rupes tekeen mieli yhtä ruokaa mutta kun en muista sen nimeä,oliko se ihan lihapiirakka vai mikä...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
ja siis ite tehtynä,en oo koskaan ite tehny mut syöny kuitenkin ite tehtyä versiota.Jauhelihaa ja riisii siihen tuli ja mausteita mitäköhän muuta.....
miten voi ihmisen muisti olla näin huono,pitää varmaan ruveta syömään kalaa enmmän.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
levylihapiirakka?! Oikein sellasta ihanan mehukasta jauheliha-riisiseosta sisällä?

olisko sit tosiaan ollu lihapiirakka ja nimenomaan toi levylihapiirakka.pellille se ainakin tehään.Rupes niin tekee mieli mut kun en osaa ite tehä=en saa siitä kunnollista.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
levylihapiirakka?! Oikein sellasta ihanan mehukasta jauheliha-riisiseosta sisällä?

olisko sit tosiaan ollu lihapiirakka ja nimenomaan toi levylihapiirakka.pellille se ainakin tehään.Rupes niin tekee mieli mut kun en osaa ite tehä=en saa siitä kunnollista.

onon!!

googlaat kuule levylihapiirakka tai etsit esim- kotikokki-reseptipalvelusta... kyllä löydät ohjeen. Myös kaupan pakastetaikinapakkauksessa on ollut hyvä ohje :)

Tee "vanhanajan" piirakkaa, eli pullataikinasta. Mun mummo teki sellaista ja oli tosi hyvää saunan jälkeen maidon kanssa. :p

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onnistuu hyvin kun ostat valmisvoitaikinan. Nam! :D

täytyy varmaan sit kokeilla tuolla valmiilla taikinalla onnitun kyl sössimään varmaan senkin.

Tuleekohan siihen muuta kun jauhelihaa riisii ja mausteita..?

Mä teen taikinan itse, laitan sisälle jauhelihaa, riisiä, purjoa tai sipulia ja joskus paprikaa. Yleensä sekoitan täytteeseen vielä 1-2 raakaa kananmunaa niin pysyy paremmin koossa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onnistuu hyvin kun ostat valmisvoitaikinan. Nam! :D

täytyy varmaan sit kokeilla tuolla valmiilla taikinalla onnitun kyl sössimään varmaan senkin.

Tuleekohan siihen muuta kun jauhelihaa riisii ja mausteita..?

Itse olen laittanut myös keitettyä kananmunaa pieneksi paloiteltuna. Sipulia myös. Kansiosan voitelen munalla ja haarukalla pistelen reikiä. Sivut (saumakohdan ) taitan napakasti yhteen että paistaessakin pysyvät kiinni.

onon!!

googlaat kuule levylihapiirakka tai etsit esim- kotikokki-reseptipalvelusta... kyllä löydät ohjeen. Myös kaupan pakastetaikinapakkauksessa on ollut hyvä ohje :)

juu täytyy googlettaa.Miten rupeski ihan ykskaks tekeen mieli.Täytyy varmaan tehä sit huomenna,ellen illalla sit kauppaan suunnista.Pakko kai koittaa ite tehä kun ei täällä muitakaan oo joka sen vois tehä.

se tehään varmaan sit reunalliseen peltiin?