ehdotelkaa mitä "normaalia" vois antaa 10 kk ikäiselle. Kurkkuu,juustoo, vesimelonia ja tietysti kaikki puurot ja perunat jms...on testattu, mut mitä muuta pikkuhiljaa vois antaa?
Meille ainakin sanottiin 10 kk neuvolassa että pikku hiljaa voi totutella samaan ruokaan perheen kanssa. Suolaa ja vahvoja mausteita vielä kannattaa vältellä. Mutta esim. laatikkoruokaan voi laittaa vähän suolaa.
Meillä on leipää pieninä paloina napostellut. Samoin hedelmät ja marjat menee ihan sellaisenaankin. Hapanmaitotuotteita on aloiteltu.
Tarjosin muutama päivä sitten 10kk-ikäiselle tytölle pannaria pieninä nokareina. Hänellä on alhaalla vain 2 hammasta, mutta ikenillään sai pannarin syötyä, vaikka oli aika paljon (n.5x5cm palanen). Itse pisteli osan suuhunsa ja minä autoin osan ja dippasin paloja kuningatarsoseeseen. Me vanhemmat söimme mansikkahillon kanssa. Ai että olin ylpeä pikkuneidistäni ja hän itsekin vaikutti kovin tärkeältä kun sai syödä samaa kuin mekin! =)
meillä 10kk on syönyt jo jonkun aikaa samoja ruokia mitä muu perhe. eli kaikki keitto ja laatikkoruuat menee, perunamuusi, raasteet siinä mitä nyt tulee mieleen.
meilläkin maisteltu pannukakkua ja lettuja, jäätelöä. pullaa ja leipää pieninä muruina ja leivänkantoja tykkää myös syödä.
sit noi hernemaissipaprikat muut pakastevihannekset on kivoja sormilla naposteltavia.
Moi!
Olen antanut meidän 10-kk. tytölle jo pitkään (noin kuukauden) leivän paloja, ennakkoluulottamasti hedelmiä ja itsepuristettuja hedelmämehuja sekä juureksia. Nyt hän sormisyö jo loistavasti itse ja harjoittelee parhaillaan lusikan käyttöä.