RUOKAMENOA 183.55. Aika vähän mielesäni,kun kuusipussia saatiin

kalliilta kuulostaa
Siis eihän tossa ole oikein mitään. Tietty kaikkea on paljon, mutta mitään kallista ja hintaa selittävää, kuten lihoja tai juustoja, tuossa ei ole. Teillä ei vissiin oikein mietitä mitä teillä kaupasta ostetaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kalliilta kuulostaa:
Siis eihän tossa ole oikein mitään. Tietty kaikkea on paljon, mutta mitään kallista ja hintaa selittävää, kuten lihoja tai juustoja, tuossa ei ole. Teillä ei vissiin oikein mietitä mitä teillä kaupasta ostetaan.
olihan siellä juustoa, edamjuustoa
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mä pystyisin halutessani säästämään tosta listasta vielä monta kymppiä,jos olisin yhtä köyhä kuin sinä.
ei sitä aina jaksa miettiä hintojakaan. Puikulapotut on kalliimpia,mutta onhan ne maukkaampiakin.
mitäs sitä hintoja miettimään kun rahat tulee sossusta. just viikko (?) sitten valitit kun ei ole rahaa pitää tytön rippijuhlia kesällä kun ei voi säästää mistään..
katos kun toiset tuhlaa heti kaiken ja sit valittaa
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja maisihiiri:
siis tossahan on ihan hirveesti kaikkee ihan ylimäärästä ja kaikkee herkkuu... esim. jos leipoisit pullan itse niin yhden pitkon hinnalla teet jo monta pitkoa...
ja käyhä ei saa koskaan herkutella vai?
sä valitat täällä ettei sulla ole rahaa pitää tytön rippijuhlia ja mistään ei voi säästää ja ostat sitten kaikkea herkkuja. voisit vähän laittaa asioita tärkeysjärjestykseen. ja mitä v*tun hyötyä on syödä kevytleikkeleitä jos mättää kuitenkin pullaa, pizzaa ja muuta. eikö teillä pitänyt olla terveellinen ruokavalio??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nöpö-Jalmari:
Nää sun listas on jotenki niin turhia.. Menee niin lipan alta aina..Jos oikeesti olis vähävarainen eikä oikeesti olisi ylimääräistä rahaa niin ei varmasti ostelisi tuollalailla kun sinä..

Nikotiinipurkkaan sait varmaan menemään rahat jolla olis pärjänny viikon..
on se kumma, jos ihmiset polta, siitä ei valiteta. Muta kun mies lopettaa tupakoinnin sairauden takaieikä pysty siihen ilman purkkaa niin siitä nostetaan haloo.
 
jos on aina tiukkaa ja rahat vähissä, niin silloin kun sitä rahaa tulee, niin kyllä mä ymmärrän että on todella terapeuttista käydä kaupassa edes sen yhden kerran kuussa jolloin ei tarvi miettiä hintoja tai sitä mitä ostaa.
muuhun kantaa ottamatta.
 
maissihiiri
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Nöpö-Jalmari:
Nää sun listas on jotenki niin turhia.. Menee niin lipan alta aina..Jos oikeesti olis vähävarainen eikä oikeesti olisi ylimääräistä rahaa niin ei varmasti ostelisi tuollalailla kun sinä..

Nikotiinipurkkaan sait varmaan menemään rahat jolla olis pärjänny viikon..
on se kumma, jos ihmiset polta, siitä ei valiteta. Muta kun mies lopettaa tupakoinnin sairauden takaieikä pysty siihen ilman purkkaa niin siitä nostetaan haloo.
Juu tossa oon ap:n kanssa samaa mieltä että naurettavaa kitistä nikotiinipurkasta. Te jotka ette oo polttanut ette tiedä millasta on lopettaa. Ja kyllähän se purkka tulee pidemmän päälle halvemmaksi kuin tupakointi.

 
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Huh huh. Meidän nelihenkinen perhe käyttää kuussa ruokaan ja pesuaineisiin/papereihin 200 euroa. Tiedän, että teillä isompi perhe, ap, mutta kuitenkin!
meillä on kans 4henkinen perhe ja menoo kuussa joku 500 reilu ruokakauppoihin :ashamed:
ollaan vissii herkkuperseitä :p
 
Mie tein viikon ruoka ostoksen kolmelle hengelle, maksoi 41.90.
- 2pkt maksapihvejä
- 2pkt hk sinistä
-2pkt kalapuikkoja
-1kg porkkanoita
-400g possunsuikaleita
-400g jauhelihaa
-4kpl broilerin filepihviä
-kananmunarasia
-mannaryynejä
-kahvipaketti
-kiinankaali
-keräkaali
-5 banaania
-rasia viinirypäleitä
-4prk jugurttia
-3kpl 1½l kevytmaitoa
-1prk rasvatonta piimää
-2pkt ruispaloja
 
Musta ois kivaa jos noin voisin ostella sossun rahoilla :/ Ite olen nyt työttömänä, hakemuksia joka puolella tosin, työkkäri ei ole tehnyt lausuntoa eli sieltä en saa eikä toimeentulotukihakemuksia kuulemma käsitellä vielä piiiitkään aikaan, kun on niin paljon jonoa että meidän on melkein siellä hännillä. Lapsilisä menee lapsen isälle, sinänsä tällä hetkellä kai oikein kun lapsi on nyt siellä, mulla ei nimittäin ole edes rahaa ruokaan.

