ruokakysymystä pukkaa...

mul on paketti kanaa (maustamattomia suikaleita) jääkaapissa ja mun piti tehdä niin et paistan kanat ja pekonit ja laitan jonkun lisukkeen kans uunivuokaan ja kermaa perään,mut nyt en tiedäkään et miten sen tekisin kun riisi on tosi kortilla :/ perunaa ja makaronia löytyy..

antakaas joku laatikko-ohje :p
niin ja kannattasko antaa makaronin/perunan kypsyä siel vuuassa vai kypsentää erikseen...? :ashamed: laittakaa ohje rautalangasta vääntäen :xmas:

Ööh, mites olis tällanen, että viipaloit ne pottuset, ruskistat kanat ja pekonit pannulla, (sipulia mukaan jos on, valkosipulia jos tykkäät) lisäät joukkoon kerman, maustat oman maun mukaan, ladot sitten vuokaan vuorotellen pottusia ja sitä kanasoosia. Sitten uuniin, oisko 200 astetta ja tunnin verran ehkä. Kun on kypsää.

ku just oli kanakastiketta viikonloppuna ja multa pyydettiin jotai laatikkoo... :) jos heittäs keitetyt makaronit ja paistetut kanat&pekonit vuokaan ja kermaa ja kasvislientä perään? tai en mä tiedä :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:
ku just oli kanakastiketta viikonloppuna ja multa pyydettiin jotai laatikkoo... :) jos heittäs keitetyt makaronit ja paistetut kanat&pekonit vuokaan ja kermaa ja kasvislientä perään? tai en mä tiedä :ashamed:
Kuulostaa hyvältä! :p

Vaikka makaan flunssas täällä petin pohjalla....ni tuli nälkä....

Salama McQueen
Keita makaronia, paisko vuokaan ja siihen päälle kana-pekoni-sipulikastike, ruokakermaa siis nesteeksi (ja maitoa/vettä +kanaliemikuutio), mausta hyvin ja juustoa halutessasi päälle ja uuniin n. 30 min, 200 astetta.

mä jotenkin vierastan kana-peruna-yhdistelmää :ashamed:
oon kyllä syönyt niitä yhdessä,esim.mun vanhemmat ei syö juuri koskaan makaronia/riisiä vaan niillä on lähes kaiken kanssa aina perunaa ja jotenki tykkään enemmän pastan/makaronin/riisin kanssa.
makukysymyksiä tosiaan =)
laitan kohta sörsselin uuniin,katsotaan mitä siitä tulee ;)

oon kyllä syönyt niitä yhdessä,esim.mun vanhemmat ei syö juuri koskaan makaronia/riisiä vaan niillä on lähes kaiken kanssa aina perunaa ja jotenki tykkään enemmän pastan/makaronin/riisin kanssa.
No jos et sä tykkää perunoista ja kanasta yhdessä, niin miksi sitten edes mainitsit, että sulla niitä on, jos et aio niitä kuitenkaan käyttää?

Alkuperäinen kirjoittaja Arkadian Ulla:
No jos et sä tykkää perunoista ja kanasta yhdessä, niin miksi sitten edes mainitsit, että sulla niitä on, jos et aio niitä kuitenkaan käyttää?
kokeilin mitä ohjeita sais jos vaik olis joku erilaisempi perunaohje kun muusia ja kastiketta tms,mut kuitenki sit käytin makaronia. ei kai tästä nyt suurta harmia ollu...? :eek: :ashamed:

Yhteistyössä