ruotsissa vakavasti sairastunut nuori 22v mies sairaalassa

Mutta eikös turha hysterian lietsonta ja pahimpien uhkakuvien maalailu pahenna tilannetta entisestään?
Siis onhan näitä sarseja ja lintuinfluensoja jos muita eboloita liikkunut.. Ja aina hysterisoidaan..

Jotenkin tulee mieleen vaan että koska käy susitarina toteen...??????

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kuinka moni on vähentänyt matkoja Thaimaahan, vaikka siellä on HIV-epidemia?

Sehän leviää epideamina tavoin pisaratartuntoina... voi hyvänen aika.

Työkaverini on kotoisin Englannista ja poikkeuksellisesti ei lähtenytkään tänä kesänä lomamatkalle kotimaahansa... syynä sikainfluenssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nette:
Jotenkin tulee mieleen vaan että koska käy susitarina toteen...??????

Mikä susitarina??

poika lammasvahtina yksinään huutelee sutta saadakseen seuraa.. Kun sitten susi oikeesti tuleekin ei kyläläiset enää tulekaan......

Lähden ulos kun vielä uskaltaa ulkoilla..... :)

Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
työmatka just menee viä, et siks on pakko mennä, mut et lomat,sukulaiset ym.mitä yksinkertasesti voi siirtää ni en ymmärrä!

Sä voit nyt jo saada sen vaikka lähiprismasta.
Jätätkö käymästä kaupassakin?

Alkuperäinen kirjoittaja Luksusta:
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen:
työmatka just menee viä, et siks on pakko mennä, mut et lomat,sukulaiset ym.mitä yksinkertasesti voi siirtää ni en ymmärrä!

Sä voit nyt jo saada sen vaikka lähiprismasta.
Jätätkö käymästä kaupassakin?

Käyn yksin kaupassa tai mies käy. Pesen kädet hyvin kotiin tultuani. Lapsethan koskettelevat kaupassa kaikkea, pärskivät ympäriinsä, nuolevat ja kädet eksyvät suuhun ja silmiin jatkuvasti. Miksi siis ottaa lapset mukaan?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja PauhaavaSydän:
Siis mikä maa on se pahapaha Ulkomaa? Mihin maihin saa sun mielestä tällä hetkellä matkustaa??
Odotan vastausta :xmas:
http://www.ktl.fi/portal/suomi/terveyden_ammattilaisille/tartuntataudit_ja_epidemiat/influenssa_a_h1n1v_raportoidut_tapaukset/
Tämän mukaanhan sitten parhaat ja turvallisimmat matkustusmaat ovat tällä hetkellä esim. Iran, Venäjä, Etiopia. :xmas:
Hysteria kuriin. Maailma on vaaroja täynnä, mä en suostu pelkäämään tätä vielä.

Niin eli enkäs mä saa nyt matkustaa täältä Hollannista Suomeen kun Suomessa on 100 tartuntaa ja täällä 160..? :)

Ei tuo Suomen tilanne nyt enää eroa muiden maiden tilanteesta. Itse asiassa Suomea pitäisi välttää meikäläisten; on väkilukuun nähden Suomessa enemmän levinnyt tuo tauti kuin täällä (Hollannissa kun on 16 miljoonaa ihmistä.. :)

Täällä ei kukaan asiasta hysterisoi..

Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Ei tarvitse, ei, muttet vielä ymmärrä, kuinka paha tunku sinne sairaalaan saattaa vielä tulla. Ehkä tämä lainaus selventää asiaa:

"Saattaa hyvin olla, että esim. Meilahdessa ei pystyttäisi hoitamaan kuin 70:ää respiraattoripotilasta samanaikaisesti. Se tarkoittaisi sitä, että jos vähän yli 0,1 promillea helsinkiläisistä tarvitsisi tehohoitoa samanaikaisesti lyhyen ajan sisällä, niin suurissa vaikeuksissa oltaisiin."

