[
[/quote]
Yhtä lailla tunnettu totuus on, että alipaino, samoin kuin ylipaino, vaikeuttaa raskautumista..
[/quote]
Mitä tarkoitat, että vaikeuttaa raskautumista? ITse olen kuullut vain siitä, että paino-ongelmat sekä yli että ali vaikuttavat ovulointiin.
Itse olen hoikka, mutta ovuloinnissa ei ole ongelmaa ja painoni on kuitenkin ihan normaali. Lisäksi syön mielestäni melko terveellisesti ja monipuolisesti lihaa, kalaa, kasviksia, hedelmiä, tummaa leipää. Toki tykkään herkutella sekä hyvää ruokaa että makeaa, mutta en mitenkään ylen määrin. Karkkia voisin toki pistellä harvemminkin!
Jostain luin, että jolla kulla oli sokerit olleet epätasapainossa ja se vaikuttanut siihen, ettei raskautta kuulunut. Kun sokeritasapaino saaatiin kuntoon, niin raskautuminen onnistui.
Ajattelin itse yrittää vähentää hiilihydraattien määrää, vaikka en niitä mielestäni nytkään syö ylenmäärin. Pastaa, riisiä ja leipää toki, mutta kohtuudella ja syön pääasiassa vain monivilja- tai ruisleipää sekä tummaa riisiä. Pasta on herkkuruokaani, mutta yritän nyt sitäkin säännöstellä. En tiedä onnistuuko, mutta ainakin yritän jättää karkkien napostelun pois.