Ruskea vuoto enne keskenmenosta vai normi juttu alkuraskaudessa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maui84
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

maui84

Uusi jäsen
20.04.2012
27
0
1
Heippa kaikille.

Tässä viikon verran pohdiskellut että mistä johtuu pieni ruskeahko vuoto alkuraskaudessa?

Taustaa itsestäni sen verran että oma pienokainen on ollut haaveena kolme vuotta ja nyt vihdoin ja viimein unelma toteutui 1. IVF kerralla.

Hyvin pientä hailakan rusehtavaa vuotoa tuli plussa testi päivän tienoilla. Soittelin sairaallalle tietoja mitenkä edetään kun raskaus tullut IVF-hoidosta ja tiedustelin samalla että mistä moinen ruskea vuoto voisi johtua.
Hoitaja sanoi että vuodot on hyvin yleisiä Lutinus-lääkkettä ottaessa (tämä siis keltarauhashormoni vahvikkeena mulla hoitojen takia) sekä ensimmäisessä raskaudessa kun paikat alhaalla muuttuu niin kovasti. Sanoi että on vaaratonta ja ohimenevää.

Nooh, Lutinukset loppuivat ja näytti valoisalta että jes, nyt se ruskea vuoto hävisi, jipii ei huolen häivää.. mutta kas kummaa sitten se taas ilmaantui.

Eka ultra aika mulla on parin viikon päästä että sinne pitäisi jaksaa ootella saadakseen vastauksia.

Nyt olen kuitenkin selaillut vähän liiankin monia netti sivuja etsien tietoa ruskeasta tihru vuodosta :D

Tietoa tulee kyllä niin tasaisesti että osassa sanotaan tällaisen tuhrun olevan täysin normaalia kun taas osassa sanotaan varmaksi merkiksi keskenmenosta.

Ei varmaan ole hätäpäivää mutta niinkuin moni varmaan pystyy samaistumaan kun oman lapsen saaminen on niin ykkösasia ja kun vihdoinkin raskautuu niin toivoo että kaikki menisi mahdollisimman hyvin, tulee sitten sätkittyä ihan pienistäkin jutuista :)

olen rv 5+2 jos olen oikein laskenut ja sitä ruskeaa turhua tulee melkein joka päivä..Ihan sormen pään verran pikkuhousun suojaan ja välistä pyyhittäessä paperiin. Ja se on tosiaan sellaista just ja just ruskean väristä ei ollenkaan veristä/punaista. Vatsakipuja ei ole taikka edes hartiapistoksia joka viittaisi tuulimunaan.

Toivoisinkin että kirjoittelisitte omista kokemuksista tuhruttelu vuodosta alkuraskaudessa. Ja voiko se siis liittyä ensikertalaisen raskauteen kun paikat venyy ja paukkuu ;)

Kiitos <3

Moikka! Musta ei ole ihan kauheasti hyötyä, koska tästä ei vielä tiedä mihin päädytään (rv 5+4), mutta kokemusta löytyy.

Eli mulla on ollut vuotoa viikoilla 4-5 kanssa melkein joka päivä, myös punertavaa. Määrä kuulostaa suht samalta. Kipuja ei mullakaan ole ollut, mitä nyt pientä nippailua ja painontunnetta mikä kuuluu asiaan. Ja ensimmäinen raskaus kyseessä.

Itse pääsin vuodon takia ultraan, missä kaikki vaikutti olevan ok, tosin viikkoja yksi vähemmän kuin laskemalla olisi. Lääkäri sanoi silloin että vuotoa vaan jollain on eikä se välttämättä merkitse mitään!

Eli toivoa on meillä molemmilla! Olen myös lukenut että 1/4 on alkuraskaudessa vuotoa, se on siis yleistä vieläpä.

Hei,
mulla tuli vuorokauden ajan niukkaa vuotoa samoihin aikoihin kun oikeiden menkkojen olis pitäny alkaa eli kp 31., mutta pp 12. Lisäksi oli samaan aikaan valtavat menkkakivut. Ne ei ilmeisesti merkinny mitään, vuoto loppui ja kivut on hiljentyneet satunnaisiksi vihlaisuiksi ja painon tunteeksi. S-hcg noussut tasaisesti ja nyt 899 h 4+3-4 (?)

Yhteistyössä