Ruumiista irtaantumiskokemuksia on tutkittu eikä niitä nykylääketiede voi selittää. Elämää on kuoleman jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tässä tämä Yle Areenan dokumentti MIELEN SALATTU VOIMA, kuolema meno-paluu.

Siinä alussa nainen kertoo, kuinka näki ruumiinsa ja kaikki tapahtumat ylhäältä käsin. Muistaa ne vieläkin.

Sitten tiedemiehet myöntävät, että he eivät ymmärrä, miten tietoisuus voi syntyä fyysisesti aivoissa.

Dokumentti:

Mielen salattu voima (Osa 3) - YouTube

Tässä muutamia lainauksia suoraan dokumentista:

lääketiede ei voi selittää rajakokemuksia. Rajakokemus ei ole kuin muut tietoisuuden tilat, kuten unet ja hallusinaatiot. Tämä todistaa rajakokemusten aitouden puolesta.

"Jos tutkitaan rajakokemuksia, tarvitaan malli, jossa aivot ovat aina samassa tilassa.

Perinteisessä lääketieteessä rajakokemus selitetään aivojen kemiallisilla ja sähköisillä signaaleilla, mutta tämä teoria edellyttää, että aivot toimivat. Siksi tutkijat tarkastelivat rajakokemuksia, jotka tapahtuivat sydämenpysähdysten yhteydessä.

Sydämenpysähdyksessä aivorunkoheijasteet puuttuvat. Silloin tietoisuuden perusmekanismit ovat poissa. Aivojen sähköinen toiminta lakkaa noin 15 sekuntia sydämenpysähdyksen jälkeen. Sydämenpysähdyksen aikana ei siksi pitäisi olla tietoisuutta eikä hallusinaatioita, koska aivot eivät toimi.

Sydänlääkäri kiinnostui ilmiöstä kuultuaan yhä uudestaan henkiinjääneiltä potilailta samanlaisista kokemuksista.

Miten se oli mahdollista? Miksi ihmisillä on rajakokemuksia?

Sitä nykytiede ei voi selittää."

"Ei ole lääketieteellistä, psykologista eikä lääkeopillista syytä, jonka takia potilaat saavat rajakokemuksen. Se on yhä mysteeri.

Lommelin tutkimus ei vahvistanut tiedemaailman käsitystä aivoista, että rajakokemuksiin on olemassa fysiologinen tai psykologinen selitys.

Kolmannes rajakokemuksen läpikäyneistä irtaantuu ruumistaan ja seuraa elvytystä. Silloin tiedämme tarkasti, milloin rajakokemus tapahtuu ja missä tilassa aivot ovat.

Milloin tarkalleen ottaen rajakokemuksia tapahtuu?

Ehkä ennen kuin aivosähkökäyrä on suora viiva tai sen jälkeen. Hän myöntää, että hallusinaatiot ovat mahdottomia, kun aivosähkökäyrä on suora viiva. Jos potilaat osaavat kuvailla elvytystään tarkasti, rajakokemukset ovat tapahtuneet, kun aivot eivät ole toimineet.

Ihmisten kertomusten perusteella vaikuttaisi vahvasti siltä, että sydämenpysähdyksen aikana voi kuulla ja nähdä lääkärien toimet."

Viisi tutkimusta on vahvistanut itsenäisesti saman löydöksen: ihminen vaikuttaa käsittelevän tietoa kliinisen kuoleman aikana.

Monet henkiinjääneiden potilaiden tarkat kuvaukset ovat lisänneet kiinnostusta rajakokemuksen tutkimukseen"

Sam Parnio tekee systemaattista rajakokemustutkimusta 25 amerikkalaisen ja eurooppalaisen sairaalan kanssa.

Ruumiistapoistumisilmiön kokeneista suurin osa vaikuttaa keskittyvänsä itseensä. Siksi olemme asettaneet tiettyjä kuvia sängynpäädyn yläpuolelle. Jos väitteet ovat totta, potilas saattaisi huomata kuvat.

Projekti kestää viisi vuotta ja keskittyy 1500 henkiinjääneen potilaan rajakokemuksiin.

Jos tarkkoja ruumiistairtaantumiskokemuksia voidaan dokumentoida käsityksemme tietoisuudesta voi muuttua.

Tämä haastaa monien tutkijoiden vanhat käsitykset. Vaikuttaa siltä, että ihmismieli ja tietoisuus - joka siis on olemassa - on materiaalista, ei aineetonta eikä maagista. Se on olemassa. Mutta se ei ehkä ole aivosolujen luomus sellaisena kuin on luultu."

Rajakokemuksia voi olla helpompi selittää, jos muutamme näkemystämme tietoisuudesta.

