Rutikuiva kasvojen iho

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ***
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras
Kertokaa joku, MILLÄ ihmeen konstilla saan kosteutettua kasvojen ihoa? Iho on niin kuiva, että se hilseilee, sitä kiristää ja poskia ja nenää kirvelee.

Juon kyllä vettä, nyt olen kokeillut kuorintaa noin kerran viikossa (millä ei ole ollut yhtään vaikutusta ihon "tikkuiseen" pintaan. Käytän kasvovettä kahdesti päivässä ja minulla on päivä- ja yövoide käytössä. Kasvovesi imeytyy niin, että hyvä, kun ei kuulu ryystämisääntä, samoin päivävoide. Yövoide taas tuntuu luovuttavan vain osan kosteudestaan ja ihon pinnalle jää nahkea kalvo. Sama vika tuntuu olevan monissa voiteissa.

Huolimatta kosteuttavien tuotteiden läträämisestä, iho ei ole moksiskaan. Se tuntuu ok:lta korkeintaa vartin, sitten se kuivahtaa taas.

Ja kun olet käynyt suihkussa niin heti suhkun jälkeen suihkuhuoneen vesihöyryssä levität sen kosmetologilta tai apteekkarilta saamasi hyvin kosteuttavan perusvoiteen naamaan.

On todettu että iho kostetuu parhaiten kun ihan heti suihkun jälkeen levitetään rasva.

Nyt mulla on ihan "perus" Nivean yö+päivävoiteet, kokeilin Vichyn tuotteita aiemmin ja jotain muuta, jonka merkkiä en muista nyt millään. Se oli jotain suht laadukasta kuitenkin, sain sen lahjaksi. Dermonaturen tuotteita (puhdistusvaahto, kasvovoide jne) löytyy myös, mutta minusta ainakin voide kutittaa. Kasvovesi on Lorealin ja voisin viettää päiväni pyyhkien sillä naamaani, sillä se helpottaa oloa paljon.

Mietin, kannattaisiko käydä jossain hoitolassa, jos siellä saataisiin jollain taikakeinolla pakkoimeytettyä kosteutta ihoon, jos ylläpito olisi sitten helpompaa?

Jätä se kuorinta ainakin pois.

Voiteissa on todella isoja eroja! Mä käytän voiteena tätä Avenen kosteuttavaa naamiota (apteekista), hintakin on OK!
http://www.avene.fi/tuotteet/pintakuiva_iho/soothing_moisture_mask

Kasvoseerumi katoaa myös, että sihahtaa. Turha kuvitella laittavansa sitä ohjeen mukainen "pisara", ennemminkin lusikallinen... Mulla nyt muutenkin on ihotyyppi sellainen, että jos laitan kosteusvoidetta niin runsaasti, että ihon pinta jää voiteesta valkoiseksi, niin esim. jalat ovat jo yhtä kuivat kuin ei olisi rasvaa laittanutkaan, kun saa viimeisen kohdan kropasta ja käsivarsista rasvattua. Talvipakkaset ovat kauhistus.

[QUOTE="vieras";27938984]Jätä se kuorinta ainakin pois.

Voiteissa on todella isoja eroja! Mä käytän voiteena tätä Avenen kosteuttavaa naamiota (apteekista), hintakin on OK!
Avène - Soothing Moisture Mask[/QUOTE]

Olen kokeillut kuorintaa nyt kuukauden, eikä se tosiaan ole asiaa auttanut sen ihmeemmin, joten voinen siitä luopuakin. Kipaisen apteekissa tänään tai huomenna, katson samalla tuota Avenea. :)

Saatko riittävästi terveellisiä rasvoja? Itsellä on pintakuivuuteen taipuvainen iho ja olen huomannut, että ruoalla on yllättävän suuri vaikutus ihon kosteustasapainossa.

Saatko riittävästi terveellisiä rasvoja? Itsellä on pintakuivuuteen taipuvainen iho ja olen huomannut, että ruoalla on yllättävän suuri vaikutus ihon kosteustasapainossa.

Mikä on terveellistä rasvaa? Siitä tuntuu olevan yhtä monta käsitystä kuin on sanojiakin. Kerro ihmeessä, mihin sinun mielestäsi kannattaisi panostaa. :)

Tarkoitatko ihan ravintorasvoja vai jotain kapseleita?