Lainauksessa on äänessä terveydenhuoltoalan ammattilainen (en minä itse, joka en tajua respiraattorihoidoista hölkäsen pöläystä ). Neljännes saattaa olla yhtä aikaa influenssassa ja aika moni tarvitsee sairaalahoitoa.

Niin ja entäs sitten kun ne hoitajatkin ovat taudin kourissa? Kukas sairastuneita sitten hoitaa? Tätä menoa se ehtii levitä Suomessakin vaikka kuinka, ennen kuin rokotteet saadaan.

Itse olen töissä sairaalassa, johon tulee sitten mahdollinen "influenssaosasto", jos niin pitkälle mennään. Silti en osaa pelätä, voihan sitä saada vaikka minkä muunkin taudin ja siihen kuolla.

Järjen ääni! Lähde: Ylen uutiset

Matkailua ei tarvitse välttää sikainfluenssan pelossa
julkaistu tänään klo 09:10, päivitetty tänään klo 09:44

Ulkomaille matkustamista ei tarvitse sikainfluenssan pelossa välttää. Matkustusrajoitus olisi tautiepidemian tässä vaiheessa jo liian myöhäistäkin, sanoo Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen tutkimusprofessori Petri Ruutu.

Suomessa on todettu tällä hetkellä yli 130 varmistettua sikainfluenssatartuntaa.

Aamu-TV:ssä vierailleen Ruudun mukaan tauti saapuu Suomeen toden teolla vasta syksyllä. Ruutu arvioi, että pahimmillaan jopa kymmenen prosenttia väestöstä on samanaikaisesti sairaana. Koulujen sulkemisiin tai muihin mittaviin toimenpiteisiin ei kuitenkaan ole tarvetta.

- Koulujen alkamisen lykkääminen tai erilaisten yhteisöjen suurimittainen sulkeminen ei muutenkaan kuulu tämänkaltaisen pandemian torjuntakeinoihin, Ruutu arvioi.

Matkustamistakaan ei tarvitse välttää, ellei ole sairas.

- Matkustusrajoitus on muutenkin jo liian myöhäistä, kun epidemiavaihe on maailmalla niin pitkällä. Sellainen kokemus on aiemmista pandemioista, että matkailua rajoittamalla ei pystytä merkittävästi epidemiaa jarruttamaan, Ruutu sanoo.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Kuinka moni on vähentänyt matkoja Thaimaahan, vaikka siellä on HIV-epidemia?

Öh.. useimmat ei varmaan mee siellä thaimaassa makaamaan kadulle filtin päälle ja laita lappua viereen et "free sex.."
Vaikka sinä tekisitkin näin. :xmas:
Silti Hivin tarttuminen ei olisi kovin todennäköistä, eri asia kun se leviää limakalvo kontaktista vain ja ainoastaan ja siitäkin huonosti. Sikainfluenssa leviää siitä jos joku aivastaa lähellä. Se leviää herkemmin kuin tavallinen flunssa.

[Ei kai nyt hemmetissä jonkun flunssan takia kukaan rupea Suomessa kykkimään, varsinkin jos matka on jo varattu. Mä oon menossa miehen kans elokuussa Ranskaan & Monacoon eikä todellakaan ole käynyt mielessä perua. Meksiko ois kyllä voinut jäädä keväällä väliin.

En halua kuulostaa ylimieliseltä, mutta kotia on todellakin moni kuollut.

Et halua kuullostaa ylimieliseltä, mutta silti kuullostat. Kuullostat myös itsekeskeiseltä: minä minä minä,minä menen, meillä varattu matka. Meil ei oo ketää riskiryhmäläisiä edes. Meidän ei tarvii pelätä :xmas:
Toivottavasti matka on sen verran pitkä että jäät sinne kuormittamaan paikallista sairaanhoitoa.

Kotia on moni kuollut ja syksyllä kuolee lisää kun sairaalassa ei ole tilaa vaikka henki ei kulje ilman konetta.