ruotsissa kuollut ensimmäinen sikainfluenssaan ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja DURACELL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja voi voitettuja:
Miten niin vuodessa kuolee sikainfluensaan 2000 ihmistä. Mistä sä sen tiedät, näetkö tulevaisuuteen. Sehän on vasta tulossa Suomeenkin! Eihän sitä vielä voi mitata sitä määrää kun kausi on ihan kesken vasta. Pöllö.

Tupakointiin kuolee 2000 ihmistä vuodessa, Suomessa!

Pointti? Pysytään asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja bbs:
Miten niin vuodessa kuolee sikainfluensaan 2000 ihmistä. Mistä sä sen tiedät, näetkö tulevaisuuteen. Sehän on vasta tulossa Suomeenkin! Eihän sitä vielä voi mitata sitä määrää kun kausi on ihan kesken vasta. Pöllö.

koko maapallolla on kuollut 2000 hyvä ihminen

Niin TÄHÄN MENNESSÄ. Mikä tässä on nyt vaikeaa? Lasketaan luvut uudestaan ensi keväänä, sitten kun tämä toinenkin aalto on rantautunut.

Alkuperäinen kirjoittaja ss:

Niin TÄHÄN MENNESSÄ. Mikä tässä on nyt vaikeaa? Lasketaan luvut uudestaan ensi keväänä, sitten kun tämä toinenkin aalto on rantautunut.

ja normaaliin infuun kuolee 500 000

Alkuperäinen kirjoittaja ss:

ja normaaliin infuun kuolee 500 000

No mut mitä siitä sitten, kun siinä ei lue sika edessä :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Paska juttu, mutta faktaa on se, että Suomessakin tulee kuolemaan porukkaa tohon saparotautiin.
Onhan se aika syvältä, mutta joku on aina se eka.

ja? jokanen meistä kuolee joskus. eiköhän juuri nytkin joku kupsahda johonkin muuhun tautiin.

Kukin tekee mitä lystää. Mutta jos minä raskaana olevana haluan suhtautua vakavuudella jokaiseen tautiin joka edes teoriassa uhkaa minua tai vauvaani, niin jumankauta sen kyllä teen. Ihmettelen syvästi teidän naisten kommentteja ja haukkuja. Ette ole asiantuntijoita vaan ihan taviksia. Ihmisiä kuitenkin. Luulisi naisen ymmärtävän edes hiukkasen tulevan äidin huolia. Ei tarvitse nokkia täällä peräkanaa vaikka kanoja tunnutte olevankin. Itse ainakin etsin tältä palstalta tukea asemaani ÄITINÄ mutta kerta toisensa jälkeen tämä palsta on osoittautunut suoraan sanoen villien perseenammuttujen kotkien tantereeksi.

Anteeksi nyt mutta miksi täällä ei saa sanoa omaa asiallista mielipidettään.

Alkuperäinen kirjoittaja mio:
Kukin tekee mitä lystää. Mutta jos minä raskaana olevana haluan suhtautua vakavuudella jokaiseen tautiin joka edes teoriassa uhkaa minua tai vauvaani, niin jumankauta sen kyllä teen. Ihmettelen syvästi teidän naisten kommentteja ja haukkuja. Ette ole asiantuntijoita vaan ihan taviksia. Ihmisiä kuitenkin. Luulisi naisen ymmärtävän edes hiukkasen tulevan äidin huolia. Ei tarvitse nokkia täällä peräkanaa vaikka kanoja tunnutte olevankin. Itse ainakin etsin tältä palstalta tukea asemaani ÄITINÄ mutta kerta toisensa jälkeen tämä palsta on osoittautunut suoraan sanoen villien perseenammuttujen kotkien tantereeksi.

Olen minäkin raskaana mutta en silti panikoi jokaista pöpöä ja tämä possu nuha on niin yliammuttu juttu.

No se Espanjantautihan oli A(H1N1). Siihen ei ensimmäisen aallon aikana kuollut kovinkaan paljon väkeä, mutta toisessa ja kolmannessa aallossa kuolleita tuli paljon.