Siinäpä merkillinen kysymys: voiko tietoisuutta olla ilman ruumista? "Kyllä voi, minä koin sen. Olin 20 minuuttia tietoinen ja oma itseni, mutta olin 10 metriä ruumiini ulkopuolella"

Jos tietoisuus voi toimia ruumiin ulkopuolella, sillä on syvä vaikutus. Ei vain tieteeseen, vaan maailmankuvaamme. Se tukisi ainakin osittain suurten maailmanuskontojen väitettä. Että fyysisen ruumiin kuolema ei ole kaiken loppu

Mitä ajatuksia tämä teissä herättää? Onko teillä vastaavia kokemuksia? Entä sukulaisillanne tai ystävillänne? Millaisia kokemuksia? Entäpä onko teillä mitään kokemuksia henkimaailmasta?

[QUOTE="vieras";25465513]No eipä sitä nyt tarvi olla kuin normaali krostitty niin uskoo tuon puoleiseen.[/QUOTE]

Mutta mitä muuten Raamattu kertookaan tuonpuoleisesta? Että sellaista taivasta, jossa Pietari on portsarina, ei ole olemassa. Ihmiset ovat "jossain" siihen asti, kunnes heidät tuomiopäivänä herätetään.

Se oli mielenkiint. ohjelma.
En noita kaikkia osia katsonut, piti kyllä katsoa mutta ei taida enää ehtiä.

Palstalla siinä toisessa ketjussa *kertokaa lapsistanne...jne* tosin tyrmättiin täysin sitten tämäkin pätkä, joka oli minusta se mielenkiintoinen. Tuo sairaala ym. aihetta käsittelevä.

en perehtynyt siihen sitten enää uudestaan, tuohon tyrmäämiseen siis. Oliko se kritiikki nyt juuri sitä yhtä tutkijaa kohtaan, vai miten meni, en muista.
Mutta täytynee palata uudestaan aiheeseen.

En itse tyrmäisi noiden ihmisten kokemuksia, enkä sanoisi valehtelijoiksi.

Ei ehkä aamuisin tämän tason aihe innosta :O - pitäisi olla yö ja täysikuu...

Isälläni on kokemuksia asiasta. Hän oli nuorena vakavassa moottoripyöräonnettomuudessa (rekka peruutti pihatieltä hänen päällensä) ja kuoleman kielissä. Koomassa oli yli pari viikkoa, kaikki hampaat tuhoutuivat, hänen nilkkansa naulattiin kokoon jne.

No joka tapauksessa heti tapahtuman jälkeisessä elvytystilanteessa sairaalassa isäni sanoi nähneensä itsensä ja hoitohenkilökunnan ylhäältäpäin, eli tavallaan seurasi itse jostain hoitohuoneen kattonurkasta elvytystään.Muistaa nyt vuosikymmenien jälkeen edelleenkin lukuisia yksityiskohtia omasta elvytyksestään (jotka lääkäri itse asiassa vahvistanut aikanaan). Ei ole tuosta oikeastaan jutellut kuin meille (siis omalle perheelleen), koska ilmeisesti on pelännyt, että häntä pidettäisiin ihan seinähulluna.

[QUOTE="vieras";25465461]

Jos tutkitaan rajakokemuksia, tarvitaan malli, jossa aivot ovat aina samassa tilassa.

Perinteisessä lääketieteessä rajakokemus selitetään aivojen kemiallisilla ja sähköisillä signaaleilla, mutta tämä teoria edellyttää, että aivot toimivat. Siksi tutkijat tarkastelivat rajakokemuksia, jotka tapahtuivat sydämenpysähdysten yhteydessä.

Sydämenpysähdyksessä aivorunkoheijasteet puuttuvat. Silloin tietoisuuden perusmekanismit ovat poissa. Aivojen sähköinen toiminta lakkaa noin 15 sekuntia sydämenpysähdyksen jälkeen. Sydämenpysähdyksen aikana ei siksi pitäisi olla tietoisuutta eikä hallusinaatioita, koska aivot eivät toimi.

Sydänlääkäri kiinnostui ilmiöstä kuultuaan yhä uudestaan henkiinjääneiltä potilailta samanlaisista kokemuksista.

Miten se oli mahdollista? Miksi ihmisillä on rajakokemuksia?

Sitä nykytiede ei voi selittää."

"Ei ole lääketieteellistä, psykologista eikä lääkeopillista syytä, jonka takia potilaat saavat rajakokemuksen. Se on yhä mysteeri.

Lommelin tutkimus ei vahvistanut tiedemaailman käsitystä aivoista, että rajakokemuksiin on olemassa fysiologinen tai psykologinen selitys.[/QUOTE]

Todella mielenkiintoista.

Tämä on äärommäisen mielenkiintoinen aihe ja jonkin verran olen tästä lukenut.

Toisaalta olen skeptinen, toisaalta uskon täysin.

Sama tuli ensimmäisenä mieleen kun näin otsikon. Äärettömän mielenkiintoinen aihe, ja minullakin sama, toisaalta olen skeptinen, toisaalta uskon täysin. Eikös muuten Vesa-Matti Loirikin kertonut kokeneensa tuon. Ei sillä että hän olisi muita uskottavampi, mutta tuli vain mieleen.

