Ruskea tuhruilu jo rv 4+0 alkaen

Hei muut odottavat mammat.

Kyselisin teiltä asiasta mikä minua kovasti huolestuttaa (pahoittelen, että laitoin asiasta oman ketjun. En keksinyt muutakaan paikkaa). Minulla on siis vasta menossa kp 31/28 (eli 4+3) ja olen tehnyt positiivisen raskaustestin..... no itseasiassa jo useita. Kuitenkin kp 28/28 minulla alkoi tulemaan lähinnä pyyhkiessä hieman rusehtavaa tuhrua. Vain harvoin sitä tulee phs:aan asti ja monesti kertapyyhkimisen jälkeen tuhru loppuu. Mutta kuitenkin tuo tuhruilu on jo jatkunut neljättä päivää.

Kyselisinkin onko jollain ollut alkuun tällaista ja jos on niin oliko se harmitonta vai enteilikö pahaa? Arvostan kovasti vastauksia, sillä alkaa asian murehtiminen käymään jo ylivoimaiseksi. Tiedän, että ei tässä auta muu kuin odottaa, mutta vaikeaa se on.

Kiitos kaikille jo etukäteen ja ihanaa odotusaikaa.
 
Hei Cocos,
minulla ruskea ja pari kertaa punainenkin tuhruilu oli ensioire raskaudesta. Minulla sitä jatkui 5 päivää ja sitten tein raskaustestin jotain kp 32/27. Siis luulin aluksi, että kuukautiset alkoivat, mutta kun oli niin onnettoman pientä se tuhruttelu, niin siksi tein testin.

Onnea!
 
Hei!

Minulla oli myös viikon verran tuhruilua jo ihan alussa, hetkittäin jopa ihan punaista
ja sillointällöin tuli ruokalusikallisen verran suojaankin asti. Tuhruilu on jatkunut koko raskauden
ajan, mitään selkeää syytä ei ole löydetty mutta nyt on menossa 21. vko ja toistaiseksi ainakin
kaikki on hyvin, vaava potkuttelee ja mönkii jo kovasti. :)

Pidän peukkuja että myös sinun tuhruilusi on täysin harmitonta! Kovin ikäväähän tuo tuhruttelu on, koska ei voi olla täysin varma että vaavilla on kaikki hyvin, mutta myös yllättävän yleistä ja monesti täysin harmitonta, tsemppiä!
 
usein tuhruttelu voi johtua ihan limakalvojen kuivuudesta ja herkistymisestä raskauden alussa! :)

myös kiinnittymisvuotoa tulee monilla :) jos viiva on vahvennut normaalisti ja ei ole kovia kipuja niin ei ole syytä huoleen!

mutta hakeudu lääkäriin jos tulee kovia kipuja alavatsaan..

Paljon onnea ja oikein ihanaa odotusaikaa :kiss:
 
Oi kiitos kaikille teille vastauksistanne. Olo tuntuu nyt taas vähän luottavaisemmalta, vaikka eihän tässä mitään takeita mistään tosin ole. Vuotoa ei tosin ole tänään tainnut enää tulla (koputtaa puuta).

Kaapissa kyllä odottaa CB:n viikkonäyttönen testi ja loppuviikosta pelonsekaisin tuntein koitan metsästää siihen raskaana 2-3. Eilen siinä siis 1-2. Odottavan aika on vaan niin piiiiiitkä :/ Huokaus.

Mutta lämmin kiitos vielä teille ja kaikkea hyvää :)
 

Yhteistyössä