Ruokasuosituksista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja halutaan tietoa !!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

halutaan tietoa !!!

Vieras
Onko kenelläkään tietoa miten monesti SAA antaa lihaa ja kanaa viikossa ??Onko tämmöistä suositusta olemassa?

Mitä mieltä olette jos antaa 6 kk ikäiselle vaihtelevasti pari liha ja pari kana ja loput kasvisaterioita viikossa? + toinen ruoka hedelmää tai marjasosetta.

Kuinka itse toimitte?

Kiitän etukäteen :) !!!

En osaa sanoa suosituksista, itse annan lounaaksi lihakasvissosetta ja välipalaksi hedelmäsosetta ja päivälliseksi kasvissosetta sekä aamuin illoin puurot... Ja rintamaitoa joka väliin...

Kai sinä voit itse päättää miten liha syötät!?

mulle ainakin kehotettiin neuvolassa että ainakin 1 kerta päivässä liha soseita siinä on rasvat ja muut vitamiinit jota ei kuulemma muualta saa, ja kasvavassa iässä ei suositella kasvisruokavaliota,,
kalalla on suositus 3kertaa viikossa.

..Olisi varmaan pitänyt mainita että ALOITELLAAN vasta lihan syöntiä,nyt on toinen viikko menossa..

Ei kai sitä heti alkuun anneta joka päivä,vaan aloitellaan varovasti.. ???

Syötiin siis viime viikko varovasti possua ja nyt on kanaa maisteltu..Kalan aloitan sitten vasta myöhemmin.

Kun masu sitten tottuu,niin ruvetaan syömään päivittäin..

Vai oletteko te ruvenneet antamaan heti alkuun joka päivä...?

Juu juu,itsehän minä se päätän (!!)..
Onkai täällä tyhmempiäkin asioita kyselty...............

Me aloitettiin lihalla heti päivittäin, mutta pieninä annoksina. Toinen sose oli liha ja toinen kasvis. Muistaakseni neuvolatäti neuvoi että teelusikallinen päivässä, alkuun annoin sitäkin vähemmän.

Ei kai se ole syöttöKERROISTA kiinni vaan siitä miten paljon lapsi syö? Joku maistaa vaan pikku lusikallisen jotain kaupan sosetta, joku toinen vetäisee kipollisen itsetehtyä paljon lihaa sisältävää sosetta... Siis oleellistahan on syödyn lihan MÄÄRÄ, ei se miten monta kertaa sitä tarjotaan :-)
Joten itse tiedät parhaiten paljonko lapsi syö, ja muiden, esim. neuvolantädin, on aika vaikea alkaa sanomaan mitään ateriamääriä eikä luonnollisesti edes voi olla olla olemassa mitään ""virallisia suosituksia"" tollaisesta asiasta.

Minä annoin lihasosetta ihan päivittäin heti kun lihan antamisen aloitin, koska niin neuvolassa kehoitettiin. Semmoinen rajoitus kuitenkin siinä oli että yhdellä aterialla teelusikan verran lihaa. Itse tein niin että keitin naudanlihaa, soseutin sen ja pakastin jääpalarasiassa. Sieltä sitten otin aina yhden palasen per ateria. Niin ja toinen lämmin ateria oli alussa kasvisateria, joskus 8 kk:n iässä kumpikin ateria lihaa/kanaa/kalaa. Joskus satunnaisesti tarjoan toisen aterian ihan pelkkää kasvista, tyttö nyt 1-vuotias.

Yhteistyössä