• Tykkää
Reactions: Ultramariini
Sama tuli ensimmäisenä mieleen kun näin otsikon. Äärettömän mielenkiintoinen aihe, ja minullakin sama, toisaalta olen skeptinen, toisaalta uskon täysin. Eikös muuten Vesa-Matti Loirikin kertonut kokeneensa tuon. Ei sillä että hän olisi muita uskottavampi, mutta tuli vain mieleen.

Kyllä. Ja sadat tuhannet muut ihmiset ympäri maailman tuhansien ja tuhansien vuosien ajan.

Ja sitten kun on vielä henkimaailma. Jotkut ihmistet näkevät, kuulevat ja tuntevat edesmenneitä läheisiään. Meedio saa yhteyden tuonpuoleiseen ja toimii välikätenä surevalle omaiselle. Nämä ovat erittäin mystisiä asioita. Ja vielä lapset erikseen. Jotkut meediot väittävät, että lasten mielikuvituskaverit eivät ole mielikuvituskavereita ollenkaan, vaan ovat oikeasti henkiä.

Mulla on jonkulaisia rajatila-kokemuksia... Ko olen ollu hiuskarvan päässä kuolemasta. Elvytettävänä... Aina se on ollu vain vaalea tila jossa istun. Saattanu näkyä kotitilan maisemia hämärästi ympärillä, semmosena usvana. Ja äiti siinä sanonu mulle että ei oo vielä aika...
Oon aika huono tuosta puhumaan, kovin henkilökohtanen asia.

Mulla on jonkulaisia rajatila-kokemuksia... Ko olen ollu hiuskarvan päässä kuolemasta. Elvytettävänä... Aina se on ollu vain vaalea tila jossa istun. Saattanu näkyä kotitilan maisemia hämärästi ympärillä, semmosena usvana. Ja äiti siinä sanonu mulle että ei oo vielä aika...
Oon aika huono tuosta puhumaan, kovin henkilökohtanen asia.

Oletko siis kokenut rajatilan useaan kertaan? :O

Katso hei tuo dokkari, siinä ihmiset kertoo omin sanoin, mitä tapahtui, kun he kuolivat.

[QUOTE="vieras";25465971]Oletko siis kokenut rajatilan useaan kertaan? :O

Katso hei tuo dokkari, siinä ihmiset kertoo omin sanoin, mitä tapahtui, kun he kuolivat.[/QUOTE]

No pari kertaa kyllä. Oon tässä sairasteluitten kans ollu heikolla hapella muutamaanki otteeseen. Ensin on aina painava ahistus ja sen jälkeen sietämätön keveys. Just sellanen ettei ennää takas haluais ees.
Mut minkäs teen ko äitee ei oo huolinu matkaan :D

Missä ovat nyt kaikki ne huutelijat, jotka väittävät, että rajatilakokemukset ovat vain aivojen omaa hallusinaatiota? Ehkäpä he lukivat tekstin ja tai katsoivat dokkarin ja jäivät itsekkin monttu auki.

Se on vanhan lääketieteen näkemys, joka ei selitä ilmiötä. Kun nyt on päästy niin pitkälle, että ihmisillä on aivokuolleenakin rajatilakokemus.

En ole katsonut ko. ohjelmaa. Mutta uskon kaiken tuon. On olemassa henkimaailma, siitä on kokemuksiakin. Eikä sielu mihinkään kuolemassa katoa. Siirtyy vain rajapinnan toiselle puolelle. Olen aiheesta monia mielenkiintoisia kirjoja lukenut. Kirjoja, joissa siis selvitetään aiheesta tehtyjä tutkimuksia ja henkimaailmaa koskevia tutkimuksia. Tulokset ovat aika vakuuttavia, mutta länsimainen rationaalinen tiedemaailma haluaa vaieta ne kuoliaaksi...

En ole katsonut ko. ohjelmaa. Mutta uskon kaiken tuon. On olemassa henkimaailma, siitä on kokemuksiakin. Eikä sielu mihinkään kuolemassa katoa. Siirtyy vain rajapinnan toiselle puolelle. Olen aiheesta monia mielenkiintoisia kirjoja lukenut. Kirjoja, joissa siis selvitetään aiheesta tehtyjä tutkimuksia ja henkimaailmaa koskevia tutkimuksia. Tulokset ovat aika vakuuttavia, mutta länsimainen rationaalinen tiedemaailma haluaa vaieta ne kuoliaaksi...

Sama kokemus. Mullakin on henkimaailmasta kokemuksia ja olen lukenut aiheesta paljon kirjojakin. Joissa tosissaan on todella vaikuttavia tuloksia, mutta ne vaietaan. Sotivat maailmannäkemystä vastaan. Sinänsä hassua, että ennenmuinoin, kun henkimaailma oli ihan selvä plätty kaikille ihmisille, niin nykymaailmassa sen olemassaolo kiistetään tietyiltä tahoilta. Outoa.