Rusehtavavuoto - Nyt rauhotelkaa pliiiiiis!

Mä täällä jo itken silmäni päästä että tämä oli tässä. Tänään vkoja 8+6 ja vessakäyntien yhteydessä tulee rusehtavaa vuotoa, siis lähinnä pyyhittäessä. Ei vuoda norona tai mitään, mutta saattaahan se tästä muuttua.

Kipuja ei ole, vaan raskausoireet päällä: oon oksentanu aamun.

Esikoista odottaessa oli samanlaista vuotoa parin vkon ajan mutta se oli "vasta" vkoilla 14-16 ja nyt tätä on jo näin aikasin, pelottaa että kesken tää menee...

Oon viel tänää lähössä yöks vieraspaikkakunnalle ja siel ei oo päivystystä eikä mitään jos hätä tulee. *huoh*

Pelottaa, pelottaa........ :'( :(

Heips! Toivon ihan sydämeni pohjasta saakka, että kaikki on ihan hyvin :heart: Mä tiedän, että on turhaa sanoa, että ota nyt rauhallisesti. Koeta vain muistaa, että pieni vuoto voi olla täysin harmitonta. Mulla on ollut parissa aikaisemmassa raskaudessa, että pöksyistä löytyi ruskehtavaa vuotoa, mutta ei siitä sen kummemmaksi muuttunut ja kaikki meni ihan hyvin. Hyvä ystäväni vuoti aivan kamalasti välillä. Siis verta tuli lorinalla pönttöön ja ei lääkäritkään osanneet sanoa, mistä vuoto johtui. Silti hänellä on siitä raskaudesta terve, suloinen tyttövauva nyt. Tämä ystäväni joutui näistä vuodoista johtuen olemaan ihan sairaalassa ja kotonakin viikko tolkulla "pakkolevossa", sen verran sai olla pystyssä että vessassa kävi.

Toivon että kaikki on ihan hyvin!!! :hug:

Halauksin, "Helmiina"

Kiitos kaikille vastauksista. Soitin neuvolaan, vaikka tiesin et ne sanoo siellä että normaalia on ja varsinkin ku mulla pitäs olla menkat just nyt loppumassa mikäli en raskaana olisi...

Mutta silti painaa mieltä. Mut ei tässä auta kun katella ja toivoa parasta että mukana olis samanlainen sitkeä kirppu kuten isosisaruksensakin.

Kiitos teille!! :hug:

Mulla tuhrutteli rv 8-14 välissä muutamaan otteeseen parin päivän pätkissä. Eipä mitään erityistä syytä tuhruttelulle löytynyt. Matkalainen ollut kyydissä jo 39+0. :)

Toivottavasti sullakin on kyse ihan harmisttavasta vuodosta. Tiedän kyllä kuinka raastavaa se on. :hug:

Mulla pitäis olla rv7 ja kolmatta viikkoa vuotaa...aluksi alkoi ruskealla tuhrulla...gyneko sanoi rv5, että vuoto tulee kohdun suulta. Rv6 uudestaan ultraan ja sydän sykki siellä ja edelleen vuosi...Eilen alkoi sitten vuoto muuttua vereksi...välillä vessassa vuotaa ihan pönttöön asti...mitään kipuja ei ole, mutta en usko, että raskaus tällä menolla enää kauan kestää. :( Asiahan varmistuu sitten ensi viikon ultrassa ja pahoin kyllä jo pelkään... Takana 3 epäonnistunutta raskautta ja kaikissa ollut tämä sama ongelma. :(

eiks joka kolmannessa raskaudessa keskimäärin oo noita vuotoja?
En olis "liian" huolissani vielä, jos ei tosiaan tuu paljoa ja muutenki on rusehtavaa.... Plus kun sille ei mitään voi tehdä vaikka kuin kuolis huolestumiseen...
Jos runsaantuu vuoto niin huolestu sitten vasta... :hug:

Kiitos kaikille tsempeistä, niitä tarvittiin. :)
Nyt näyttää jo siltä, ettei tuu oikeestaan mitään.

Ja eiks sen luulin menevän niin, että jos kesken olis menossa niin oireet loppus/vähenis?? Ku mulla ne on vaan vahvistunu koko ajan ja oireet on todella vahvat edelleen.....

Ja tottahan se on, että meni niin tai näin ei sille itte mitään voi. Toivotaan parasta, pelätään pahinta.

Ja koita muistaa että toi rusehtava vuoto on ns vanhaa verta eli siellä ei missään vuoda parhaillaan just nyt.
Tiedän tunteen kun se vuoto alkaa ja mikä paniikki ja tuska siitä tulee...ei paljoa rauhoittelu auttanut. Koita vaan ottaa relasti ja vaikka makoile sohvalla telkkua katsellen.
:hug:

Todennäköisesti ei ole mitään hätää, mutta sinuna menisin ultraan, jossa asia selviää ja saat mielenrauhan. Kurja odotella pelon kanssa ja jännittää mitä wc käynneillä löytyy. Tiedän, koska itselläni alkoi samanlainen vuoto vko6, menin heti tutkimuksiin ja ultrassa näkyi 2 sikiöpussia, joista toinen oli tyhjä. Viikkoa myöhemmin (rvko 7+3) ei enää löytynyt toisestakaan sydänääniä eli meille kävi surullisesti, MUTTA näin ei tosiaankaan välttämättä ole sinulla.

Juu, kiitos kaikille. Pienen pientä vuotoa oli siis torstaina, loppu iltaan mennessä. Samoin oli perjantaina. Lähinnä tuli vaan paperiin sen verran että näki et jotain on tullu, pikkarinsuojaan ei kertaakaan mitään. Kipuja ei ole ollu. Perjantain jälkeen ei enää mitään, onneks. =)

Tänään oli neuvola ja ultrattiin, siellä löytyi vkoja vastaava pieni ihmisen alku jolla sydän jumputti hienopsti. :heart: Säikäyttäähän nuo vaikka olis miten pientä vuotoa, mutta kaikki on Luojan kiitos hienosti. =) :heart:

Moikka kaikille!

Minä plussasin 11.2.2009 IVF hoidon PAS siirrosta. 10.2.2009 alkoi minulla vuoto ja jatkuu edelleen... Viime viikolla tuntui, että muuttui rusehtavasta punaisemmaksi ja iski paniikki. Oli pakko soittaa polille ja pyytää verikokeisiin, joissa kävin viime torstaina. Perjantaina sain tuloksen ja HCG-arvo oli 4123 eli ihan hyvältä vaikutti. Ultra minulla on ensi viikon torstaina, joten toivottavsti siellä kaikki näyttää hyvältä :)

Mä vuodan jo neljättä viikoa ja päivittäin siis tulee vuotoa! Välillä verta ja välillä ruskeaa...välillä enemmän tai vähemmän. Tänään ultrassa näkyi 1cm pituinen Kirppu jolla sydän löi! :heart: Gyne yritti rauhoitella, että vanhojen paksujen limakalvojen on jollakin tavalla tultava pois sieltä...ja että hyvät mahdollisuudet, että raskaus jatkuisi. toivotaan näin! Nyt sormet ja varpaat ristissä toivon, että tuo niiiiin ahdistava vuoto jo loppuisi ja raskaus jatkuisi. Niin toivon meille kaikille.

Yhteistyössä