Ruuhkassa ajelua ja taustapeiliin tuijottelua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Perhoinen84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Perhoinen84

Vieras
Tiedättekö tunteen kun ajatte ruuhkassa pitkän matkan tietyn ja saman auton perässä ja jos siinä autossa on vaikkapa mies ja se alkaa taustapeilistä tuijottelee vähän välii,se on ihan kauheeta.Ei siin tiedä enään miten päin olis.tekis mieli ajaa sen ukon ohi.
Sitten kun tuijottaa aina niin kauan kunnes huomaa että huomaan ja sitten kääntää katseen pois :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja Perhoinen84:
Tiedättekö tunteen kun ajatte ruuhkassa pitkän matkan tietyn ja saman auton perässä ja jos siinä autossa on vaikkapa mies ja se alkaa taustapeilistä tuijottelee vähän välii,se on ihan kauheeta.Ei siin tiedä enään miten päin olis.tekis mieli ajaa sen ukon ohi.
Sitten kun tuijottaa aina niin kauan kunnes huomaa että huomaan ja sitten kääntää katseen pois :kieh:

En tiedä. Luultavasti ajat liian lähellä ja se pelkää että täräytät perään ja tarkkailee tilannetta.

No sä ajat ihan liian lähellä jos näet katsoa edessä ajavan taustapeilia ja aika vaarallista se on muutenkin kun sun pitäis seurata liikennettä. Siksi varmaan alkaa sua vilkuilla kun huomaa että tuijotat.

Jos sä pystyt seuraan edellä ajavan taustapeilistä sen pupillien liikkeitä, niin oot kyllä niin lähellä että minäkin kyttäisin että koska toi täräyttää persukseen.

Mä myönnän tuijottavani taustapeiliin nimenomaan niissä tilanteissa, kun takana ajeleva ei pidä riittävää turvaväliä. Siinä on jatkuvasti sellanen tarkistelu-olo, että missä kohtaa se takana oleva auto on. Koko ajan saa pelätä, että se rysäyttää perään.

Niin ja olen nainen...:D

haha kyllä mä pidän turvavälin ihan sen mitä pitääkin olla ja kyllä mä tiedän koska mua katsotaan taustapeilistä :laugh:
Luulet taas itsestäs liikoja..ei se mies sua "sillä silmällä" katso. Vaan siksi settä ajat liian lähellä.

mä kyllä oikeesti pidän ite turvavälin aina ja mä olen joustava ihminen liikenteessä.Mä inhoan niitä jotka ajaa perseessä kiinni eikä anna tilaa toisille !
Musta jokaisen pitäisi joustaa liikenteessä.Nuo ruuhkatkin yleensä tulee juuri siitä kun ihmiset ei voi ketjutaktiikalla toimia kun ihmisiä liittyy isoille teille.

haha kyllä mä pidän turvavälin ihan sen mitä pitääkin olla ja kyllä mä tiedän koska mua katsotaan taustapeilistä :laugh:

okei, jos kerran tiedät niin määrittelepä tässä paljonko sen turvavälin pitää olla ja millä tarkistat että se on oikea?

Alkuperäinen kirjoittaja pinsku:
Luulet taas itsestäs liikoja..ei se mies sua "sillä silmällä" katso. Vaan siksi settä ajat liian lähellä.

no miten mä voin ajaa liian lähellä jos mulla on ihan normaali turvaväli välissä??Pitää vissiin sitten ottaa kolmikertainen turvaväli jatkossa

Alkuperäinen kirjoittaja juups:
Mä myönnän tuijottavani taustapeiliin nimenomaan niissä tilanteissa, kun takana ajeleva ei pidä riittävää turvaväliä. Siinä on jatkuvasti sellanen tarkistelu-olo, että missä kohtaa se takana oleva auto on. Koko ajan saa pelätä, että se rysäyttää perään.

Niin ja olen nainen...:D

Sama. Kyllä mäkin seuraan takanaolevaa jos rupee tuntuun siltä että se tulee kohta takaluukusta sisään. Ihan sillä että seuraako toi nyt ollenkaan ja huomaako se ees jos joudun jarruttaan.

Ja olen nainen. Ja tuijotan kyllä niitä sämpylän näköisiä miehiä ja naisiakin, jos alkaa vaikuttaa siltä että autoni on piakkoin lyhenemässä metrillä.

Siinä on semmoinenkin pointti, että taustapeilistä katsottuna kohteet näyttää olevan lähempänä kuin mitä ne oikeasti on - eikö?

Eli ehkä ne kuvittelee sun roikkuvan persiissä kiinni, vaikka turvaväli onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja rautalanka:
se edellä ajava kyttää sua siksi kun sä roikut sen persiissä kiinni! turvaväli, niin ei enää tuijoteta.

Kyllä ruuhkassa madellessa on riittävä turvaväli vaikka näkee toisen silmät taustapeilistä. Varsinkin kun kökötetään paikallaan.

no miten mä voin ajaa liian lähellä jos mulla on ihan normaali turvaväli välissä??Pitää vissiin sitten ottaa kolmikertainen turvaväli jatkossa

Riittävän turvavälin päästä pystyt seuraan edessä menevän kuljettajan pupillien liikkeitä?

Melkonen haukankatse on sulla.

Tiedän tunteen. Esim Kehä ykkösellä/länsiväylällä aamuruuhkassa kun jono matelee, ajetaan 10-20km/h ja pysähdytään kymmenen metrin välein niin eipä siinä järjettömiä turvavälejä tarvita.
Ja liikennevaloissa ahdistaa kun edellä olevan auton kuski tuijottelee vähän väliä taustapeiliin :| (ja niin, liikevaloissa ei tartte pitää turvaväliä! )

Alkuperäinen kirjoittaja Isä -:
Alkuperäinen kirjoittaja rautalanka:
se edellä ajava kyttää sua siksi kun sä roikut sen persiissä kiinni! turvaväli, niin ei enää tuijoteta.

Kyllä ruuhkassa madellessa on riittävä turvaväli vaikka näkee toisen silmät taustapeilistä. Varsinkin kun kökötetään paikallaan.

Ap ei sanonut kököttävänsä paikallaan, vaan "ajavansa pitkään jonkun perässä" samalla seuraten edellä menevän pupilleja.

Alkuperäinen kirjoittaja Uskoo:

Riittävän turvavälin päästä pystyt seuraan edessä menevän kuljettajan pupillien liikkeitä?

Melkonen haukankatse on sulla.

Mä en ole mistään pupillien liikkkeistä puhunut vaan katseesta! ainakin musta tuntui että se tuijotti :(

Yhteistyössä