Rv 11+4 ja ruskea vuoto

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoli..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huoli..

Vieras
Olen nyt googlaillut hetken ja näyttäs olevan aika yleistä tälläinen..ja kaksi vaihtoehtoakin näyttäis olevan A. Menossa kesken B. jatkuu normaalisti.
Eli tänään kun kävin tossa tunti sitten vessassa oli tulvahtanut pikkuhousuihin jotain ruskeaa. Pientä ohimenevää menkkakipumaista on ja alaselkää vähän juilii. Laitoin siteen ja ihan pientä rusehtavaa tiputtelua havaittavissa.
Yksi keskenmeno on takana vuodelta 2011 ja sillon kyllä vuosin kun seula alusta asti yhden yön ja päivän. Lisäksi myös yksi tytär löytyy..
En ajatellut mihkään lääkäriin nyt näin sunnuntai iltana lähteä, ellei ala oikeesti tulemaan kunnolla verta tai sattumaan..
Alusta asti ollut aina ylös noustessa sellainen parin sekunnin kummallinen paineen tunne alapäässä, liittyneekö asiaan, seksi tehnyt myös tietyissa asioissa kummallisesti kipeää.
Eli onko jollain kokemusta tälläisestä? Onko toivoa että kaikki olisi kunnossa ja vaan jotkut "vale" menkat tj.?
Niin ja ultra VASTA kahden viikon päästä, saisin varmasti aikaistettua jos siltä tuntuu.

Mulla oli pari viikkoa sit, just samoilla viikkomäärillä sama, ja tuli vertakin, mut kaikki oli hyvin. kuulemma just ns. Valemenkat. Pääsin ultraan kun päivystyksessä itkin ihan varmana, et kesken meni. Keskenmeno oli keväällä, siksi säikytti oikein kunnllla. Silloinkin alkoi ruskealla vuodolla, mut se oli limaisempaa.

Hieno tietää että kaikki hyvin, onnea sinulle. :)
Niin itse en ole vielä rynnännyt päivystykseen senkään takia kun edelennin km oli niin erilainen..mutta se nyt kummittelee mielessä

Minulla keskenmeno alkoi juurikin ruskealla vuodolla rv 10+4. Muutamana ekana päivänä ei muita oireita, sitten varsinkin kävellessä paineen tunnetta kohdunsuulla, siitä pari päivää ja alkoi vuotamaan kirkasta verta. Kipuja oli hyvin vähän, vain tunnin verran, jonka seurauksena sikiö/alkio tulikin ulos.

Sairaalaan eivät noilla viikoilla valitettavasti vielä ota. Neuvolaan sen sijaan voit olla yhteydessä, jos huolestuttaa.

Voi että, osanottoni sinulle...ja joo no en minä mihinkään sairaalaan haluakaan, en sillon ekan km:n aikaan mennyt, enkä soittanut mihkään, juuri olin ed. pv tehnyt plussa testin ja sitten töissä tulvahti..:/ rakaus oli silloin ehkä 3+/-...
Nyt näyttää ettei enää edes tiputtele, pelottaa vähän että jos yöllä sitten herääkin veressä..
Täytyy huomenna soittaa jos vielä jatkuu..:/

Älä vielä toivoasi menetä varsinkaan kun kyseessä on ruskea vuoto. :) Ruskean vuodon eikä edes niukan verenvuodon takia välttämättä huolita päivystykseen. Näin ainakin omalla kohdallani. Pitkin alkuraskautta vuosin ruskeaa ja milloin kirkkaampaakin veristä vuotoa. Soittelin ja terveydenhoitaja sanoi, että noin pienillä viikoilla ei aleta kummemmin tutkimaan, lepoa ja toivotteli onnea jatkoon. Sitten hulahti oikein kunnolla verta ja oli sisäreidet kauttaaltaan kirkkaan veren peitossa.. Sit ottivat jopa päivystykseen, lääkärikin siinä uskossa, että selvä keskenmeno, mutta kun ultrattiin niin siellä pieni syke näkyi reippaana ja vahvana. Silloinkin vaan todettiin, että toivotaan parasta, tyyppi on ainakin vielä matkassa, lepäile ja annetaan ajan kulua - näin pienillä viikoilla kun ei mitään voida tehdä.

