yhtä vainoharhainen?

Neuvolaan en viitsi nyt ensimmäisenä soittaa.

Kiitän
Ei mitään hätää! Mulle on käynyt samanlailla ja vieläkin vauveli masussa mukana rv 33 ja tiiän monta muutakin kelle on käynyt samoin, että ensin on läytänyt ja sitten toisenapäivänä ei ookkaan enää, mutta jos asia huolestuttaa niin neuvolaan voi kyllä aina soittaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Hei kiitos viesteistä. Alottaja täällä. Tosiaan eilen en vieläkään löytänyt ääniä, mutta tänään ne sitten löyty:)
Ei jää varmasti viimeiseksi hysterian aiheeksi, mutta kaikki odottavat voi varmasti samaistua, että pelottaa.
 
  • Tykkää
  • Rakkaus
Reactions: Elena777 ja W.ww
vierailija
Rv 18 neuvolan lääkäri ei tokasta lapsesta löytänyt dopplerilla sykkeitä. Ei huolettanut kun tunsin itse liikkeitä samaan aikaan. Ultrasi sitten perään ja kaikki oli hyvin. Mun mielestä etsi ihan liian ylhäältä silloin niitä ääniä, mutten kehdannut alkaa ammattilaista neuvomaankaan :)
 

Yhteistyössä