Rupsahtanut äiti vs. normaali nainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Phoebsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä pidän huolta ulkonäöstäni. anoppi kerran mulle ivallisesti totes että ootas kun vanhenet vähän niin eipä enää kiinnosta tuolleen laittautua. anopilla ja isosiskollani ei montaa vuotta ikäeroa ole ja ei uskois että ovat edes samalla vuosikymmenellä syntyneet ja siskolla yhtä monta lasta kuin anopillakin... sisko jaksaa panostaa ulkonäköönsä, hiuksissa kiva leikkaus ja väri jne. anoppi ei ole varmaan koskaan kuullutkaan kampaajasta...

Alkuperäinen kirjoittaja saissea:
No, mä en ole välittänyt ulkonäöstäni ennen lapsia, enkä lasten jälkeen. En meikkaa, laita hiuksia ja pukeudun aina samoihin vaatteisiin. Rupsahdusta tapahtuu lähinnä yöunien vähyydestä ja ikääntymisestä johtuen. Luuleeko kaikki tuntemattomat toisia kyyläävät mammat, että olen rupsahtanut äitiyden myötä kun kuljen tuolla ihmisten ilmoilla?

Mutta entä muu elämä? Nainen sinäkin olet, kuitenkin jossain siellä pohjimmilla. Eikö sinua kiinnosta oma elämä lasten ohella?

Kyllä mä voin rehellisesti myöntää, että haluan edelleen näyttää hyvältä, harrastaa ja jopa käydä baarissa silloin tällöin. Raskauden jälkeinen kroppa harmitti pitkään. Ja silti rakastan lastani, hänen tarpeensa ovat ykkösenä.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
No, mä en ole välittänyt ulkonäöstäni ennen lapsia, enkä lasten jälkeen. En meikkaa, laita hiuksia ja pukeudun aina samoihin vaatteisiin. Rupsahdusta tapahtuu lähinnä yöunien vähyydestä ja ikääntymisestä johtuen. Luuleeko kaikki tuntemattomat toisia kyyläävät mammat, että olen rupsahtanut äitiyden myötä kun kuljen tuolla ihmisten ilmoilla?

Mutta entä muu elämä? Nainen sinäkin olet, kuitenkin jossain siellä pohjimmilla. Eikö sinua kiinnosta oma elämä lasten ohella?

Eihän tuo saissea maininnut mitään muusta elämästään, puuttui vaan tähän ulkonäköön. Ja rupsahtamisellahan viitataan siihen, ei muuhun elämään.

En mä ainakaan usko, että yksikään vieras äiti pystyy leikkipuistossa tai muuallakaan tekemään mun vaatetuksen tai meikkaamisen/meikkaamattomuuden perustella tekemään mitään johtopäätöksiä minun elämäni muusta sisällöstä :)

Alkuperäinen kirjoittaja kaikki:
Kaikki saavat näyttää miltä haluaa! Ap, miksi tulisi olla samanlainen kuin sinä??!!

En mä sanonut että pitää olla, vai sanoinko? Kysyin onko täällä muita samanhenkisiä =)

Samanlaisia kysyit. Kaikki voivat olla myös erihenkisiä. Mikä aloitus tämäkin on. Pönkitätkö tällä itseäsi, vai yritätkö tosiaan ymmärtää, vai??

Kirjoitinko viestiini, ettei mua kiinnosta oma elämä? Minulla on omaa vapaa-aikaa ihan kivasti, ja kuljen ihan yhtä naturellina omissa menoissani kuin lasten kanssa puistossa. Naiseus ei ole itsensä tälläämistä -sulla on paljon opittavaa elämästä, tyttöseni.

mä olen kai vähän vittuuntuneella tuulella ,mutta en vaan ymmärrä että tällasiakin pitää jauhaa ja miettiä :o
ihan yks ja hailee millanen kukin on, lapsilla tai ilman.

ja joo tiedän,että on turhemmistaki tehty aiheita ja vapaa maa ja sana ja kaikki. mutta silti.pöh. ( :D )

Olen törmännyt samaan ongelmaan, että minua katsotaan paheksuvasti koska olen edelleen itsestäni huolehtiva ja ennen kaikkea nainen, vaikka äiti olenkin. Pidän huolen itsestäni kaikin tavoin, ja olen hyvässä kunnossa ja aina laitettu. Monelle muulle (etenkin niille rupsahtaneille ) olen kuin punainen vaate härälle. Olemme yhden toisen samanmoisen äidin kanssa ihmetelleet tätä asiaa monesti..

