ruuasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiedonhaluinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiedonhaluinen

Vieras
Olen ajatellut pikkuhiljaa totuuttaa poitsun syömään samaa ruokaa mitä vanhemmat syövät. Miten te olette aloittaneet sen? Eli millä ruualla ja paljonko esim mausteita vaiko eikö mausteita ollenkaan?

Hei, mul ei oo neuvoa tuohon kysymykseesi, toivottavasti jollain muilla on, mutta mua kiinnostaa yleensäkin että minkä ikäisenä voi tätä totuttelua aloitella? Ja milloin lapsi syö jo täysin samaa ruokaa kuin vanhemmat?

kävin potsun kanssa 8kk neuvolassa ja sieltä sanoivat että voi alkaa kokeilemaan, mutta en saanut mitään sen enempiä ohjeita. Siksi olisin kiinnostunut, että miten muilla?

Ollaan annettu maistaa omasta ruuasta silloin kun on haluttu. Jostain syystä jossain 9-10 kk korvilla äidin tai isän lautasella näyttää olevan parempaa ruokaa..
Eli siinähän on jo vähän mausteita maistettu.

1 v korvilla on jo samoissa ruuissa. Jos olen tehnyt kovin mausteista olen erottanut taaperolle erikseen osan, jota en ole maustanut. Päivähoidossakin aloitti 1 v ja siellä on kaikille samaa ruokaa ja yhtä mausteista. Esim. valkosipulia tuntuvat käyttävän useasti..

muistaakseni kaverini joka on lastentarhanopettaja sanoi, ettei heillä ollut kenelläkään lapsella vauvanruokaa vaan söivät samaa mitä muutkin vaikka olivat alla 1v.

esikoisen kanssa tein näin: kun tein ruokaa käytin yrttejä, valkosipulia hieman pippuria näin sain makua ruokaan ja itelle sit lautasella pistin vähän suolaa jos vaati.
tuli myös itelle hienoja makuelämyksiä, suolattomia mutta hyviä. vain mielikuvitus on rajana. makaroonilaatikkokin maistui aikas hyvälle ..
joskus jos tein oikeen tulista tai muuten sopimatonta ruokaa oli tytöllä omat pöperöt joko pakkasesta tai juuri tehtyä.

Yhteistyössä