Joulukuun tt-tuesta maksettiin joulu- JA tammikuun vuokra valmiiksi ja tähän asti ollaan pärjätty mutta nyt kusessa. 3 euroa ja sillä pitäisi pärjätä ties kuinka kauan - ainakin 2 viikkoa.

Että eipä niitä pahemmin ainakaan palkita jotka yrittää töitä saada ja sitä kautta päästä jaloilleen. Anteeksi, en tarkoita mitenkään arvostella kenenkään ostoksia mutta tulee todella kurja olo että joku ostelee toimeentulotuella (? ) CD-levyjä ym, kun itse ei saa enää edes maitopurkkia...
 
just joo
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Huh huh. Meidän nelihenkinen perhe käyttää kuussa ruokaan ja pesuaineisiin/papereihin 200 euroa. Tiedän, että teillä isompi perhe, ap, mutta kuitenkin!
meillä on kans 4henkinen perhe ja menoo kuussa joku 500 reilu ruokakauppoihin :ashamed:
ollaan vissii herkkuperseitä :p
Kyllä meilläkin herkutellaan, mutta meidän herkut ovat esim. itsetehtyjä kiisseleitä, letut, tuoretta sämpylää jne. Ei kalliita herkkuja. Tulot eivät ole kummoiset, mutta on päästy matkustamaan ja on voitu ostaa esim. arvotaidetta, kun säästetään ruoassa. Eikä se säästämine tarkoita ainakaan meillä kehnompaa ruokaa. Terveellistä ja hyvää ruokaa, monipuolisista raaka-aineksista.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja Nöpö-Jalmari:
Nää sun listas on jotenki niin turhia.. Menee niin lipan alta aina..Jos oikeesti olis vähävarainen eikä oikeesti olisi ylimääräistä rahaa niin ei varmasti ostelisi tuollalailla kun sinä..

Nikotiinipurkkaan sait varmaan menemään rahat jolla olis pärjänny viikon..
on se kumma, jos ihmiset polta, siitä ei valiteta. Muta kun mies lopettaa tupakoinnin sairauden takaieikä pysty siihen ilman purkkaa niin siitä nostetaan haloo.
Sun mieshän on lopettanut tupakointia jo vaikka kuinka kauan, eikö pitäisi alkaa vierottautumaan purkastakin jo?
 
äippis
no mun mielestä ei ollu vähän ja mullekin tuli mieleen, kun tosiaan valitit ettet saa säästöön mitään niitä rippijuhlia varten, ja tossakin ostosreissussa oisit voinu säästää jo ainakin niiden cd levyjen hinnan..alku se ois ollu sekin
 
vieras
Multa meni kauppaan viimeksi yli sata euroa, enkä kantanut autoon kuin kaksi ja puoli pussillista ruokaa.
Halpa reissu aplla! Mä en pääse prismaan, sieltä sais halvemmalla, kuin käpykylän salesta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MasennusOnTäyttäTotta:
Musta ois kivaa jos noin voisin ostella sossun rahoilla :/ Ite olen nyt työttömänä, hakemuksia joka puolella tosin, työkkäri ei ole tehnyt lausuntoa eli sieltä en saa eikä toimeentulotukihakemuksia kuulemma käsitellä vielä piiiitkään aikaan, kun on niin paljon jonoa että meidän on melkein siellä hännillä. Lapsilisä menee lapsen isälle, sinänsä tällä hetkellä kai oikein kun lapsi on nyt siellä, mulla ei nimittäin ole edes rahaa ruokaan.

Joulukuun tt-tuesta maksettiin joulu- JA tammikuun vuokra valmiiksi ja tähän asti ollaan pärjätty mutta nyt kusessa. 3 euroa ja sillä pitäisi pärjätä ties kuinka kauan - ainakin 2 viikkoa.

Että eipä niitä pahemmin ainakaan palkita jotka yrittää töitä saada ja sitä kautta päästä jaloilleen. Anteeksi, en tarkoita mitenkään arvostella kenenkään ostoksia mutta tulee todella kurja olo että joku ostelee toimeentulotuella (? ) CD-levyjä ym, kun itse ei saa enää edes maitopurkkia...
WHAT?
Meille on kyllä tullut´tänään miehen ansiosidonnaiset päivärahat, joten sillä saa ostaa mitä haluaa, vaikka pieniä kiviä jos haluaa......

