ruumiinlämpö ja raskaus. (turhis valitusta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras :@
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras :@

Vieras
Raivostuttavaa kun yksi kaveri väittää koko ajan,että raskauden alussa lämmöt nousee automaattisesti jokaisella ihmisellä koholle. Ja hän sis tarkoittaa ekoja kuukausia,ei vain ovulaatio vaihetta. Minulla on enemmänkin alilämpöä koko ajan ja palelee, normaalilämpö 26.3, niin nyt ollut juuri ja juuri se 36. Kaveri ei usko millään,vaan sanoo väittää ja väittää et jokaisella ne kohoaa. ARGH! Olen sit kummajainen, pitäskö tunkee se fckn kuumemittari sen nenään kii et näkee.
Ei kai se nyt ihan kakilla sit nouse?

Laske kaverin jutut toisesta korvasta sisään toisesta ulos :hug: Eihän se nyt satavarmaa ole että kaikilla lämpö nousisi, eihän kaikilla ole pahoinvointia, närästystä yms. raskausoireita. Mulla itselläni lämpö oli 0,5-1 astetta koholla ainakin ensimmäisen 1,5kk, sen jälkeen en enää mittaillut.

Toivottavasti ei kuitenkaan 26.3 :) Ei kai ne lämmöt kaikilla samalla lailla reagoi. En nyt halua pelotella, mutta itselläni alentuneen ruumiinlämmön syyksi paljastui lopulta kilpirauhasen vajaatoiminta, lääkityksen saatuani lämmöt palasivat normaaliksi. Ja koska vajaatoiminta puhkeaa herkemmin raskauden aikana, niin ei välttämättä olis hassumpi idea katsoa onko kilpirauhasarvot kunnossa, ihan vauvankin terveyden vuoksi. Korostettakoon kuitenkin, että minulla oli paljon muitakin oireita, joten alentunut ruumiinlämpö oli huolistani pienin... Eikä tuo 36 astetta vielä hirveän alhainen ole, omat lämpöni olivat +- 35 astetta ennen lääkitystä.

Muista en tiedä, mutta minulla lämpö nousi ja oli tuollaiset 37,4. Luulin sairastuneeni flunssaan, mutta lämpö osoittautui minun normaaliksi raskausajan lämmöksi. En seurannut , miten pitkään lämpöä riitti.

Mulla aivan selvät raskausoireet ja yökkiny paljon. Olen aiemmin ollut raskaana joka keskeytyi ja ihan samanlainen olo nyttenkin, testiä en ole tehnyt vielä. Mutta ihmettelen miten mun lämpö kohoaa aina välillä? siis yleensä aina illalla? onkohan se normaalia.. tätä on jatkunut parin viikon ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Marika vain:
Mulla aivan selvät raskausoireet ja yökkiny paljon. Olen aiemmin ollut raskaana joka keskeytyi ja ihan samanlainen olo nyttenkin, testiä en ole tehnyt vielä. Mutta ihmettelen miten mun lämpö kohoaa aina välillä? siis yleensä aina illalla? onkohan se normaalia.. tätä on jatkunut parin viikon ajan.

On normaalia.
Ovulaation jälkeen lämpö nousee n. 0,2- enemmänkin, keskimäärin kai puolisen astetta.

Muutenkin, illalla on ruumiinlämpö monilla korkeampi kuin aamuisin.

Vaihtelua on muistakin syistä.

Raskauden alussa ruumiinlämmön nousu on tavallista ja se pysyy usein koholla jonkin aikaa, jos ei raskautta niin lämpö laskee suunnilleen kuukautisten alettua normaaliksi.

Tulos riippuu myös siitä mistä lämmön mittaa.

Yhteistyössä