Mutta eikö vaakakupissa paina yhtään se että itseensä tyytyväinnen äiti on perheellekin taatusti parempi kuin rupsahtanut ja kauhtunut?!

mä aina ihmettelen näitä ulkonäköketjuja, kun ihan oikeasti tuollla kadulla kävellessä vastaan tulee nättejä, siistejä äitejä, todella harvoin tulee mitään pystymytsästä revittyjä korpikuusen kotkia.

itse olin nuori kun lapsen sain, en ehkä ihan samalta näytä nykyään kuin ennen, mutta eikö se kuitenkin kuulu normaaliin vuosien vierimiseen, että ihmisen hiusmalli,vaatetus ym. saatttavat muuttua. ei mun tissit enään ole kun sillon 17v. kyllä niitä painovoima vähän on vetänyt alaspäin ja tietystivatsaa komistaa muutama raskaus-arpi, mutta muuten olen kaikinpuolin sama oma itseni mikä ennen lasteni syntymää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen törmännyt samaan ongelmaan, että minua katsotaan paheksuvasti koska olen edelleen itsestäni huolehtiva ja ennen kaikkea nainen, vaikka äiti olenkin. Pidän huolen itsestäni kaikin tavoin, ja olen hyvässä kunnossa ja aina laitettu. Monelle muulle (etenkin niille rupsahtaneille ) olen kuin punainen vaate härälle. Olemme yhden toisen samanmoisen äidin kanssa ihmetelleet tätä asiaa monesti..

Mutta eikö vaakakupissa paina yhtään se että itseensä tyytyväinnen äiti on perheellekin taatusti parempi kuin rupsahtanut ja kauhtunut?!

No mutta kertokaa nyt, että missä ihmeessä te näihin törmäätte? Minä näen hehkeitä, kauniita äitejä pitkin poikin, enkä ketään mulkkaamassa heitä rumasti? :D

oletko koskaan miettinyt, että se on vain sun omassa päässäs, siis tuo, että kaikki katselee sua paheksuvasti?
itse josku kyllä saatan katsoa kadulla erityisen nättiä naista, en todellakaan mulkoile, toisinaan saatan katsoa vähemmän kaunista naista, jolla on vaikka tosi magee takki yms.

itse olen omasta mielestäni nätti, pukeudun hyvin,huolehdin itsestäni, mutta koskaan en ole törmännyt vastaavaan, että mua joku pahalla silmällä mulkoilisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:

No mutta kertokaa nyt, että missä ihmeessä te näihin törmäätte? Minä näen hehkeitä, kauniita äitejä pitkin poikin, enkä ketään mulkkaamassa heitä rumasti? :D

Samaa mietin .
Taitaa vaan palstalla olla taas oma irl kuin mikä on toi Oikea todellisuus.
laittautunut äiti ei ole mikään harvinaisuus jota sen takia tuijotettais.

joo...mun mielestä se rupsahtanut äitikin on normaali nainen.
Ja se että joku äidiksi tultuaan rupsahtaa ei ole yhtään sen tyhmempää tai pahempaa kuin se että sinä haluat huolehtia itsestäsi myös äidiksi tultuasi, se mikä on sun normaali olotila ei välttämättä ole sitä muille, EIKÄ TARVITSE OLLA.
Mikään eikä kukaan voi estää sinua huolehtimasta itsestäsi, tuskin kukaan edes haluaakaan, ja anna sinäkin muille tilaa olla oma itsensä vaikka se kovasti poikkeaiskin sinun näkymyksestäsi normaali naiseudesta.
Ja ennenkuin joku ehtii sanoa, että pitää sitä miestäkin ajatella ettei päästä itseensä rupsahtamaan...no on miehiä, joille ulkonäkö on erittäin tärkeä ja jotka saattavat jopa jättää vaimonsa muuttuneen ulkonäön takia,ja on miehiä jotka näkevät pintaa syvemmälle, ja jotka tietävät että se homssunen riipputisuinen, mahakas ja pepukas nainen on ihan se sama nainen johon mies aikoinaan rakastui, ei sisäiset ominaisuudet muutu ulkonäön myötä, ja vaikka toisin täällä väitetään niin en usko että maailmassa on kovinkaan montaa miestä jotka rakastuneet PELKÄSTÄÄN ulkoisiin avuihin, kyllä sillä luonteellakin on ollut merkitystä, ihan varmasti.

