Ruokamyrkytys?! Normaaliako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ---
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

---

Vieras
Sain pikaruokapaikasta mahdollisesti ruokamyrkytyksen. Oireet alkoivat lähes saman tien ruuan syötyäni ja muuten syömme koko perhe samaa ruokaa eikä kellään muulla ole ollut oireita. Ensin vain närästi hieman, tunnissa kuitenkin koveni kamaliksi vatsakrampeiksi joka toi itkun silmään ja missään asennossa ei ollut hyvä. Koitin juoda maitoa ja vettä ja otin gaviskonia ja rennietä, mutta silti polttava kipu oli ihan mahdoton, tuntui kuin vatsalaukku syöpyisi selästä ulos. Parissa tunnissa alkoi pahoinvointi ja ripuli, oksensin vatsan tyhjäksi ja siitä kipu alkoi pikkuhiljaa hellittää n.10h ruuan syömisestä. Vatsaa ei enää polta enkä ole pahoinvoiva, mutta vatsa on kosketusarka(!?) ja sattuu liikkuessa. Ei vatsalihasten kohdalta, vaan tuolta ihan rintalastan alta. Ruokailun jälkeen on kipeämpi. Onko tämä nyt enää normaalia? Kuitenkin tapauksesta on jo 3 päivää.

Ruokamyrkytyksestä tuskin on kyse jos koko perhe on syönyt samaa ruokaa ja yleensäkään ruokamyrkytyksen oireet eivät ala saman tien. Tietysti jos olisit ollut järkevä olisit soittanut kys. ravintolaan ja kertonut että voisiko kyseessä olla myrkytys, he ehkä olisivat osanneet sanoa jos joku muukin asiakas olisi soittanut samaisesta vaivasta. Mutta nyt se on liian myöhäistä ja tuskin koskaan saat tietää oliko myrkytys vai ei, mutta luulen vahvasti että kyseessä ei ollut myrkytys.

Kaikesta päätellen meinaat että täältä mammapalstalta saat paremman diagnoosin kuin esimerikiksi lääkäriltä :-)

[QUOTE="Napanöyhtä";22689314]Ruokamyrkytyksestä tuskin on kyse jos koko perhe on syönyt samaa ruokaa ja yleensäkään ruokamyrkytyksen oireet eivät ala saman tien. Tietysti jos olisit ollut järkevä olisit soittanut kys. ravintolaan ja kertonut että voisiko kyseessä olla myrkytys, he ehkä olisivat osanneet sanoa jos joku muukin asiakas olisi soittanut samaisesta vaivasta. Mutta nyt se on liian myöhäistä ja tuskin koskaan saat tietää oliko myrkytys vai ei, mutta luulen vahvasti että kyseessä ei ollut myrkytys.

Kaikesta päätellen meinaat että täältä mammapalstalta saat paremman diagnoosin kuin esimerikiksi lääkäriltä :-)[/QUOTE]

Siis koko perhe söi muuten samaa ruokaa, mutta tuolta pikaruokapaikasta söin vain minä. Olin edeltävän viikon ollut kotona, mutta sinä päivänä kävin lastentarvikeliikkeessä kaupungissa ja pysäsin tuohon pikaruokapaikkaan, muu perhe söo kotona. En todella olisi päässyt lääkäriin oireiden ollessa päällä ellei sitten ambuöanssilla, mielessä kävi kyllä tilaaminen. Ja oireiden loputtua ei enää tullut lähdettyä kun tilanne helpotti kuitenkin huomattavasti.

Voiko kyse olla sappivaivoista, vaikka ikinä ennen ei ole vastaavaa ollut? Vaikka olen syönyt rasvaistakin ruokaa? Nyt oli kyllä myös mausteista ja tulista se pikaruoka..

Yhteistyössä