ruokavalio ja korvatulehdus, kokemuksia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Essa

Vieras
onko jollakulla kokemusta ruokavalion vaikutuksesta korvatulehduksiiin? Meillä syödään niin paljon antibiootteja että voisin kokeilla muutakin, vaikkein oikein tiedä uskonko itsekään siihen, voiko esim luomusta olla apua.. Ehkäisyssä siis apua ruokavaliosta, tulehdukseen syödään kyllä lääkkeet..

Ei se nyt ihan noin päin mene. Korvatulehduksia voidaan ennalta ehkäistä ruokavaliolla (tai siis näin epäillään ja asiaa tutkitaan), mutta ei ruokavaliolla voi parantaa korvatulehdusta, vaan jos tulehdus jo on niin siihen tarvitaan lääke.

jätä maito ruokajuomana ja kaura pois. Meillä auttoi nuo sekä aloitettiin syömään homeopaattisia korvatulehduksen esto lääkkeitä. On ollut kahden korvatulehduskierteisen lapsen korvat kunnossa jo helmikuusta lähtien. Eikä olla oltu muutenkaan kipeitä.

Hmm,
Nimenomaan reloja ollaan syöty aina, jopa raskausaikana. Mitä ovat ne oikeat? d vitamiinia syödään myös purkista, se suositusmäärä. Miten omegat? Olen tosi arka antamaan luontaistuotteita jos en tiedä tutkituiksi.

Joku ehdotti ettei maitoa ruokajuomana, miten silloin kalsium?

Essa

Kyllä mä olen muutaman ent. allergisen lapsen äitinä sitä mieltä että iho-oireilla ja limakalvoilla reagoiva lapsi on herkempi korvatulehduksille.
Meillä 3.ja 4. lapsi sai aina ihon lehahdettua myös korvatulehduksen. Korvatulehduksia ei ole sen koommin ollut kun maito vaihdettiin oikeaksi ja toisen kohdalla saatiin selvitettyä kaikki allergiaa aiheuttavat ruoka-aineet. Nykyään molemmat syövät ihan kaikkea, eikä allergioista ole tietoakaan. Molemmat olivat allergisia 2-3 vuotiaiksi.

Paranee särkylääkkeellä eli älä syö antibioottia.

Jos on usein, niin vältä maitoa. Se kerää limaa.

Korvatulehdusta sairastavilla lapsilla on usein piilevä D-vitamiinin puute, ilmenee turkkilaisten lastenlääkäreiden tekemästä tutkimuksesta. Suomalainen D-vitamiinin saantisuositus on liian pieni, ja sen noudattaminen on omiaan lisäämään lasten, nuorten ja aikuisten turhia sairastumisia. Lastentautiopin dosentti Outi Mäkitie vaatii suosituksen palauttamista arkkiatri Arvo Ylpön ohjeen mukaisesti 100 mikrogrammaan (µg) päivässä.

Lasten korvatulehdukset ja D-vitamiini - Terveysuutiset - Tohtori Tolonen

Ei kokemusta tulehduksista, mutta ksylitoli käyttöön. Sellaisia pastillia jossa ksylitolin osuus yli 80%. Lukekaa netistä ksylitolin hyödyllisyydestä korvatulehduksessa. En tiedä olisiko meillä ksylitoli estänytkin korvatulehdukset, koska olemme niiltä välttyneet. Lapset puolivuotiaasta alkaen syömään ksylitolia. Ensin koivusokerin muodossa ja sitten pastilleina joissa pitoisuus 95%.

D-vitamiinit sopivalla annostuksella ja omegat kuntoon. Maitohappobakteeri tuotteita löytyy monenlaisia, perheessämme käytetään jo viidettä vuotta bioteekin probioottiplussaa päivittäin. Pienten lasten korvat pitää suojata vedolta sopivalla myssyllä.

Minulla oli vuosia pseudomonas aeruginosa vaivana. Tulehdutti korvakäytävät. Antibiootit pahentivat asiaa, koska pöpö mutatoitu ja tuli resistentiksi lähes kaikille antibiooteille. Gentianavioletti toimi vielä ihan hyvin, samoin vetyperoksidiliuos. Ceridal-rasvausta unohtamatta (korvakäytävän pitää olla aina rasvainen). Ruokavaliosta löysin sellaisen yhteyden, että kun vähensin hiilareita, loppuivat korvatulehduksetkin! Ainoa järkevä syy on ilmeisesti se, että fruktoosi kuluttaa fosfaatteja kehosta ja jollain tapaa tämä kyseinen pöpö villiittyy jos fosfaattien määrä on alhainen. Toisaalta taas possun/kananlihassa on paljon fosfaatteja (siirretään rehujen avulla) joita vähähiilarisella dieetillä tulee syötyä paljon. Pöpön kannalta siis fosfaattien saanti oli pahasta, mutta en sitten tiedä muun kehon osalta tuosta fosfaattikuormasta. Lääkkeetön ja terve olen ollut vuosikausia.

Ceridal-rasvausta unohtamatta (korvakäytävän pitää olla aina rasvainen).

Huomion arvoista tuo öljyn käyttö.
Meillä lapsilla korvakäytävät öljytään parilla tipalla ceradilia. Puhdistetaan korvakäytävän suulta kaivamatta itse korvakäytävää. Heillä ilman öljyämistä tukkeutuu korvakäytävä kuivuuden vuoksi. Tätä suositteli myös meille lastenlääkäri vuosia sitten.