Eniten itseäni helpotti tieto siitä, että veriset vuodot ja tuhruvuodo ovat melko yleisiä raskauksissa..

Itselläni selvää verenvuotoa on ollut kolmeen eri otteeseen raskauden ensimmäisellä kolmanneksella, viimeiset vielä rv15 paikkeilla. Ja edelleen on touhukas tyyppi matkassa mukana, nyt rv26 menossa ja kaikki näyttänyt rakenneultrassa hyvältä. Itsellä taustalla yksi aiempi raskaus, jossa ei vuotoja ollut lainkaan, joten tämän kakkosen kohdalla jännitti kovasti - ja joskus edelleen jännittää :) Jotenkin alkun vuotelut näkyy edelleen niin, ettei vielä osaa ajatella, että oikeesti lopputuloksena on vauva <3

Tsemppiä sinulle Kiiski jatkoon!
Ja todella huojentavaa kuulla että on suht yleistä tälläinen ja silti voi kaikki olla hyvin. :)
Itseäni mietityttää tuo kun edellinen km oli tosiaan sellainen teurastusta muistuttava tapahtuma (suihku täynnä verta, vuosi super tamponin, kolmen yösiteen ja kahden pyyhkeen läpi) ja oli yhdessä päivässä ohi, että voiko km olla tosiaan näin erilainen mitä myöhemmin se tulee? Ilmeisesti voi..Lapsi olisi kyllä todella toivottu ja nyt miehen kanssa pidetään sormet ja jalat ristissä.
Onneksi tuo lupasi hoitaa nyt koiran lenkitykset ja lapsen leikitykset kun tulee töistä jne. Saan ottaa vähän iisimmin..

Tuhruvuoto on HYVIN yleistä. Toivotaan että sinun tapauksessa näin. Voi olla valemenkat, ärtyneet limakalvot tms.

Mutta tietysti se km:n vaara on olemassa. Minulla meni juuri kesken viikolla 8, ja se alkoi hyvin mitättömällä tuhruvuodolla. Tuhrua kesti kolme päivää, sit lorahti hieman jo kirkasta. Pikkuhiljaa veren määrä lisääntyi, mutta ei missään kohtaa tullut "teurastusmeininkiä", nyt vuotanut jo 3 viikkoa ja ultrassa todettiin kohdun melkein jo tyhjetyneen. Mutta mulla loppui oireetkin ennen tuhruvuodon alkamista.. Keskeytynyt keskenmeno on sellainen ettei vuoda välttämättä ollenkaan, vaikka on ollut jo viikkoja kuollut.

Osanottoni myös sinulle..
Eilen illalla kun tuntui että ei enää edes tuhruttele niin muuttuikin pyyhkiessä kirkkaksi vereksi..ja yöllä oli tullit pieni rusehtava viiru taas siteeseen...nyt kun viimeksi kävin vessassa ihan pienen pieni klimppi oli vessanpöntössä..Taitaa tämä olla kesken menossa. :(
Soitan kyllä neuvolaan kunhan soittoaika alkaa..

Neuvolaan soitettu (onneksi pääsin heti läpi).. Täti kovasti rauhoitteli ja sanoi ettei mitään paniikkia, varsinkaan kun minulla on ollut kesästä asti suht epäsäännöllinen vuoto. Kertoi myös yhden esimerkki tapauksen jossa oli tulevalta äidiltä tullut hyvinkin isoja klimppejä yms. mutta kaikki meni hyvin. Käski lähteä päivystykseen jos tilanne muuttuu kriittisesti tai tulee pahoja kipuja.
Lupasi vielä soittaa minulle iltapäivällä. :) Käski vaan nyt ottaa mahdollisimman rauhallisesti.
Nyt taas vuoto muuttunut niin että välillä ei jäänyt edes paperiin mitään mutta välillä jää (koko ajan pakko rampata vessassa kun tuntuu että jotain sieltä tulee mut ei kuitenkaan ole tullut).
Onneksi on lapsikin nyt ymmärtänyt että äiti on vähän kipeä niin leikkii nätisti tuossa vieressä legoilla kun rakenneltiin niitä.