Juu,jos olet raskaana,niin ymmärrän huoli kyllä,mutta no panic kuitenkin,älä mieti kokonaan tämä asia,kun et voi kuitenkin mitään.Mä tiedän että tavallinen viruskin voisi olla vakava joksus ja kun vielä raskaana,niin hormonit sekä huoli tulevasta lapsesta on aina suuri.Mulla ainakin aina noin sekä synnytyksen jälkeen huolet,jotka kasvaneet jo raskauden aikana puhkevat.

No valistus on ainakin mennyt perille. Juuri omalla käsihygienialla, jäämällä kotiin sairastamaan jne. voidaan vaikuttaa taudin levinneisyyteen. Bannukakku, vaikka et itse välitä taudista tai sairastumisesta niin älä tartuta muita.

Alkuperäinen kirjoittaja kiitos:
No valistus on ainakin mennyt perille. Juuri omalla käsihygienialla, jäämällä kotiin sairastamaan jne. voidaan vaikuttaa taudin levinneisyyteen. Bannukakku, vaikka et itse välitä taudista tai sairastumisesta niin älä tartuta muita.

ai,mulle sä sanot? :whistle:
Kyllä jos e tulee niin välitän sitten,mutten vielä jaksa panikoida viimeisen päällä kuin kana häkissä.Ja miksi aina pitää minusta ihan idottia tehdä,juu,juu,kyllä,kyllä,meen sen leviämään joka paikaan,jeep B)

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Ruotsissa ilmeisesti kuitenkin selvis se 22 vuotias mies, joka oli hengityskoneessa ja siinä toisessa hapetuskoneessakin, ja tila oli vakava? Onko kukaan kuullut? Joskus kesällä siitä Suomessakin uutisoitiin, muttei sit myöhemmin ole tullut julki selvisikö se siitä...

on edelleen tekokeuhkossa.

Alkuperäinen kirjoittaja ieras:
No 2000 koko maailmassa! Ja keväällä se jo pörräsi jossain Meksikossa (mieti kuinka ahtaasti ihmiset siellä asuu, hygieniaolot jne).

Ja eikös sen pitänyt jo levitä HETI kun koulut alkaa... Kokoajan vaan odotetaan, koska leviää... Ja aina sanotaan, että kohta ja kohta...

Mulla on ainakin parhaillaan flunssa.
Kuka sen tietää mitä lajia.

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
Paska juttu, mutta faktaa on se, että Suomessakin tulee kuolemaan porukkaa tohon saparotautiin.
Onhan se aika syvältä, mutta joku on aina se eka.

ja? jokanen meistä kuolee joskus. eiköhän juuri nytkin joku kupsahda johonkin muuhun tautiin.

Nimenomaan se oli mun pointti! Että elämä on :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bannukakkua Savannan tapaan:
mut oikeasti,ei tarvi olla niin huolissaan,mulle jopa lääkäri sanoi että tuskin se leviää Suomessa ja jos jopa,niin ei se vakava ole,siitä uutisoidaan vain sen takia että ihmiset otivat ne rokotteet pakkokauhulla

Nyt on sanottava, että suomessa on nuoria ihmisiä teholla hoidettavana sikaflunssan takia. Mutta kaikkiinhan se ei tule ja kaikki eivät sairastu vakavasti! Mutta riski on silti olemassa.

Mistäs sä sen tiedät, kuinka monta nuorta on teholla hoidettavana?! Annapas lähde! Kaikkitietävää porukkaa täällä.....

Minäkin olen raskaana ja suhtaudun sikainfluenssaan vakavan asiallisesti, mutta en panikoi.Jos tauti sitten iskee minuun tai perheeseeni, niin sille me emme mahda mitään.Jos ei ole kuoleman aika, niin siihen ei kuole.Murehtimalla kukaan meistä ei voi lisätä elinpäiviensä määrää.Jos alkaa panikoimaan tai pelkäämään etukäteen sellaista, mistä ei ole täyttä varmuutta( siis että sairastuuko tai ei ) niin kyllä sitä sitten saa pelätä monia erilaisia asioita päivittäin.

Alkuperäinen kirjoittaja ken tietää..:
No se Espanjantautihan oli A(H1N1). Siihen ei ensimmäisen aallon aikana kuollut kovinkaan paljon väkeä, mutta toisessa ja kolmannessa aallossa kuolleita tuli paljon.

En tiedä varmasti mutta onkohan lääketieteessä tapahtunut mitään kehitystä tuon Espanjantaudin ja nykypäivän välillä?

Yhteistyössä