Ruotsin taitoista tarvitaan kääntämään...

• Viestiketjun aloittaja apua,apua
  • Ensimmäinen viesti
apua,apua
Voisiko joku kiltti suomentaa....
Fråga han om hur det var den gången då min pappa fick komma och jaga upp han i ett träd eller om när en kompis fick komma och hämta mig för han jagade runt med en kniv eller nyår 2003 då han kompisar fick köra hem han från festen han var på, han hade fullständigt tappat greppet om verkligeheten och han kom till mina föräldrar och var totalt skogstokig! Hur han bet min lillebror, som än idag har ärr från det, och hur en vän till mig fick gå han hack ihäl hela natten så att han inte skulle hitta på fler saker(han var rädd för dennis som killen som vaktade han heter)

-Jonttu-
Google sanoo näin:

Kysyä häneltä, miten se oli, kun isäni sai tulla ja ajaa hänet puuhun tai kun ystävä oli tullut hakemaan minut, koska hän ajoi ympäri veitsellä tai uudenvuodenaattona 2003, kun hänen ystävänsä oli viedä hänet kotiin asianosaisen oli, hän oli täysin menettäneet otteensa todellisuuteen ja hän tuli minun vanhemmat ja oli yhteensä metsien hullu! Miten hän vähän pikkuveljeni, joka on edelleen arvet siitä, miten ystäväni piti mennä, hän hakata vilkasta koko yön, niin että hän voi löytää lisää asiaa (hän pelkää Dennis kuin kaveri, joka katseli hänen nimensä)

vaikea käännettävä kun ei oikein tiedä mihin milloinkin viittaa, mutta suunnilleen näin:

Kysy häneltä miten oli silloin kun isäni sai tulla ajamaan hänet puuhun, tai silloin kun yksi kaveri sai tulla minut hakemaan kun hän jahtasi (minua?) veitsen kanssa, tai uudestavuodesta 2003 kun hänen kaverinsa sai ajaa hänet kotiin juhlista joissa oli kun oli täysin menettänyt otteensa todellisuudesta ja tuli vanhempieni luo seinä(?)hulluna?! Miten hän puri pikkuveljeäni, jolla vielä tänä päivänä on siitä arpi, tai miten yksi ystäväni joutui kulkemaan hänen perässään koko yön ettei hän keksisi vielä lisää asioita (hän pelkäsi tätä Dennistä joka häntä vartioi)

Minä00
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
v***n kivaa :D :D on mulla ihana mies,kiitos teille :) miten muuten,saanko (ruotsin)poliisilta mieheni tiedot(rikosrekisterin) jos haluan,vai onko ne salaista tietoa?
Kun ottaa huomioon miehesi ex-naisen kirjoitustyylin, niin voimme todeta, että kyseessä on hmm...miten tämän nyt sanoisin kauniisti...peruskoulun nippa nappa suorittanut, alamaailmaan luultaasti tutustunut alaluokkaan kuuluva henkilö.

Toivottavsati miehesi on fiksumpi.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Minä00:
v***n kivaa :D :D on mulla ihana mies,kiitos teille :) miten muuten,saanko (ruotsin)poliisilta mieheni tiedot(rikosrekisterin) jos haluan,vai onko ne salaista tietoa?
Kun ottaa huomioon miehesi ex-naisen kirjoitustyylin, niin voimme todeta, että kyseessä on hmm...miten tämän nyt sanoisin kauniisti...peruskoulun nippa nappa suorittanut, alamaailmaan luultaasti tutustunut alaluokkaan kuuluva henkilö.

Voisitko hieman tarkentaa?En ole koskaan kyseistä naista tavannut,ainoastaan juttuja kuullut,ja ainoastaan negatiivista,sekä mieheltäni että anopiltani.Kyseisellä naisella kuulemma mielenterveysongelmia,mm.hänen lapset asuvat isovanhempien luona yms.
Nyt mietinkin onkohan näissä jutuissa mitään perää vai vaiko vain jonkun hullun eukon löpinöitä....

Kuulostaa minun korviini enemmänkin ihmiseltä, joka on oppinut ruotsin kielen vasta vanhemmalla iällä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:

Kuulostaa minun korviini enemmänkin ihmiseltä, joka on oppinut ruotsin kielen vasta vanhemmalla iällä.
Kyllä hän on ihan ruotsalainen.

Minä00: höpsis. Ei ollut kirjakieltä, luultavasti tunnekuohussa kirjoitettu ja ilmeisesti han/honom samalla tavalla rappiolla kuin suomen kuka/ketä, muuten kieliopillisesti ihan hyvää tekstiä. Alamaailma/alaluokka on tuosta kaukana. Miehen fiksuudesta taas... jätänpä sanomatta. Itse luulin että kirjoittaja oli suomenruotsalainen, siellä tätä han/honom-ongelmaa, varsinkin nuorilla.

Minä00
Alkuperäinen kirjoittaja enigma75:
Minä00: höpsis. Ei ollut kirjakieltä, luultavasti tunnekuohussa kirjoitettu ja ilmeisesti han/honom samalla tavalla rappiolla kuin suomen kuka/ketä, muuten kieliopillisesti ihan hyvää tekstiä. Alamaailma/alaluokka on tuosta kaukana. Miehen fiksuudesta taas... jätänpä sanomatta. Itse luulin että kirjoittaja oli suomenruotsalainen, siellä tätä han/honom-ongelmaa, varsinkin nuorilla.
No mähän kirjoitin että on todellakin puhekieltä! Tämä han/honom alkoi yleistyä Ruotsissa puhekielessä n.10 vuotta sitten. Kieliopissa ei mitään sellaista, joka viittaisi siihen että kirjoittaja EI olisi syntyperäinen ruotsalainen, virheet on tyypillisiä syntyperäisen ruotsinpuhujan tekemiä. On kyllä kovin alaluokkaista kirjoittaa puhekieltä edes tuollaisessa epävirallisessa yhteydessä (s-posti).

T. Pohjoismaisten kielten tutkija Ruotsista, erikoisalana nuorison käyttämä kieli

Yhteistyössä