Meidän esikoinen, 2v6kk tyttö, on todella huono syömään. Siis ruoka maistuisi, mutta kun hän ei tahdo itse alkaa syömään. Perheesemme syntyi toinen vauva, kun esikoinen oli 1v8kk. Pikkusiskon syntymään asti pottaharjoittelu, tutista luopuminen ja omatoiminen syöminen sujui mainiosti, vauvan saavuttua tuli vähän takapakkia. Vaipoista on jo päästy eroon ja tuttikin heitetty pois, mutta syöminen ei vaan tahdo alkaa sujumaan. Neiti istuu kiltisti ruokapöydässä, laittaa lusikallisen ruokaa suuhun, alkaa lauleskella ja lörpötellä. Ja siihen se syöminen sitten jää. Välillä tyttö käy aikalisällä, lupaa syödä kiltisti, taas menee yksi lusikallinen alas, ja sama teatteri alkaa alusta. Jugurtit ym. välipalat menee kyllä alas mukisematta, mutta oikean ruuan kanssa on aina tuo pakollinen show. Eikä ruoka kyllä pahaa ole
Tytöt menevät syksyllä päiväkotiin, ja siellähän kyllä jää ilman ruokaa jos ei itse sitä suuhunsa lapa. Olen ottanut sen linjan, että tuon ikäistä ei todellakaan enää syötetä. Mieheni tahtoo tuosta linjasta lipsua, vaikka useamman kerran olemme asiasta puhuneet. Pikkusisko syö itse sormilla ja enenevässä määrin lusikalla, mutta edes se ei tunnu isoonsiskoon tehoavan.
Olisiko kellään neuvoja?
Olisiko kellään neuvoja?