Kyllä nyt pitää myöntää, että viime shoppailureissulla en olisi yhdestä naisesta millään uskonut hänen olevan äiti...kauniit vaatteet, nätisti meikannut, saappaat, hame, hyvännäköinen + kolme pientä lasta ja mies. Kyllähän se yleensä on se toinen vaihtoehto eli "tuulipuku päällä tukka lintassa" (tuo on kärjistetysti mutta ajatus tämä).

Mä en oo meikannut enkä hirveästi itseäni tällännyt ennen lapsiakaan. Siitä oon pitäny huolen, että oon itse puhdas ja vaatteet on puhtaat ja siistit ja että tukka ei oo pystyssä, mutta muuten en oo koskaan peilin eessä aikaani kuluttanut. Nyt oon 3 lapsen 34v äiti ja koko ajan kaikki luulee mua 2kymppiseksi ja ovat suu auki kun sanon että mulla 3 lasta. Eilen viimeksi yksi kysyi että oonko jo täyttäny 18 vuotta :laugh: oli ihan hämillään kun sanoin et juu 34 täytin tässä joku aika sitte :D

Alkuperäinen kirjoittaja KylläMäKatsoin:
Kyllä nyt pitää myöntää, että viime shoppailureissulla en olisi yhdestä naisesta millään uskonut hänen olevan äiti...kauniit vaatteet, nätisti meikannut, saappaat, hame, hyvännäköinen + kolme pientä lasta ja mies. Kyllähän se yleensä on se toinen vaihtoehto eli "tuulipuku päällä tukka lintassa" (tuo on kärjistetysti mutta ajatus tämä).

Nin no,tuo asia ei vaan ole minusta taas mitenkään sidoksissa ÄITIYTEEN.
Kyllä mä katson, että joo kaunis nainen,jos sellaisen näen - oli sillä lapsia tai ei.
Suurinosa äideistä(kin) taitaa olla enempi sellasta keskivertoa porukkaa ulkoisestikin. Tai ainakin mä väittäsin niin. =)

Mutta ymmärsin mit tarkotat kyl ;)

Mä sain tietyllä tavalla lapsista ainoastaan lisää puhtia. Lapsia on kolme ja olen nyt vaihtamassa alaa, tarkemmin sanottuna kouluttautumassa unelma-alalleni. Eli tietynlaista rohkeutta on tullut lisää.

Ulkonäöllisesti olen tällä hetkellä vielä retuperällä (ylikiloja, muuten kyllä huolehdin itsestäni) entiseen verrattuna, mutta kyllä tässä on tarkoitus siihenkin puoleen paneutua. Mä voin myöntää ihan suosiolla, että mulla jäi fyysinen itsestäni huolehtiminen lasten myötä. Urheilin 5-6 kertaa viikossa ennen lapsia, lasten myötä se urheilu loppui täysin. Mä en vaan jaksanut. Nyt tilanne on ihan toinen ja halu palata entiseen tuossa suhteessa on todella vahva. Mulle nimittäin urheilu oli ulkonäkötekijöiden ohella keino pitää stressi loitolla ja saada hyvää oloa.

Enkä mä ainakaan koskaan katso hyvässä kunnossa olevia äitejä ns. pahalla silmällä, päin vastoin. Voi kun mä itsekin olisin pitänyt hyvää huolta itsestäni ihan koko ajan. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan! :D

Oon kotiäiti ja kotona tullut vietettyä 15v 33v elämästä. Silti en halua että kadulla tai kaupassa ehkäpä jopa baarissa miust näkis päällepäin että oon 4 lapsen kotiäiti :D
En todellakaan häpeä olla äiti tai mitn sellasta,mut haluun olla mie...joten yritän pitää itteni kuosissa ja suht ihmisenä. Jos se tarkottaa hyvin laitettuja hiuksia,meikkiä naamassa ja omanlaista pukeutumista ni sit se on sitä B)

Mieheni ei todellakaan vaadi miulta tätä vaan haluun ihan oman hyvinvoinnin ja hyvän olon takia :attn:

Yhteistyössä