Ruokavalion muutos ja laihdutus...auttaakohan tämä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minna"

Vieras
Jos ennen söin joka päivä pussin tai pari karkkia, pullaa tai leivoksia muutamia sekä usein sipsejä tms. Lisäksi join sokerisia limukoita/mehuja ainakin 5-7 litraa viikossa. Söin lisäksi paljon pastaa ja perunoita sekä valkoisia jauhoja monessa muodossa. Söin usein pasteijoita, munkkeja yms. ja aina kerralla ainakin 3 tai enemmän.

No nyt olen jättänyt ruokavaliostani kaikki pastat, riisit ja perunat pois. En juo enää mehuja enkä limukoita muuta kuin yhden lasillisen saunassa light limukkaa/vko. Kaikki sipsit ja pullat olen myöskin jättänyt pois. Karkkia syön päivässä 10-20g (siis muutama pieni karkki). Lisäksi olen lisännyt todella paljon kasvisten syöntiä, syön niitä vähintään sen 500g päivässä ja vettä juon 2-3 litraa päivässä. Marjoja syön myöskin paljon ja jogurtit ja rahkat syön maustamattomina ilman sokerilisäyksiä. Alkoholia en käytä.

Painoa on todella paljon joten on ainakin mistä pudottaa.

Uskotko, että tällaisilla eväillä paino putoaisi ja tulisi siis muutosta entiseen? :)

Eiköhän. Mutta satunnainen ruisleipä tai täysjyväriisi/pasta ei myöskään maata kaada. Toki jos et pysty lopettamaan syöntiä niin sitten kannattaa olla kokonaan ilman. Jo pelkästään tuon sokerimäärän pois jättäminen vaikuttaa jos ylipainoa on reilusti.

Ja lisäksi vielä vähän liikuntaa mukaan!

Kuulostaa hyvältä :) Mieti myös annoskokoa ruokaa syödessäsi. Mutu tuntumalla saattaa olla, että syöt isoja annoksia ruokaa kerrallaan (jos 3 munkkia menee kerrallaan normisti). Syö usein, jottei nälkä pääse yllättämään, vältät turhat ahmimiset tällä. 5-6 pientä ateriaa päivässä. Harkitse herkkupäivän käyttöä kerran viikossa/kahdessa, sillon voit hyvällä mielellä syödä namia ja pastaa, mutta kohtuudella :).Tsemppiä!

Uskon kyllä että tippuu. Tuo olisi mielestäni vielä parempi jos saisit jokapäiväisen karkinnapostelun (vaikka vähäinen määrä onkin) keskitettyä vain yhteen päivään viikossa jolloin vaikka söisit pikkuisen karkkipussin (sellasia ns. lastenmalleja). Itse sain vähitellen jätettyä karkit aika lailla kokonaan pois. Ei niitä tee mieli ostaakaan enää, suklaata himoitsen silloin tällöin, kerran parissa kuukaudessa.. :) Vettä tuskin tarvii ihan noin hurjasti juoda että kolmekin litraa, itsellä ainakin pitäisi koko ajan ravata vessassa.. Tosin pyrin juomaan paljon vettä ja teetä ja joskus teen itse marjoista mehua.

Mikä sulla on lähtöpaino? Olisi mukavaa jos laittaisit vaikka tänne sitten miten edistyt tuolla ruokavaliolla. Onnea uusien elämäntapojen kanssa, peukut pystyssä :)

Kiitos kaikille positiivisesta kannustuksesta :)

Painan ihan hirveästi, lähes 200kg ja olen 182cm pitkä. Riesana minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta joka ei ole edelleenkään hyvässä hoitotasapainossa joten en tiedä miten painoni putoaa ja putoaako tuon takia lainkaan :( Vaan ei auta kuin yrittää...

[QUOTE="tööt";23379246]Ne karkit kokonaan pois. Ne jarruttavat laihtumistasi. Juhli sitten vaikka viiden kilon tavoitteita - mutta yhtenä päivänä eikä tavoitteiden välissä.[/QUOTE]

Ei jarruta noin pieni määrä.
Ei kaikesta tarvitse luopua.
Mä en tue tuota juhlimisajattelua, se karkaa liian helposti käsistä. Kun kaikkea voi nauttia kohtuudella, karkinhimo ei kasva liian suureksi.

[QUOTE="tööt";23379398]Vai niin[/QUOTE]

Mitä vai niin?
Mä olen pudottanut painoa 19 kg ja puhun omasta kokemuksesta.
Mulle ei sovi mitkään lakot jossa odotetaan seuraavaa karkkipäivää.
Joillekin voi sopia mutta mä syön kaikkea, myös karkkia silloin tällöin kohtuudella ja se toimii hyvin.

Yhteistyössä