Ruokavinkki

Hei,

tein tänään pojalle (ja itselle kans) ihan perinteistä kaikille tuttua ja helppoa valkokastiketta (3 dl kylmää maitoa, johon sekoitetaan 2 rkl vehnäjauhoja, kiehautetaan ja keitetään koko ajan sekoittaen 5 min, mausteeksi pikkuriikkisen valkopippuria ja halutessa hitunen suolaa), lisäsin joukkoon 2 keitettyä tilsittyä kananmunaa ja tarjosin perunan ja kukkakaalin kanssa. Pikkumies söi koko lautasen tyhjäksi! Pitänee alkaa valmistaa enemmän perussoosseja :)

Tää viesti on vähän turha, sillä kastikkeen osaa taatusti kaikki tehdä, olin vain unohtanut, että meillä syötiin penskana usein tämmöstä perusmättöä. Tää vain on rasvottomampi versio...

Kiitos kun muistutit :) meilläkin lapsena syötiin sellasta ja kyllä maistui,ite en oo ikinä tehny,varmaan meidänkin taapero tykkäis siitä jos on äitiinsä tullu,hih!Sitä vaan jumii noissa samoissa pöperöissä eikä muista tollasia ihanuuksia...Pitääpä kokeilla! :p

Teen tota soosia aika usein varsinkin kesällä uusien perunoiden seuraksi mikrossa. Ei pala pohjaan, sekoittelee välillä ja lisää tilkan maitoa kerrallaan. Oon kyllä tehny sitä rasvaversioo eli ensin vähän rasvaa ja siihen jauhot ja maitoa sitten. Mutta kuitenkin hyvää....

alkupeäinen vieras
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2006 klo 23:48 Commander kirjoitti:
Samoin toimii myös pinaattikastike, eli sama kastike + pinaatti :)
Juu totta, tähänhän voi lisätä kaikenlaista oman maun mukaan esim. juustoraastetta tai vihanneksia.

Kiva kun laitatte näitä ruokavinkkejä! Itse tein vasta jauhemaksasta kastiketta jauhelihakastikkeen tapaan ja raastoin sekaan porkkanaa (pehmentää maksan voimakasta makua). Tuli lapsuus mieleen!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2006 klo 22:00 vieras kirjoitti:
Hei,

tein tänään pojalle (ja itselle kans) ihan perinteistä kaikille tuttua ja helppoa valkokastiketta (3 dl kylmää maitoa, johon sekoitetaan 2 rkl vehnäjauhoja, kiehautetaan ja keitetään koko ajan sekoittaen 5 min, mausteeksi pikkuriikkisen valkopippuria ja halutessa hitunen suolaa), lisäsin joukkoon 2 keitettyä tilsittyä kananmunaa ja tarjosin perunan ja kukkakaalin kanssa. Pikkumies söi koko lautasen tyhjäksi! Pitänee alkaa valmistaa enemmän perussoosseja :)

Tää viesti on vähän turha, sillä kastikkeen osaa taatusti kaikki tehdä, olin vain unohtanut, että meillä syötiin penskana usein tämmöstä perusmättöä. Tää vain on rasvottomampi versio...
mitä toi tarkottaa? :ashamed:

Viiho
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.10.2006 klo 22:00 vieras kirjoitti:
Hei,

Minä olen tehnyt valkokastikkeen vastavanlailla ilman rasvaa, mutta teen sen mikrossa. Ei ole pelkoa et palaa pohjaan :D

Yhteistyössä