Iltapäivällä tuli taas sellainen ryöpsähdys ruskeaa..Mutta sen jälkeen ei ole ollut mitään. Sovittiin neuvolan kanssa extra aika perjantaille, tulee lääkäri vilkaisemaan..ultraan en valitettavasti vaan pääse aikaisemmin kuin sitten päivystyksen kautta..
Niin ja ihan normaalit oireet mulla muuten on..mielihalut ja hajut käy nenään yms.
Täällä ollaan jalat ristissä ja toivotaan että tämä pelottava kokemus olis nyt tässä. :)

Oma km alkoi juuri ruskealla vuodolla. Vähän tiputteli, välillä lakkasi ja sitten taas tiputteli... kunnes muuttui veriseksi. Aikaa tuosta nyt 11 vuotta, mutta eihän tollanen unohdu vaikka lapsia olen sitten saanutkin :)

Toivottavasti sinulla vain harmitonta ja ohimenevää :)

Toivon todella että menisi ohi..ollaan tässä jo toista jonkun aikaa yritetty (ei nyt ihan vuotta mutta pitkä aika itselle) ja itseä jo masentaa kun ei ota nyt onnistuakseen...Esikoinen kun oikeestaan tärppäsi heti kun yritettiin uudestaan sillon km:n jälkeen..(ps.km tapahtui siis 2010 ei 2011)

Noniin..jos joku googlailee joskus samaa asiaa niin kerron nyt miten kävi...
Viime yönä heräsin ihan käsittämättömiin menkka kipuihin. Yltyivät supistuksiksi jotka oli pahempia kun synnytyksessä, itkin ja huusin suihkun lattialla (minä joka en huutanut tai sanonut sanaakaan synnyttäessä). Kesti jonkun 4 tuntia se. Päivystykseen ei lähdetty koska meidän oman paikkakunnan päivystys aukeaa vasta klo 7 ja olis tarvinnut ajaa 50km päähän... Sitten kivut yllättäen loppui eikä vuotoakaan ollut missään vaiheessa erityisen paljoa, mutta pieniä klönttejä tuli.
Puolisen tuntia sitten tuli ulos noin tennispallon kokoinen klöntti ilman kipuja..eli siinä meni meidän lapsi. :(
Onneksi mies jäi kotiin niin selvisin noista tuskista..perjantaina sitten jälkitarkastus..

Voi että. Osaisinpa tekstiksi pukea sen, miten pahoillani olen. Toivotan sinulle valtavasti voimia käydä suruprosessi läpi. Ja miehellesi myös. Halatkaa ja jutelkaa, ja jutelkaa ja halatkaa. Olet ajatuksissani.

kiitos..ei tätä oikein vieläkään ole sisäistänyt kun edelleen kaikki hajut käy nenään, rinnat edelleen kipeät jne.. kaipa nämä oireet tästä kohta lakkaavat..
Oli kyllä elämäni pahin kokemus, ja ne kivut..en ymmärrä miten sattui enemmän kun synnytyskivut..
Koirakin koittaa lohduttaa ja tulee viereen makaamaan ja koittaa tulla syliin koko ajan..sama oli kun en itse vielä edes tajunnut olevani raskaana..
Eiköhän tästä selvitä, huomenna neuvolaan ja lääkärin tykö, ehkä ne osaa kertoa jotain piristävää.

Voi ei :( Voimia <3 Keskenmeno on kamala tilanne, vaikka koittaakin ajatella että parempi kun menee alussa kesken jos on mennäkseen. :/ uutta yritystä vaan perään kun siltä tuntuu :) tällä keskenmenosta nyt vähän päälle 3 viikkoa ja uus yritys jo hyvässä vauhdissa.

Otan osaa, todella. Liian monta kertaa olen kokenut km vaihtelevilla viikoilla. Kuitenkin lapsia on ja nyt sylissä tuhisee kuukauden vanha iltatähtönen joka tuntuu pieneltä(isolta!) ihmeeltä 4 perättäisen km jälkeen. Erityistä syytä ei noille löytynyt paitsi ehkä neljääkymppiä lähestyvä ikä. Itse olen kaksi kertaa onnistuuneesti päättyen raskautunut suoraan km jälkeen.

Yhteistyössä