ruokakysely

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietinpä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietinpä vaan

Vieras
Lisäättekö lastenne ruokaan suolaa ja minkä ikäisten.Meillä tyttö 1,1v ja valmistan hänelle täysin suolatonta ruokaa.
Annatteko valmis vai kaupan ruokaa?Itse, sekä että.
Kuinka paljon lapsenne syö kerralla.Esim.yhen ison valmis´purkin syö meen neiti.
Annatteko lapsillenne mehuja(trip,mehukatti,grandi)Itse en anna ja ärsyttää kun mummi aina kyselee et jokos tytölle saa antaa trippiä.
Mites muuten makeat paljonko lapsenne syö esim pullaa tms?Meen neiti joskus kahvipöydässä saa pieniä paloja.Karkkia ei lainkaan.
Kuinka hyvin lapsenne pureskelee ruokaa..Meen neiti ei kunnol pureskele ja aina nirhaan hänelle leivästä ja hedelmistä pienen pieniä paloja kun pelkään et tukehtuu.Pitäs varmaan vaa antaa leipä käteen et oppisi sitä syömään,mutku en oikee uskalla.Mites muilla nää syöntijutut?
Muuten meen neiti syö hyvin aamu ja ilitapuuron isot lautaset.2lämmintä ruokaa ja välipalan.

Meillä laitetaan ripaus suolaa, omatekoista ja kaupan purkkeja annetaan, päivällisellä syö vain puoli purkkia, iltarualla koko purkillisen. Lämmintä mehua olen pari kertaa antanut ulkoilun aikana, mutta vesi ja maito juomina muuten.

Pullaa saa enintään kerran viikossa suupalallisen, jäätelöä samoin. Karkkia ei aiota antaa kyllä aikoihin. Hyvin haukkaa jo leivästä palasen ja pureskelee, omenaakin syö, aluksi oli aina "tukehtua" omenaan, mutta äkkiä oppi syömään.

Meillä tyttö 1,2v.En lisää suolaa ruokaan.Meillä syödään purkkiruokaa ja itse tehtyä.Tyttö syö melkein aina yhden ison purkinItse tehtyä ruokaa saattaa syödä enemmänkin.Meillä neiti saa juoda mehuja.Pullaa ja keksejä ei saa kovin usein, silloin tällöin.Karkkia haluaa silloin kun äiti ja isi syö.
Tyttö pureskelee ruokaa aika hyvin.Syö esim.porkkanaa, omenaa ja leipää itse.Meillä syödään aamupuuro,2lämmintä ateriaa,välipala,iltapuuro +velli tai maito nukkumaan mennessä.Ja maitoa aterioiden välissä.Ruokajuomana joko maito tai vesi.

Meidän neiti nyt 1v 2kk. Ollut tähän asti todella hienokurkku, mikään rosoinen ruoka ei kelvannut. Silkkisiä soseita vain.
Nyt ykskaks oppi pureskelemaan ja syö leivät, banaanit, omenat ym hyvin itse. Porkkaa en kokonaisena raakana ole vielä antanut.
Syö sekä purkkeja että itsetehtyä. Kokonainen purkki menee aamupäivällä. Itsetehty samaa ruokaa kuin muulla perheellä (tosin pippuri, valkosipuli ym lisätään äidin ja isän lautaselle, ei kattilaan). Suolaa käytän normaalistikin suht vähän.
Mehua olen antanut joskus, ei tykkää. Vesi ja maito yleensä juomina. Karkkia ei, pullaa ja keksiä kyllä. Riisikakut tai leipä usein keksin korvikkeena =)

Yhteistyössä