 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja äippis:
no mun mielestä ei ollu vähän ja mullekin tuli mieleen, kun tosiaan valitit ettet saa säästöön mitään niitä rippijuhlia varten, ja tossakin ostosreissussa oisit voinu säästää jo ainakin niiden cd levyjen hinnan..alku se ois ollu sekin
+ karkit ja pullat ja pizzat.
 
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
jos on aina tiukkaa ja rahat vähissä, niin silloin kun sitä rahaa tulee, niin kyllä mä ymmärrän että on todella terapeuttista käydä kaupassa edes sen yhden kerran kuussa jolloin ei tarvi miettiä hintoja tai sitä mitä ostaa.
muuhun kantaa ottamatta.
Tämä on kyllä välillä totta. Olihan tuossa ap:n listassa aika paljon kuitenkin ihan lihojakin eikä pelkästään puolivalmiita tuotteita niin selittävät kyllä osaltaan hintaa. Meillä leivotaan leivät ja pullat ja kaikki mitä pystytään itse eikä ostella keksejä, karkkeja ja vanukkaita niin säästetään tosi paljon. Elellään itsekin tosi pienissä rahoissa, mutta ikinä ei ole tarvinut olla nälässä. Välillä tosin tulee kaupassa tunne, että olispa kerrankin sellanen päivä, että vois ostaa kaupasta mitä haluais eikä aina sitä halvinta vaihtoehtoa ja kauheaa etukäteissuunnittelua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
[

WHAT?
Meille on kyllä tullut´tänään miehen ansiosidonnaiset päivärahat, joten sillä saa ostaa mitä haluaa, vaikka pieniä kiviä jos haluaa......
No saat tietty ostaa vaikka i sojakin kiviä, mutta kukaan ei pakota sua ostamaan, oma valinta, miksi valitat? Ilmaiseksiko nuo ruuat olisi pitänyt saada?
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
Alkuperäinen kirjoittaja just joo:
Huh huh. Meidän nelihenkinen perhe käyttää kuussa ruokaan ja pesuaineisiin/papereihin 200 euroa. Tiedän, että teillä isompi perhe, ap, mutta kuitenkin!
meillä on kans 4henkinen perhe ja menoo kuussa joku 500 reilu ruokakauppoihin :ashamed:
ollaan vissii herkkuperseitä :p
Ja me ollaan sitten varmaan jo ihan tuhlareita. Päivittäistavararoihin ja ruokaan uppoa kuukaudessa 600-800euroa, yleensä lähemmäs sitä 800e.... Ja meillä kaksi lasta 3v ja 1,5v joita isi hoitaa kotona (eli kolme hlö syö päivittäin kotona kaikki ruuat)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellalettas:
Alkuperäinen kirjoittaja MasennusOnTäyttäTotta:
Musta ois kivaa jos noin voisin ostella sossun rahoilla :/ Ite olen nyt työttömänä, hakemuksia joka puolella tosin, työkkäri ei ole tehnyt lausuntoa eli sieltä en saa eikä toimeentulotukihakemuksia kuulemma käsitellä vielä piiiitkään aikaan, kun on niin paljon jonoa että meidän on melkein siellä hännillä. Lapsilisä menee lapsen isälle, sinänsä tällä hetkellä kai oikein kun lapsi on nyt siellä, mulla ei nimittäin ole edes rahaa ruokaan.

Joulukuun tt-tuesta maksettiin joulu- JA tammikuun vuokra valmiiksi ja tähän asti ollaan pärjätty mutta nyt kusessa. 3 euroa ja sillä pitäisi pärjätä ties kuinka kauan - ainakin 2 viikkoa.

Että eipä niitä pahemmin ainakaan palkita jotka yrittää töitä saada ja sitä kautta päästä jaloilleen. Anteeksi, en tarkoita mitenkään arvostella kenenkään ostoksia mutta tulee todella kurja olo että joku ostelee toimeentulotuella (? ) CD-levyjä ym, kun itse ei saa enää edes maitopurkkia...
WHAT?
Meille on kyllä tullut´tänään miehen ansiosidonnaiset päivärahat, joten sillä saa ostaa mitä haluaa, vaikka pieniä kiviä jos haluaa......
Siksi se kysymysmerkki, oon saanut sen käsityksen että tt-tuesta kyse, en ole kauaa seurannut tosin :ashamed:
En siis tarkoita millään pahalla, tietenkään! Onneksi ei ole muita tässä tilanteessa, en tätä toivoisi kenellekään.
 

Yhteistyössä