Ruokaohjeita ja ideoita PEKONISTA kiitos :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja bacon
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

bacon

Vieras
Eikä tarvii tulla sanomaan, että heitä roskiin :saint:
Eikä tarvi tulla sanomaan että kvg :saint:

Eli linkittäkää ja vinkittäkää ohjeita mihin te pekonia käytätte tai käyttäisitte? =)

Itse yleensä syön paistettuna sellaisenaan tai teen pastan, mutta jos tulisi jotain uusia hyväksi havaittuja ohjeita niin olis kiva =)

Sieni-pekoni -piiras (sieniä, pekonia, sipulia, valkosipulia, kermaa, kananmuna-pari, juustoraastetta)

Pekoniherkkusienet (sienet täytetään sienellä, juustolla, mausteita ja ympärille kääritään pekoni)

Itse kerran tein oman sovelluksen kun piti saada käytettyä pekonit pois sienirisotosta. Eli risottoon riisiä, jauhelihaa, sieniä, sipulia ja pekonia. Mausteina ihan mustapippuria ja suolaa sekä tottakai loraus kermaa. Oli muuten myös isännän mieleen. Sieninä oli suppiksia, mutta eiköhän muutkin käy

Mä teen pekonista aina välillä simppelin lisukkeen: lämpimän papu-pekonisalaatin. Nopea, helppo ja maistuva. Eli leikkaa pekonit saksilla poikittain n. cm:n suikaleiksi ja paista pannulla omassa rasvassa. Kun pekoninpalaset ovat rapsakoita, lisää pannulle jäisiä pakastepapuja suhteessa 1pkt pekonia ja 1pussi pakastepapuja. Sulata pavut pekonien joukossa pannulla ja nauti. Tarvittaessa voit lisätä ripauksen suolaa. Sopii hyvin mm. kanan ja riistan lisukkeeksi.

Pekoni sopii hyvänä lisänä ruokaan ku ruokaan, tuo makua. Itsessään pekoni voi olla aika tylsä. Esimerkiksi TERÄSMIES (tosi kevyt :D ) Jauhelihaa, pekonia, makaronia, sipulia, kinkkusulatejuustoa ja paprikaa. Tosi hyvä- tosi miehen kokonaisuus :P ei kevyttä kyl, mutta kuka sitä pekoniruoasta odottikaan.

Pekonia voi lisätä mihin vaan, voit vaikka tehdä peruslihamurekkeen minkä ympäröit pekonilla- kokeiltu on ja tosi hyvä vaihtoehto :)

voit myös ympäröidä herkkusienet pekonilla ja käännellä pannulla / grillissä kypsäksi. Sienen sisään jotain mieluista juustoa esim. aurajuustoa ja tuorejuustoa.

Vaaleaa leipää kevyesti paahdettuna (itse käytän pehtoorin viipaleita), majoneesia, salaatinlehtiä, tomaattia, punasipulia, 3siivua pekonia ja päälle leipä johon sivelty pekonia. Extra hyvää, vaikka vähentääkin muutaman kuukauden eliniästä.. :D

Pun paprika, sipuli, paketti pekonia, puoli pkt koskenlaskijaa, vettä, suolaa ja pippuria. Paista silputtu pekoni, paprika ja sipuli, lisää vettä ja kun vesi kiehuu niin juusto. Mausta ja syö spagetin kanssa. Ja muista imeyttää liemet lautaselta vaaleaan leipään. Nami!

Kana-pekoni-pasta.

Keitä simpukkapasta. Kypsennä kanasuikaleet ja sipuli pannulla, samoin pilkottu pekoni. Lisää kermaa ja mausteita ja keitä kastike kokoon. Sekoita kaikki yhdeksi sörsselöksi.

Tosi hyvää.

Pekoni-kasviskeitto

Perunaa, maissia, herneitä, parsakaalia, pekoninrasvassa kuullotettua sipulia. Liemeen vettä, maitoa, suurustetaan vehnäjauholla. Mausteeksi rouhittua mustapippuria ja suolaa. Päälle rapsakaksi paistetut pekoninpalat.

Yhteistyössä