Ruokaremontti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Soluttautuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Soluttautuja

Aktiivinen jäsen
19.01.2007
8 058
1
36
Meidän perhessä alkaa nyt ruokaremontti ja vinkkejä kaipaan. Eli syödään nytkin muuten ihan terveellisesti, mutta kasvisten osuutta pitäisi lisätä reilusti :ashamed: Halpoja, helppoja ja nopeita ideoita siis kehiin kiitos :flower:

Mä olin viikonloppuna messuilla, jossa ei liharuokaa ollut tarjollakaan. Ja voi että oli vegaaniruoka hyvää :p Joten päätin ruveta taas olemaan ilman lihaa, kokkailen junnulle omat pöperöt. Olen parina päivänä kahlannut läpi kasviskeittokirjojani ideoita saadakseni. Mutta nyt mun on pakko tehdä töitäkin välillä, palaan tähän asiaan myöhemmin iltapäivällä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mä olin viikonloppuna messuilla, jossa ei liharuokaa ollut tarjollakaan. Ja voi että oli vegaaniruoka hyvää :p Joten päätin ruveta taas olemaan ilman lihaa, kokkailen junnulle omat pöperöt. Olen parina päivänä kahlannut läpi kasviskeittokirjojani ideoita saadakseni. Mutta nyt mun on pakko tehdä töitäkin välillä, palaan tähän asiaan myöhemmin iltapäivällä.

Kiitos jo etukäteen :p :flower:

http://www.kasviskasari.net/ musta tuolla on ollut hyviä reseptejä.

Talvella tulee käytettyä paljon pakasteena kasviksia, esim. paprika on sillai halvempaa. Juurekset on yleensä aina suht edullisia ja ne on yleensä kotimaisiakin. Soijarouheella voit korvata proteiinin tarpeen, ja kuivatut tai tölkkipavut on mitä monipuolisin lisä ruokaan kuin ruokaan. Melkein minkä tahansa perusruoan voit muuttaa kasvisruoaksi soijarouheella ja hitusella mielikuvitusta =)

Yhteistyössä