Rv 12 nyt itsellä, oletteko ottaneet sika/kausi-inf. rokotteen tai aiotteko ottaa raskaana olijat?

• Viestiketjun aloittaja "muppelo"
  • Ensimmäinen viesti
en todellakaan
nyt rv 33+ ja eipä ole tullut mieleenikään ottaa moista rokotusta tässä viheessa. Enpä ota muutenkaan kyl. Mitään riskiä en tämän raskauden suhteen ota.

cvfgfg
en aijo ottaa,nyt mulla 13+ viikkoja ja edellinen raskaus oli just silloin sen sikalentsuhysterian aikaan ja joukkohysteria sai aikaan että silloin sen sikapiikin otin(silloin viikot oli 17+)

"vieras"
mä otin sen piikin muistaakseni rv8 tai jotain sellasta ja nyt menossa rv 15 ja masussa hyvin vilkas vauva. itse tosin otan joka vuosi influenssarokotteen muutenkin. tänä vuonna vain mietitytti tuo combo mutta katsoin rokotteen haitan olevan pienempi kuin taudin sairastamisen haitan.

"vieras"
Mä mietin tota tosi pitkään... Mutta koska sairastin sikainfluenssan viime vuonna, oletan, ettei se enää uudelleen iskisi ja jätin sitten rokotteen ottamatta. Muu perhe rokotetaan.

"mie"
En ole ottanut, koska en ole ottanut koskaan aikaisemminkaan. En oikein jaksa uskoa influenssan vaarallisuuteen, koska olen perusterve ja vastustuskyvyltäni hyvä.

Harkitsin kyllä rokotusta, koska tutkimuksien mukaan se antaa syntymättömälle suojan influenssaa vastaan puolivuotiaaksi saakka. Mutta toisaalta taas kausi-influenssarokotetta ei ole aiemmin suositeltu raskaana oleville, joten ilmeisesti rokotteen edut ovat olleet jossakin määrin kiistanalaisia.

erratic
En ottanut sitä kun meille jaettiin työn puolesta, olin silloin jotain rv6 tms. Mutta ajattelin sen kyllä ottaa jos myöhemmin neuvolan puolelta tarjoavat, mutta vasta kun rv 12 on täys.

nonnonnoo
Rv 16 menossa eikä ole aikomuksena ottaa. Viime vuonna esikoista odottaessa possuhysterian ollessa pahimmillaan neuvolassakin yrittivät saada ottamaan piikin, mutta en omien vakaumuksieni tähden käytä särkylääkkeitä edes saati sitten ota jotain häthätää kyhättyä troppia. Perusrokotteet ovat tosin olleet asia erikseen, mutta perheessäni/suvussani on kohtuullisen hyvä vastustuskyky itsessään.
Esikkokin tässä vuoden sisällä ollut 2 kertaa sairaana (3 jos lasketaan rokotteesta tullut tauti) joka on lääkäri-papan mielestä hyvä suoritus keskimääräiseen (5-10 sairastumista ensimmäisenä vuotena) verrattuna.

otin
Otin rokotteen, ku otin sen sikainfluenssarokotteenkin ja tää on sen vahviste. Viikkoja tais olla se 18 ku otin rokotteen. Ku on toinenki lapsi, niin en halua sairastaa ja hoitaa lasta.

"Jenis"
Tänä vuonna tai muinakaan vuosina en oo ottanut influenssarokotteita, mutta viime talvena otin sen sikainfluenssapiikin, viikkoja oli 30+ silloin. Silloin oltiin sitä mieltä, että loppuraskaudessa ollaan riskiryhmää, tänä vuonna kukaan mun perheestä ei kuulu mihinkään riskiryhmään :)

Yhteistyössä