Lumenen syväkosteuttava voide on auttanut ainakin minulla. Sitä on saatavana vartalo- käsi- ja kasvorasvana. Olen käyttänyt tuota syväkosteuttavaa kasvorasvaa aamuin illoin nyt talvella kesäksi sitten jotain muuta....

Mitähän sähläsin, kun ei tullkut viesti, mutta siis olisiko tästä apua
Kosteuta iho
Linolihappo eli omega-6-rasvahappo ylläpitää kasvojen kosteustasapainoa. Kuivaa ihoa kosteuttavat tehokkaasti rypsiöljy ja pähkinät. Myös ihon hilseily usein helpottuu samojen raaka-aineiden lisäämisellä ruokavalioon.
Myös tomaatin ja tomaattivalmisteiden sisältämä lykopeeni pitää ihon kosteana. Hyviä lähteitä ovat myös verigreippi ja vesimeloni. Lykopeeni imeytyy paremmin käsitellyistä kuin tuoreista kasviksista.[Lähde Kauneus ja terveys sivusto]

Juu ei ole mulla ainakaan alipaino syynä, keikun normaalipainon yläpäässä.

Onkohan mitään haittaa, jos noita voiteita laittaisi naamaansa vaikka muutaman päivän ajan justiinsa niin tiuhaan, kuin tuntuu olevan tarvetta? Olen nytkin välillä laittanut ylimääräistä, kun se 2krt/vrk on ihan liian vähän. Mutta lopettaako iho kokonaan omat kosteutusyrityksensä, jos koko ajan laitan kosteutta purkista?

Juu ei ole mulla ainakaan alipaino syynä, keikun normaalipainon yläpäässä.

Onkohan mitään haittaa, jos noita voiteita laittaisi naamaansa vaikka muutaman päivän ajan justiinsa niin tiuhaan, kuin tuntuu olevan tarvetta? Olen nytkin välillä laittanut ylimääräistä, kun se 2krt/vrk on ihan liian vähän. Mutta lopettaako iho kokonaan omat kosteutusyrityksensä, jos koko ajan laitan kosteutta purkista?

Kun iho on kuivimmillaan, niin todellakin pari kertaa päivässä ei riitä. Laita vaan tosi monta kertaa, kunnes tilanne helpottaa. En mä ainakaan usko/ ole huomannut, että iho itse alkaa toimimasta liiallisen voiteiden käyttämisestä. Kun iho on kiristävän kuiva, niin ei siinä oikein muu auta kuin laittaa hyvää voidetta monta kertaa päivässä.

Osta jotain öljyä. Esim oliiviöljyä kaupasta. Arganöljy olisi hyvä, saa ehkä anttilasta.
Kun olet pessyt naaman (pesumaidolla tai rasvalla) ja olet rasvannut sen ohuelti (alkoholiton kasvovesi?) niin päälle vielä kerros öljyä, kaksi tippaa riittää kun tiputat kämmenelle ja levität.

[QUOTE="vieras";27939078]Tällä konstilla valitettavasti vaan painokin alkaa nousta...mieluummin hoidan ihan vaan voiteilla sitä kuivaa ihoa. Tietysti jos nyt on ihan anorektikko, niin liian vähäinen sisäinenkin rasvansaanti voi olla ongelman syynä.[/QUOTE]

Mielummin sitten keventää ruokavaliota muuten ja lisää hyviä rasvoja kun jatkaa huonojen rasvojen kanssa jos kerran keikutaan siellä normaalipainon yläpäässä. Ruokavaliollakin on iso osa ihon terveydelle!

Mulla on käytössä syväkosteuttava, ja tarvittaessa pistän sitä aina vaan lisää ja lisää. Talvipakkaset on se pahin kuivalle atooppiselle iholle. Mulle sopii Lumenen Arctic Aquan 24h syväkosteuttava, ja Dermosilin SC-sarjan tehokosteuttava.
Syö mahdollisimman paljon kasviksia riittävän veden juonnin lisäksi. Mulla iho-oireet parani HUOMATTAVASTI kun lopetin punaisen lihan syömisen kokonaan.

Minulla on myös talvella tosi kuiva iho. Tänä talvena tilanne on ollut parempi, kun olen käyttänyt mietoa puhdistusmaitoa, kosteuttavaa kasvovettä, tehokosteuttavaa seerumia ja kosteuttavaa kosteusvoidetta. Joka päivä, aamuin illoin. Tällä hetkellä käytän Peggy sage-sarjan tuotteita.

Yhteistyössä